تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنها راه برگزاری چهارشنبه سوری بی‌خطر،جلوگیری از واردات موادمحترقه/ برگزاری مراسم چهارشنبه آخرسال جیب عده ای واسطه گر و سودجو را پُر می کند

ساعت: 15:09 منتشر شده در مورخ: 1395/12/23 شناسه خبر: 1062835

نماینده مردم خدابنده تنها راه برگزاری چهارشنبه سوری بی‌خطر را جلوگیری از واردات موادمحترقه دانست و گفت: برگزاری مراسم چهارشنبه آخرسال تنها جیب عده ای واسطه گر و سودجو را پُر می کند که باید از آن جلوگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اشراق24، اظهار کرد: اگر برای برگزاری چهارشنبه های آخر سال عزم راسخی وجود دارد، باید ورود موادمحترقه به کشور را ممنوع کنیم، چراکه بیش از ۹۰ درصد این مواد از کشورهای دیگر وارد می شود، این درحالی است که هنوز نتواسنتیم حتی برای یکسال از ورود مواد محترقه به کشور جلوگیری کنیم.

وی تنها راه برگزاری چهارشنبه سوری بی‌خطر را جلوگیری از واردات موادمحترقه خواند وگفت: برگزاری مراسم چهارشنبه آخرسال تنها جیب عده ای واسطه گر و سودجو را پُر می کند که باید از آن جلوگیری شود.

نماینده مردم خدابنده با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی برای برگزاری چهارشنبه سوری بی خطر، افزود: علاوه بر فرهنگسازی باید اقدامات ضربتی برای برگزاری این روز به کار گرفته شود و تنها نباید به حرف ها و نصیحت های تکراری بسنده کرد.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه طی سال های اخیر چهارشنبه سوری از حالت سنتی خود خارج و به مراسمی خطرناک تبدیل شده است، واقعیت آن است که نمی توان تنها با آگاه سازی این رسوم غلط را حذف کرد بلکه باید جایگزینی برای آن معرفی شود مردم به جهت نبود جایگزینی برای برپایی این روز، اقدام به برگزاری چهارشنبه سوری و آتش بازی خطرناک می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بدون شک همه از خطرات آتش بازی ها در روز چهارشنبه آخر سال آگاه هستند اما هیچ گاه تلاشی برای بازگشت به رسوم و آیین قدیمی خود نداشتیم و به نظر می رسد باید یک واکاوی صورت گیرد که چرا رسم قدیمی چهارشنبه سوری د رجامعه تبدیل به آتش بازی و به خطر افتادن جان مردم شده است.

وی با انتقاد از اینکه برگزاری مراسم چهارشنبه آخرسال تنها جیب عده ای واسطه گر و سودجو را پُر می کند، تصریح کرد: افرادی هستند که در سایه نبود نظارت ها، تنها به منفعت و درآمد خود می اندیشند و آزادانه اقدام به فروش موادمحترقه می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: با روش غلطی که برای جلوگیری از برگزاری چهارشنبه سوری بی خطر به کار گرفته ایم نمی توان شاهد کاهش آسیب های ناشی از آن بود بلکه باید این موضوع به صورت اصولی حل و فصل شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنها راه برگزاری چهارشنبه سوری بی‌خطر،جلوگیری از واردات موادمحترقه/ برگزاری مراسم چهارشنبه آخرسال جیب عده ای واسطه گر و سودجو را پُر می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..