تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مزاحمت های تلفنی مهمترین چالش آتش نشانی بوکان/ مردم توصیه های چهارشنبه آخر سال را جدی بگیرند

ساعت: 13:39 منتشر شده در مورخ: 1395/12/23 شناسه خبر: 1062895

مدیر عامل آتش نشانی بوکان عنوان کرد: با اشاره به مزاحم تلفنی ها نیز افزود: آمار مزاحم تلفنی های آتش نشانی بوکان در هر ماه بیش از هزار مورد می رسد که بیش از 50 درصد این مزاحمت ها از کیوسک های تلفن سطح شهر است که اکنون هیچ خاصیتی نیز ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کانی پرس، مدیرعامل سازمان آتش نشانی بوکان بابیان اینکه امید است چشن های اخر سال بی حادثه ای را در این شهرستان پشت سر بگذاریم، گفت: طی ایام پایانی سال 3 ایستگاه آتش نشانی با 33 نفر نیروی عملیاتی در آماده باش کامل هستند.


سامرند نوری بعد از ظهر روز یکشنبه (22 اسفند ماه) در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران بوکانی بابیان اینکه چهارشنبه سوری یکی از آیین های کهن ایرانی با پیشینه ای چند هزارساله است که با گذر از سالیان بسیاربه مارسیده، گفت: این آیین یکی از نمادهای بسیار کهن ایران زمین است که متاسفانه اکنون به یک معضل بزرگ و بستری برای آسیب های متعدد اجتماعی بدل شده است.

وی ادامه داد: مراسمی که گذشتگان ما آن را به خوبی و خرمی برگزار می کردند متاسفانه اکنون به یک ناهنجاری اجتماعی تبدیل شده و هر ساله بسیاری از خانواده ها را در استانه سال نو داغ دار کرده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بوکان گفت: متاسفانه طی چند روز گذشته نیز باز شاهد مرگ بیش از 9 نفر از هموطنانمان در شهر های سقز و اردبیل به علت انفجار مواد محترقه بودیم که این مهم در کنار آسیب های روانی و خسارت های مادی فراوان، به کابوسی برای خانواده ها و نهادهای مسئول بدل کرده است.

این مسئول امدادی تصریح کرد: امسال اتفاق ناگواری رخ داد و تعدادی از همکاران ما در حادثه ساختمان پلاسکو فداکارانه جان خود را از دست داده‌اند ولی این اتفاق سبب شد که کمپین های بسیار زیادی در فضای مجازی در جهت تحریم مواد محترقه تشکیل شد که دانش اموزان بویژه در بوکان با حضور در این کمپین ها اعلام کردند که نمی‌خواهند چهارشنبه سوری امسال را همانند گذشته برگزار کنند.

سامرند نیروی با گفتن توصیه های به مردم عنوان کرد: لازم است خانواده ها کبریت و هرگونه مواد آتش زا از جمله نفت و بنزین را از دسترس کودکان و نوجوانان دور کنید.

وی افزود: به پدران و مادران توصیه می شود کودکان و نوجوانان خود را از خطرات و پیامدهای بازی کردن با آتش، ترقه و مواد محترقه آگاه کنند.

مدیر عامل آتش نشانی بوکان ادامه داد: از آتش زدن بوته، هیزم یا.. . در محوطه های بسته و کوچک و در پارکینگ ساختمان خودداری کنید و از پارک کردن خودرو  و همچنین رفت و آمد در کوچه ها و گذرگاه های باریک خودداری کنید.

نوری خاطر نشان کرد: در صورت بروز آتش سوزی و هرگونه حادثه دیگر با حفظ خونسردی بی درنگ کودکان و افراد مسن را از محل حادثه دور کنید و با سامانه 125 تماس بگیرید.

وی یاداور شد: در صورت پوشیدن لباس گشاد کردی از نزدیک شدن به آتش یا پریدن از روی آن خودداری کنید.

مدیر عامل آتش نشانی بوکان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت آتش نشانی بوکان اشاره کرد و تصریح کرد: در 11 ماه گذشته بیش از 700 عملیات امداد و نجات در سطح شهرستان توسط آتش نشانی صورت گرفته است.

سامراند نوری با اشاره به مزاحم تلفنی ها نیز افزود: آمار مزاحم تلفنی های آتش نشانی بوکان در هر ماه بیش از هزار مورد می رسد که بیش از 50 درصد این مزاحمت ها از کیوسک های تلفن سطح شهر است که اکنون هیچ خاصیتی نیز ندارد.

وی با اشاره به سرعت عمل آتش نشانان بوکانی عنوان کرد: حضور آتش نشانی بوکان در صحنه حادثه با استاندارد های جهانی که 4 دقیقه است برابری می کند.

وی در پایان با اشاره به بودجه اتش نشانی بوکان در سال 95 خاطر نشان کرد: از اول سال 95 بیش از 700 میلیون تومان بودجه توسط شهرداری بوکان به آتش نشانی اختصاص داده شده است

این مسئول بوکانی تصریح کرد: مهم ترین اولیت آتش نشانی بوکان در سال 96 خرید یک تخته تشک نجات و یک ماشین پیشرو است و در مورد خرید دستگاه نردبان نیز لازم است گفته شود قیمت یک دستگاه نردبان 36 متری بیش از 3 میلیارد تومان براورد شده که خرید آن از توان شهردری بوکان در این برهه زمانی خارج است.

انتهای پیام/خ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مزاحمت های تلفنی مهمترین چالش آتش نشانی بوکان/ مردم توصیه های چهارشنبه آخر سال را جدی بگیرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..