تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشنهادهایی خوشمزه برای سفره عید (3)

کد خبر: ۴۹۴۹۲۷

۲۹۶۹  بازدید

ماهنامه سرآشپز: در این مطلب طرز تهیه شیرینی هایی خوشمزه برای سفره عیدتان را آموزش داده ایم. حالا که کمی به نوروز باقی مانده، تا وقت از دست نرفته، از این شیرینی ها درست کنید.

شیرینی مغزدار


سحر مومنی


مواد مورد نیاز:


آرد (الک شده): 150گرم کره (نرم شده): 100گرم گردو (پودر شده): 50 گرم پودر قند: 2 ق س + 50 گرم زرده تخم مرغ: 2 عدد سفیده تخم مرغ:  به میزان لازم زعفران (دم کرده): یک دوم ق چ بیکینگ پودر: یک دو ق چ وانیل: یک هشتم ق چ
 پیشنهادهایی خوشمزه برای سفره عید (3)

روش پخت:


1-    پودر گردو را درون ظرفی ریخته و با استفاده از قاشق 2 قاشق سوپخوری پودر قند را به آن اضافه و مخلوط کنید. سپس مقداری سفیده تخم مرغ (تا حدی که مواد خمیر شود) اضافه کرده و هم بزنید.


2-    کره و 50 گرم پودر قند را داخل کاسه ای ریخته و با دور کند همزن برقی زده تا سفید و سبک شود.


3-    1 عدد زرده تخم مرغ و وانیل را به مخلوط کره افزوده و با دور کند همزن برقی مخلوط کنید. بعد آرد و بیکینگ پودر را به آن اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید.


4-    خمیر را داخل کیسه نایلونی قرار دهید و حدود 1ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند.


5-    با استفاده از وردنه ای خمیر را روی سطح آردپاشی شده، به ضخامت 3 میلی متر باز کرده و با کاتر به شکل دلخواه برش بزنید.


6-    مقداری از مخلوط گردو را در مرکز یکی از برش های خمیر قرار داده و لبه های آن را به سفیده تخم مرغ آغشته کنید. سپس یک برش دیگر از خمیر را روی آن قرار داده و کناره هایش را به هم بچسبانید (این کار را تکرار کنید تا مواد تمام شود).


7-    خمیر پرشده را درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده، قرار دهید.


8-    زعفران را با 1 عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید و با استفاده از قلم مویی روی خمیر بمالید.


9-    سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا طلایی رنگ شود.

نکته: این شیرینی داخل ظرف دردار و در دمای محیط به مدت 14 روز قابل نگهداری است.


شیرینی دارچینی


بهار اسدی


مواد مورد نیاز:


آرد (الک شده): 250 گرم روغن جامد: 120 گرم پودر قند: 100 گرم سفیده تخم مرغ: 1 عدد جوش شیرین: یک دوم ق س پودر دارچین: 2 ق س سرصاف
 پیشنهادهایی خوشمزه برای سفره عید (3)

روش پخت:


1-    روغن جامد و پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و با همزن برقی به مدت 1 دقیقه مخلوط کنید. سپس آرد و جوش شیرین را به آن افزوده و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط شده و به صورت خمیر در آید.


2-    پودر دارچین را به مواد بیفزایید و با استفاده از قاشقی مخلوط کرده و با دست کمی ورز دهید.


3-    با استفاده از وردنه ای خمیر را روی سطح صاف و آردپاشی شده، باز کنید (به صورتی که ضخامت آن در همه جا 0.5 سانتی متر باشد). سپس با کاتر به شکل دلخواه برش دهید.


4-    برش های خمیر را در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده، بچینید و با استفاده از قلم مویی روی هر کدام از آن ها مقداری سفیده تخم مرغ بمالید.


5-    سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 170 درجه سانتی گراد گرم شده، حدود 20 دقیقه قرار دهید. بعد از فر خارج کرده و کنار بگذارید تا سرد شود.

نکته: این شیرینی داخل ظرف دردار و در دمای محیط به مدت 7 روز قابل نگهداری است.


رز کُرکی


بهار اسدی


مواد مورد نیاز:


آرد (الک شده): 200 گرم کره: 180 گرم عسل: 100 گرم گردو (پودر شده): 125 گرم پودر دارچین: 1 ق چ هل (پودر شده): یک هشم ق چ وانیل: یک هشتم ق چ زرده تخم مرغ: 1 عدد نشاسته ذرت: به میزان لازم روغن مایع: 3 ق س
 پیشنهادهایی خوشمزه برای سفره عید (3)

روش پخت:


1-    کره، عسل (یا شیره خرما)، پودر دارچین، پودر هل و وانیل را در ظرفی ریخته و با دور متوسط همزن برقی بزنید تا یکدست شود. زرده تخم مرغ را به آن افزوده و به هم زدن ادامه دهید. گردو را نیز اضافه کرده و هم بزنید. در این مرحله روغن مایع را افزوده و با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن بزنید.


2-    آرد را به مخلوط مواد افزوده، سپس دست را به نشاسته ذرت آغشته کرده و مواد را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. بعد خمیر را درون نایلونی گذاشته و حدود 20دقیقه در یخچال استراحت دهید.


3-    با استفاده از وردنه ای خمیر آماده شده را روی سطح صاف و آردپاشی شده، به ضخامت 0.5 سانتی متر باز کنید. سپس با کاتر به شکل گل برش بزنید و داخل سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده، با فاصله بچییند.


4-    سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، حدود 20 دقیقه قرار دهید تا بپزد. بعد از فر خارج کرده، بگذارید تا خنک شود.


5-    در صورت تمایل این شیرینی را با آیسینگ رنگی (یا خمیر فوندانت) تزیین کنید.

نکته: این شیرینی داخل ظرف دردار و در دمای محیط به مدت 7 روز قابل نگهداری است.


شیرینی دو رنگ


مینا مدنی


مواد مورد نیاز:


آرد نول (الک شده): 190 گرم کره (نرم شده): 160 گرم شکر ریز: 120 گرم زرده تخم مرغ: 2 عدد پودر کاکائو: 10 گرم شیر: به میزان لازم
 پیشنهادهایی خوشمزه برای سفره عید (3)

روش پخت:


1-    برای تهیه خمیر سفید رنگ؛ 80 گرم کره را با همزن برقی بزنید تا سبک شده و پف کند. سپس 60 گرم شکر را در دو مرحله به آن افزوده و با دور کند به هم زدن ادامه دهید. 1 عدد زرده تخم مرغ (با استفاده از چنگالی زده شده) را به آن افزوده و با استفاده از قاشق چوبی به آرامی مخلوط کنید. سپس 100 گرم آرد را روی مخلوط مواد پاشیده و با قاشق به صورت دورانی مخلوط کنید تا به صورت خمیری درآید که حالت چسبندگی نداشته باشد. خمیر آماده شده را درون نایلونی قرار داده و به مدت 20 دقیقه در یخچال نگهداری کنید.


2-    برای تهیه خمیر قهوه ای رنگ؛ 80 گرم کره را با همزن برقی آنقدر بزنید تا سبک شده و پفک کند. سپس 60 گرم شکر را در دو مرحله افزوده و با دور کند همزن برقی مخلوط کنید. بعد 1 عدد زرده تخم مرغ (با استفاده از چنگالی زده شده) را به آن افزوده و با استفاده از قاشق چوبی به آرامی مخلوط کنید. بعد 90 گرم آرد و پودر کاکائو را با هم الک کرده و روی مخلوط بپاشید. بعد با قاشق به صورت دورانی مخلوط کنید تا به صورت خمیر قهوه ای رنگ درآید که حالت چسبندگی نداشته باشد. سپس خمیر آماده شده را درون کیسه نایلونی قرار داده و به مدت 20 دقیقه در یخچال نگهداری کنید.


3-    هر کدام از خمیرها را به 3 قسمت تقسیم کنید. بعد هر قسمت را به صورت استوانه شکل دهید. سپس هر 3 استوانه (دو رنگ قهوه ای و دو رنگ سفید) به صورت متضاد یا به دلخواه در کنار یکدیگر بگذارید و به وسیله قلم مویی آغشته به مقداری شیر به یکدیگر بچسبانید. سپس داخل کیسه نایلونی قرار داده و به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت دهید.


4-    استوانه های خمیر را روی سطح صافی قرار داده و با استفاده از چاقوی تیز به اندازه های 5 میلی متر برش دهید. بعد در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده، بچینید. سپس آن را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 170 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا بپزد.

نکته: این شیرینی داخل ظرف دردار و در دمای محیط به مدت 30 روز قابل نگهداری است. 

 

ادامه دارد...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشنهادهایی خوشمزه برای سفره عید (3)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..