تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




كوسن‌ ها را بيشتر بشناسيم

مجله منزل - شميم آقازاده، كارشناس معماري: كوسن‌ها در هر خانه‌اي معرف سليقه صاحبخانه هستند و وجودشان به خانه عمق، بعد و زيبايي مي‌بخشد. كوسن‌ها مي‌توانند دنيايي از نقش‌هاي زيبا، رنگ‌هاي دوست‌داشتني و هر آنچه را كه از جزييات به آن نياز داريد به خانه‌تان بياورند. اگر به دنبال اين هستيد كه تغييرات كوچك اما تاثيرگذاری در دكوراسيون داخلي خانه‌تان ايجاد كنيد، بهترین راه اعتماد به كوسن‌هاست. نمي‌دانم تا به حال شده كه به كوسن‌ها توجه كنيد؟ يا هميشه خيلي راحت از كنارشان عبور كرده‌ايد؟ شايد براي‌تان جالب باشد بدانيد، كوسن‌ها هم مانند خيلي از عناصر و لوازم دكوراسيوني ديگر، سبك‌ها و مدل‌هاي مختلفي دارند كه در اين مطلب مي‌خواهيم آنها را به شما معرفي كنيم.

كوسن‌هايي با لبه‌هاي تيز (Knife-edge cushion)

دنيايـي از نقش و طرح

اين كوسن‌ها محبوب‌ترين نوع كوسن‌ها هستند. آنها فقط دو قطعه پارچه و چهار درز در اطراف خود دارند که این دو تكه پارچه مي‌تواند متفاوت باشد و حتي پارچه رويي مي‌تواند تزيينات بيشتري نسبت به پارچه پشتي داشته باشد. در هر صورت دوخت اين كوسن‌ها خيلي ساده بوده و دست شما هم براي ايجاد تغيير در آن حسابي باز است.
كوسن‌هاي مكعبي (Box cushion)دنيايـي از نقش و طرح

اين كوسن‌ها دقيقا شبيه يك مكعب بوده و شامل دو كف و چهار تكه پارچه براي اتصال دو كف به يكديگر است. اندازه اين چهار تكه مي‌تواند متغير باشد و شما مي‌توانيد اندازه آنها را بنابر شرايط مبلمان و  دكوراسيون داخلي‌تان تغيير دهيد. همچنين هر كدام از تكه‌ها (چه كف‌ها و چه تكه‌هايي كه براي اطراف در نظر گرفته مي‌شود) مي‌تواند با ديگري متفاوت باشد ولي اين در صورتي است كه خانه‌تان فانتزي دکور شده باشد.
كوسن‌هاي منگوله‌دار (The embellished cushion)دنيايـي از نقش و طرح

اين كوسن‌ها به شما اجازه مي‌دهند خلاق باشيد. شما می‌توانید هر چيزي را به لبه‌هاي اين كوسن‌ها بدوزيد و از آنها آويزان كنيد. اين كوسن‌ها شخصيتي متمايز را به دكوراسيون داخلي اتاق يا فضاي داخلي‌تان مي‌بخشند.
كوسن‌هاي تركيه‌اي (Turkish-corner cushion)دنيايـي از نقش و طرح

شكل ظاهري اين كوسن‌ها كمي متفاوت‌تر از كوسن‌هاي با لبه‌هاي تيز است؛ هم ابعاد و اندازه و هم لبه‌هاي‌شان اما پايه و بنياد اوليه‌شان همان است. در لبه‌هاي اين كوسن‌ها ريسمان‌هايي عموما ضخیم دوخته مي‌شود كه به آنها شكل و ظاهري تعريف شده‌تر مي‌دهد و شكل ظاهري‌شان هم بيشتر شبيه مستطيل‌هاي كشيده با عرض كم است.
كوسن‌هايي به شكل پشتي (The bolster cushion)دنيايـي از نقش و طرح

اين كوسن‌ها كاربرد‌هاي زيادي دارند؛ مثلا در گوشه‌هاي دنج خانه مي‌توان از آنها استفاده كرد يا حتي مي‌توان براي خواندن يك كتاب طولاني به آنها اعتماد كرد و  از حمايت آنها از سر و گردن مطمئن شد؛ حتي ابعاد بزرگ اين كوسن‌ها مي‌تواند نوعي ساختارشكني را در دكوراسيون داخلي خانه‌تان به وجود بياورد و آن راتبديل به نقطه عطفي در دكوراسيون داخلي خانه‌تان کند.
كوسن‌هايي با لبه پارچه‌اي (The flanged cushion)دنيايـي از نقش و طرح

اين كوسن‌ها هم نوع ديگري از كوسن‌هاي منگوله‌دار هستند ولي به جاي آنكه در لبه‌هاي آنها از منگوله‌ها استفاده شود از همان پارچه خود كوسن‌ها کار مي‌شود و ظاهري بانمك به آن مي‌بخشد كه مي‌توان در اتاق خواب‌ها از آنها بهره گرفت.
کوسن های گرد (Round cushion)دنيايـي از نقش و طرح

این کوسن‌ها را می‌توان جزء کوسن‌های فانتزی دسته‌بندی کرد. این کوسن‌ها آن‌قدر قدرتمند هستند که در هر خانه‌ای با هر سبک دکوراسیونی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. برای آنکه جلوه این کوسن‌ها زیباتر باشد، سعی کنید از دایره‌هایی با قطر‌های مختلف برای آن استفاده کنید.
کوسن های سوسیسی (Roll cushion)دنيايـي از نقش و طرح

این کوسن‌ها را معمولا در دو طرف مبل‌ها یا کاناپه‌ها استفاده می کنند. این کوسن‌ها شکلی استوانه‌ای دارند. در دوخت این کوسن‌ها می توان از دو نوع پارچه مختلف استفاده کرد؛ یک پارچه برای مقطع کوسن و پارچه‌ای دیگر برای بدنه آن.
کوسن های تخت (Bed cushion)دنيايـي از نقش و طرح

این کوسن‌ها که به نام کوسن‌های تختی معروف هستند، عرض‌شان نسبت به  دیگر کوسن‌ها کمتر است و از آنها بیشتر برای تزیین تخت‌ها و کاناپه‌ها استفاده می‌شود. معمولا این کوسن‌ها را در تعداد زیاد تهیه می‌کنند و به دلیل عرض کم، کارآیی‌شان به نسبت دیگر کوسن‌ها کمتر است. 

برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت 

اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «كوسن‌ ها را بيشتر بشناسيم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..