تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رفع تنگی نفس هنگام استفاده از شوینده ها چگونه ممکن است؟

رفع تنگی نفس هنگام استفاده از شوینده ها از طریق این روش ها ممکن است.

رفع تنگی نفس هنگام استفاده از شوینده ها چگونه ممکن است

رفع تنگی نفس

استفاده از مواد شوینده و پاک‌کننده قوی در محیط‌های بسته یا بخارات اسیدی حاصل از این مواد در نتیجه استشمام می‌تواند منجر به تنگی نفس و خفگی شود.

با ورود بخارات و گازهای شیمیایی به دستگاه تنفسی، فرد با افت شدید سطح اکسیژن خون مواجه می‌شود و اگر بسرعت اکسیژن‌رسانی انجام نشود، پس از گذشت چهار دقیقه سلول‌های مغزی شروع به تخریب برگشت‌ناپذیر می‌کنند. از علائم افت سطح اکسیژن خون می‌توان به تنفس تند، استفراغ، سردرد، احساس عطش برای دریافت هوا، گیجی و منگی، حالت تهاجمی و تغییر رنگ پوست به آبی ـ خاکستری (سیانوز) اشاره کرد.

رفع تنگی نفس هنگام استفاده از شوینده ها چگونه ممکن است

اقدامات اولیه برای رفع تنگی نفس

ابتدا راه‌های ورودی هوا را باز کنید. در غیر این صورت پشت مصدوم قرار بگیرید و او را از زیر بازوها بکشید و به محیط باز ببرید.

هرگز مصدومان دچار مشکلات تنفسی را به صورت طاق باز نخوابانید، زیرا میزان فشار بر قفسه سینه او افزایش می‌یابد و باعث وخامت حالش می‌شود. مصدوم را پشت به یک تکیه‌گاه به حالت نیمه نشسته قرار دهید و سر او را کمی به عقب متمایل کنید تا مجرای تنفسی‌اش باز بماند. (بهترین روش برای کمک به تنفس مطلوب.)

بر اثر استنشاق بخارات شیمیایی بدون شک مصدوم مضطرب است و تند تند نفس می‌کشد. وی را تشویق کنید تا از تنفس کوتاه بپرهیزد و تا حد امکان نفس عمیق بکشد و طی هر تنفس، چند ثانیه‌ای اکسیژن را درون ریه‌هایش نگه دارد.

اگر مصدوم بیهوش شده یا حال وی رو به وخامت است، بلافاصله با 115 (اورژانس) برای دریافت راهنمایی یا اعزام نیروی درمانی تماس بگیرید.

برای در امان ماندن از مشکلات تنفسی بخصوص در روزهای منتهی به عید که میزان مصرف مواد شیمیایی شوینده زیاد است، از پاک‌کننده‌ها و شوینده‌های قوی استفاده نکنید.

جام جم

اخبار مرتبط :

تنگی نفس چه دلایلی دارد؟ | 8 علت شایع تنگی نفس

روشی جدید برای درمان سرفه و تنگی نفس

تنگی نفس در حاملگی چه دلایلی دارد؟ | راه های کاهش تنگی نفس در حاملگی

آسم باعث تنگی نفس می شود

از آسم یا تنگی نفس رنج می برید؟این گیاه مفید است




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رفع تنگی نفس هنگام استفاده از شوینده ها چگونه ممکن است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..