تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اردوغان این بار هلندی‌ها را نازی و فاشیست خواند

اردوغان امروز مقامات هلندی را که مانع سخنرانی تبلیغی در حمایت از اصلاحات قانون اساسی ترکیه شده‌اند، «پس‌مانده‌های نازی‌ها و فاشیسم» توصیف کرد.

آفتاب‌‌نیوز : اردوغان امروز مقامات هلندی را که مانع سخنرانی تبلیغی در حمایت از اصلاحات قانون اساسی ترکیه شده‌اند، «پس‌مانده‌های نازی‌ها و فاشیسم» توصیف کرد.

به گزارش فارس، در ادامه درگیری‌های لفظی مقامات دولت ترکیه با کشورهای خارجی، دولت «رجب طیب اردوغان» این بار با هلند وارد مناقشه شده است.

تنش تازه پس از آن آغاز شد که دولت هلند امروز (شنبه) به هواپیمای حامل «مولود چاوش اغلو» وزیر خارجه ترکیه که بدون دعوت رسمی و به عنوان سخنران یک تجمع حمایت از اصلاحات قانون اساسی ترکیه راهی این کشور شده بود، مجوز فرود نداد.

در پی این اقدام، اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی بی‌سابقه مقامات هلندی را «پس‌مانده‌های نازیسم و فاشیسم» توصیف کرد و گفت ممکن است آنکارا تدابیر تنبیهی را علیه هلند در دستور کار قرار دهد.

ترکیه همچنین کاردار هلند را احضار و تلویحا تهدید کرده که ممکن است به هواپیماهای هلندی اجازه ورود ندهد.

کشورهای اروپایی اصلاحات قانون اساسی ترکیه را گامی در جهت تثبیت قدرت اردوغان تا نیمه دهه آینده میلادی می‌دانند و آن را اقدامی غیردموکراتیک خوانده‌اند.

اردوغان در تلاش است تا با جلب حمایت مردمی، نظام سیاسی این کشور را از نظام پارلمانی به نظام ریاستی تبدیل کند.

پیش از این، آلمان هم از سفر وزیر دادگستری ترکیه برای شرکت در یک تجمع تبلیغاتی جلوگیری کرده بود. شهر زوریخ سوئیس هم تمام تبلیغات و پلاکاردهای تبلیغی که در حمایت از این اصلاحات در این شهر نصب شده بود، جمع‌آوری کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر آلمانی‌ها را هم به تکرار رفتارهای نازی‌ها متهم کرده بود. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان این اظهارات را غیرقابل تحمل خوانده و از آنکارا خواسته بود از این رفتار دست بردارد.

دولت ترکیه در دو سال گذشته با مقامات شمار زیادی از کشورها از جمله روسیه، ایران، آلمان، هلند، آمریکا، قبرس، یونان، عراق و سوریه تنش لفظی داشته است. این در حالی است که حزب عدالت و توسعه زمانی با شعار «تنش صفر» با همسایگان روی کار آمد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اردوغان این بار هلندی‌ها را نازی و فاشیست خواند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..