تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کامبوزیا: باید آبروی ایران را حفظ کنیم

کد خبر: ۴۹۶۱۹۴

۲۰۶  بازدید

نایب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج گفت: اگر مسابقات قهرمانی بانوان جهان در ایران برگزار نمی‌شد، مخالفانی که حتی کمپین نیز به راه انداخته بودند، خوشحال می‌شدند.

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج گفت: اگر مسابقات قهرمانی بانوان جهان در ایران برگزار نمی‌شد، مخالفانی که حتی کمپین نیز به راه انداخته بودند، خوشحال می‌شدند.

محمدجعفر کامبوزیا درباره برگزاری رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان در تهران اظهار داشت: این بزرگترین مسابقات شطرنج بانوان در سطح جهان است که چند سال یک‌بار برگزار می‌شود و برترین‌های دنیا در آن شرکت می‌کنند. شطرنج بانوان ایران نیز طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را پیدا کرده، اما باید این واقعیت را پذیرفت که شطرنج‌بازان کشورمان شرایط حضور در این رویداد بزرگ را نداشتند و به واسطه همین میزبانی بود که سه نماینده از ایران در آن شرکت کردند.

وی افزود: میزبانی این رویداد اهمیت زیادی برای ایران داشت؛ چرا که جوسازی‌‌هایی شده بود و مخالفان ایران حتی مسائل حقوق بشر را پیش کشیدند تا مانع از این میزبانی شوند، اما همه چیز دست به دست هم داد تا نشان داده شود که در کشورمان این مسائلی که مخالفان مطرح می‌کنند، وجود ندارد.

نایب رئیس فدراسیون جهانی (فیده) ادامه داد: خوشبختانه همه ورزشکاران نیز به ایران آمدند و کمپینی که به راه افتاده بود مبنی بر عدم حضور در تهران، تاثیری نداشت. به نظرم آنهایی که این کمپین را به راه انداختند، جایگاهی نداشتند و فقط می‌خواستند خودشان را مطرح کنند.

کامبوزیا درباره نظر فیده نسبت به میزبانی ایران گفت: فدراسیون جهانی از میزبانی کشورمان بسیار راضی بود. جا دارد از وزیر ورزش، معاونانش و همچنین مسئولان فدراسیون شطرنج ایران بابت برگزاری مطلوب این رویداد تشکر کنم.

وی با اشاره اینکه کشورهای دیگری نیز خواستار این میزبانی بودند، خاطرنشان کرد: کشور آذربایجان حاضر بود علاوه بر پرداخت کامل جوایز، یکی دو میلیون یورو نیز به فدراسیون جهانی پرداخت کند، اما فیده با ایران همکاری کرد. «کرسان ایلیومژینوف» رئیس فیده علاقه زیادی به ایران دارد و دوست دارد که اعتبار ایران افزایش پیدا کند و ما نیز باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

رئیس پیشین فدراسیون شطرنج ایران درباره هزینه‌های این مسابقات تصریح کرد: این رقابت‌ها در همه جای دنیا درآمدزاست، اما در کشورمان به دلیل برخی محدودیت‌هایی که در جذب اسپانسر وجود دارد، شرایط کاملی برای این کار وجود نداشت و بیشتر، اسپانسرهای داخلی ورود کردند.

کامبوزیا اظهار داشت: معمولاً رسم بر آن است که کشور میزبان یک ماه قبل از برگزاری رویداد، همه مبلغ مورد نظر را به فیده پرداخت کند، اما این شرایط برای کشورمان وجود نداشت و فدراسیون جهانی نیز با توجه به اینکه می‌خواست ایران را به عنوان میزبان معرفی کند، یک فرصت یک‌ ماهه داده تا پول پرداخت شود. حالا که فیده به اصطلاح معروف با ایران «راه آمده است»، امیدوارم که این پول پرداخت و آبروی کشور حفظ شود. من هفته گذشته با محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش صحبت کردم و اهمیت این شرایط را به آنها گفتم. بدون شک اگر ایران این میزبانی را از دست می‌داد، آن کمپینی که علیه کشورمان به راه می‌افتاد، به موفقیت می‌رسید و شرایط خوبی رقم نمی‌خورد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر پول مورد نظر در زمان مقرر پرداخت نشود، باعث محرومیت شطرنج ایران خواهد شد؟ گفت: این مسئله محرومیت ندارد، اما به لحاظ اخلاقی درست نیست و حتی می‌تواند روی میزبانی‌های احتمالی آینده نیز تاثیر منفی بگذارد. به نظرم باید این بدهی پرداخت شود و این کار هر چه زودتر صورت بگیرد، بهتر خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کامبوزیا: باید آبروی ایران را حفظ کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..