تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قندی شگفت انگیز برای تنظیم قند خون

محققان در یک پژوهش حیوانی دریافتند که یک قند نادر طبیعی به نام allulose می تواند به تنظیم سطح گلوکز خون کمک کند

به گزارش گروه وبگردی 20:30؛مشخص شده است که استفاده از شربت ذرت مملو از فروکتوز برای شیرین کردن محصولات غذایی با خطر ابتلا به دیابت نوع دو و چاقی ارتباط دارد؛ این موضوع محققان را بر آن داشت تا درصدد جستجوی سایر شیرین کننده ها برآیند که خطرات سلامتی شربت ذرت و ساکروز را ندارند.

  قند قندی شگفت انگیز برای تنظیم قند خون

 

ساکاروز به عنوان یک شیرین کننده طبیعی معمولا در محصولات غذایی استفاده می شود، زیرا این قند به وفور در دسترس بوده و استخراج آن از نیشکر راحت است. اما از طرف دیگر Allulose قندی طبیعی است که تا 70 درصد به اندازه ساکاروز شیرین است و در مقادیر کم در میوه و سبزیجات یافت می شود.

 

 

محققان روشی برای تولید allulose در مقادیر زیاد از شربت ذرت مملو از فروکتوز به دست آورند و اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که allulose و سایر قندهای نادر، چگونه قند خون را موثرتر از ساکاروز تنظیم می کنند.

 

 

محققان در این مطالعه موش ها را به سه گروه تقسیم کردند و برای مدت 10 هفته به یک گروه آب ساده، به گروه دوم آب به همراه شربت ذرت مملو از فروکتوز و به گروه سوم آب به همراه یک شربت قند نادر یا RSS دادند که حاوی گلوکز، فروکتوز، allulose و سایر قندهای نادر بود.

 

 

آنها متوجه شدند موش هایی که آب به همراه RSS مصرف کرده بودند، در قیاس با موش هایی که آب به همراه شربت ذرت مملو از فروکتوز مصرف کرده بودند، افزایش وزن کمتری داشتند، چربی شکمی کمتری پیدا کردند، همچنین گلوکز خون کمتر و سطح انسولین پایین تری داشتند.

 

 

این مطالعه همچنین نشان داد که هسته های سلول های کبدی موش هایی که مخلوط RSS مصرف کرده بودند، آنزیمی که سطح قند خون را با تبدیل گلوکز به گلیکوژن کاهش می دهد، به میزان بالاتری ترشح کردند.

 

 

این مطالعه در مجله Agricultural and Food Chemistry منتشر شده است.

ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قندی شگفت انگیز برای تنظیم قند خون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..