تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنایه پوتین به نتانیاهو درباره ایران/ خبر اسرائیلی‌ها از بندر ایران در اراضی سوریه

به گزارش عمارنامه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به روسیه، پنج شنبه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد، همان طور که از مواضع سرکردگان رژیم صهیونیستی مشخص بود، موضوع ایران و سوریه مهم‌ترین محورهای مذاکرات رژیم صهیونیستی با روسیه در جریان این نشست بود، اما سیگنال‌های رسانه‌ای مرتبط با این دیدار نشان می‌دهد که نتانیاهو در تحقق اهداف خود از این سفر ناموفق بوده و نتوانست کرملین را با اهداف و مطالبات منطقه ای خود همراه سازد.

نتانیاهو در این رابطه پس از دیدار با پوتین در اظهاراتی گفت که نشست مهمی را با پوتین رئیس‌جمهور روسیه انجام داده است و در این نشست توضیح داده که اسرائیل مخالفتی با حل‌وفصل بحران سوریه ندارد،‌ اما به شدت با حضور نیروهای نظامی ایران و حامیان آن در سوریه در چارچوب روند سازش مخالف است.

نتانیاهو در این دیدار با فرافکنی نسبت به آنچه که خطر ایران برای صلح و ثبات منطقه و جهان می‌نامید، مدعی شد که ایران به دنبال تخریب اسرائیل است. وی که گویا دلیلی برای اثبات ادعاهای خود دیدن می‌کند گفت که ایرانی ها مانند وزیر هامان فارسی که 2500 سال قبل زندگی می کرد، به دنبال ازبین‌بردن یهودیان هستند. در پی این اظهارات پوتین اظهارات نتانیاهو برای تلاش ایران جهت نابودی یهودیان را رد کرده و با کنابه به نتانیاهو گفت که این‌ها مربوط به قرن ۵ قبل از میلاد است. الان دنیا عوض شده، بیایید در مورد اوضاع امروز صحبت کنیم.

بزرگترین نگرانی نتانیاهو در سوریه

نتانیاهو با ادعای تهدید اسرائیل در سوریه از سوی ایران توضیح داد بیشترین بخش دیدار وی با پوتین حول محور تهدیداتی است که ایران از طریق سوریه برای اسرائیل ایجاد کرده است. وی گفت که اسرائیل نگران نقطه تحولی است که سوریه در مسیر آن قرار دارد و ممکن است بر اساس آن عرصه مبارزات به سازش و حل و فصل منازعات تبدیل شود. وی مدعی شد که ایرانی‌ها به دنبال تلاش برای ایجاد بندری دریایی در سواحل سوریه هستند و این موضوع با منافع تل آویو در تضاد قرار دارد. سایت صهیونیستی "ان آر جی" نیز در این رابطه گفت که هرتسی هلیوی رئیس شعبه اطلاعات رژیم صهیونیستی گزارش و ادله این رژیم مبنی بر تلاش ایران برای ایجاد بندری دریایی در اراضی سوریه را ارائه کرد.

ارتفاعات جولان در 70 کیلومتری دمشق قرار دارد. این منطقه در حال حاضر تحت سلطه گروهک جیش خالد وابسته به گروه تروریستی داعش قرار دارد، با توجه به اینکه داعش در روند آتش بس سوریه قرار ندارد و ارتش سوریه نیز این اتفاق را محاصره کرده است، رژیم صهیونیستی نگران آن است که ارتش برای بازپس‌گیری این مناطق عملیات کند. برنامه از پیش تعیین شده رژیم اسرائیل در این مناطق این بود که کمربند امنیتی بین ارتفاعات اشغالی جولان و مناطق تحت سلطه و حاکمیت سوریه از طریق گروه های مسلح تروریست ایجاد شود. این موضوع طی دو سال گذشته استمرار داشته، اما به علت اوضاع نابسامان گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و جبهه النصره در سوریه، شرایط کنونی شکننده به نظر می‌رسد.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز هدف سفر نتانیاهو به مسکو و  سفر آویگدور لیبرمن به واشنگتن را تلاش برای کنترل شیعیان! توصیف کرده و گفت که این احساس وجود دارد که در حال حاضر می‌توان کاری در این رابطه انجام داد. این شبکه به خلأیی که ممکن است در نتیجه از بین رفتن داعش در سوریه ایجاد شود ، اشاره کرده و گفت که اسرائیل تلاش دارد مانع از آن شود که ایران این خلأ را پر کند.

این شبکه صهیونیستی در مطلبی که به نظر می‌رسد برنامه رژیم صهیونیستی برای حل و فصل مناقشه سوریه براساس منافع تل آویو است، اعلام کرد که چیزی که اسرائیل از تحولات سوریه می‌خواهد ، بر پایی دولت هم‌گرا با روسیه با ماهیت سنی است که یک رئیس جمهور سنی یا شاید بعثی به جای بشار اسد حاکمیت آن را در اختیار داشته باشد. ایرانی ها نیز باید بیش از پیش از سوریه خارج شوند. امروز ایرانی ها در لبنان با اسرائیل دارای مرز مشترک هستند و به شدت دنبال آن هستند که در جولان نیز مرز مشترک با تل آویو ایجاد کنند. این تلاش‌ها در غزه نیز دنبال شده است، اما اسرائیل این موضوع را نمی خواهد.

ممانعت از تجهیز حزب الله

حزب‌الله لبنان از ارتقای ائتلاف استراتژیک خود با دولت سوریه که بعد از ورود این حزب در روند درگیری های سوریه رخ  داد، برای بهبود و تقویت ناوگان موشکی خود استفاده کرد، گزارش‌های رسانه‌ای که مسئولان ارشد حزب‌الله لبنان نیز آن را رد نمی کنند، حاکی از آن است که حزب الله اخیرا موشک های پیشرفته ای را از طریق سوریه دریافت کرده است. رژیم صهیونیستی از روند انتقال موشک هایی که آنها را توازن شکن می داند، برای حزب‌الله لبنان نگران است و معتقد است این موشک‌ها ممکن است بر ضد اسرائیل به کار گرفته شود. اسرائیل با وجود اهمیت بالایی که برای جلوگیری از این موضوع قائل است، اما عملاً نمی تواند اقدام مثبتی در این رابطه انجام دهد ، موشک باران گاه و بیگاه مناطق مختلف در سوریه و لبنان نیز نمی تواند مانع جدی در روند انتقال این تجهیزات ایجاد کند.

یکی از نگرانی های عمده مطرح‌شده در دیدار نتانیاهو با ولادیمیر پوتین ، افزایش روزافزون ناوگان موشکی حزب الله است که علاوه بر تجربه مبارزاتی این حزب در داخل سوریه می تواند جلوی هر نوع تجاوز احتمالی ژیم صهیونیستی به لبنان را گرفته و این رژیم را در صورت آغاز جنگ با مشکلات اساسی مواجه کند.

به همین علت بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اخباری را منتشر کردند تا این‌گونه القا کنند که سفر نتانیاهو به مسکو دارای ابعاد و تأثیرات مثبتی در زمینه رفع این نگرانی ها بوده است. رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده بودند که روسیه با استفاده اسرائیل از حریم هوایی سوریه برای هدف قرار دادن کاروان‌های تسلیحاتی حزب الله لبنان موافقت کرده است ، اما کرملین انتشار برخی گزارش‌های مطبوعاتی مبنی بر اینکه مسکو به اسرائیل اجازه فعالیت در حریم هوایی سوریه بر ضد اهداف مرتبط با حزب‌الله لبنان داده باشد را رد کرد. دیمیتری بیسکوف توضیح داد که این موضوع اصلا در مناقشات مورد بررسی قرار نگرفت.
 

طرح موضوع نظامیان صهیونیستی اسیر در دست حماس

آنچه در پایان نشست نتانیاهو با پوتین، مطرح شد، اشاره نخست وزیر رژیم صهیونیستی به موضوع  اورون شاوول و هدار گولدن اسرای اسرائیلی در نزد حماس در نوار غزه بود. نتانیاهو در این دیدار از رئیس جمهور روسیه خواست در این زمینه به اسرائیل کمک کند و پوتین نیز قول داد در این زمینه به وی کمک کند.

این دو نظامی صهیونیستی در جریان جنگ 2014 غزه به اسارت نیروهای حماسی در آمدند، اما رژیم صهیوینستی برای کسب اطلاعاتی از حماس یا سرپوش گذاشتن بر این موضوع هیچ اشاره ای به آن نمی کرد، اما به نظرمی رسد در نهایت مجبور به فعالیت بین المللی در مسیر آزاد سازی این دو نظامی صهیونیستی یا بازگرداندن جنازه آنها به سرزمین های اشغالی کرده که قطعا هزینه های زیادی برای صهیونیست ها خواهد داشت. حماس اعلام کرده است که هیچ اطلاعاتی از این دو نظامی صهیونیست به رایگان به طرف مقابل نخواهد داد.

سفری شکست خورده برای نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو در پایان این سفر به صورت ضمنی اعلام کرد که موفق نشده تضمینی از روسیه در مورد مطالبات اسرائیل در عرصه سوریه یا مسایل دیگر منطقه به دست آورد. به همین علت بود که تأکید کرد تمام آن چیزی که در سفر به مسکو به دست آورد ، ارائه پیام تأکید تل آویو مبنی بر عدم پذیرش حضور ایران و متحدانش در سوریه و ضرورت دور نگه داشتن آنها از مرزهای جولان است.  وی درباره دستاوردهای خود از این سفر تنها به این موضوع اکتفا کرد که: مهم این بود که من مسائلی را که لازم بود، به گوش ولادیمیر  پوتین رساندم، وقتی که اطلاعات و موضوعات به صورت مستقیم و بدون واسطه و به صورت رو در رو مطرح می شود، تأثیرگذاری خواهد داشت.

آنچه که شکست نتانیاهو در سفر به روسیه آشکارتر می‌کند، خشم روزنامه صهیونیستی معاریو از پوتین و توصیفاتی است که بر ضد وی انجام داده و او را فردی منزوی خواند و تاکید کرد که رهبران جهان هیچ علاقه‌ای برای دیدار با وی ندارند.

این روزنامه به نقل از سفرا و دیپلمات‌های آگاه و متنفذ در محافل سازمان ملل متحد می‌نویسد که این افراد تقریباً اجماع دارند که ایران آخرین موضوعی است که پوتین می‌تواند آمادگی خود برای چشم‌پوشی از آن را اعلام کند ، حتی اگر صحبت ها در این رابطه مربوط به کنار گذاشتن نمادین و غیرواقعی ایران باشد. این موضوع شامل توافق هسته‌ای و حضور نظامی ایران در سوریه نیز می‌شود.

نتانیاهو هیچ توصیفی در رابطه با دیدار خود با نتانیاهو و حتی موفقیت نسبی آن نداد و موفقیت این دیدار را تنها به رساندن پیام اسرائیل منحصر کرد، این نشان می دهد که وی در کرملین نتوانسته مقامات مسکو را نسبت به مواضع و مطالبات اسرائیل قانع کند و تضمین هایی از کرملین به دست بیاورد.

 منبع: مشرق

 

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنایه پوتین به نتانیاهو درباره ایران/ خبر اسرائیلی‌ها از بندر ایران در اراضی سوریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..