تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مؤمنان به پرداخت فریضه خمس و زکات بیشتر توجه کنند

ساعت: 19:56 منتشر شده در مورخ: 1395/12/21 شناسه خبر: 1061347

راه فاروج-امام جمعه فاروج بابیان اینکه دلیل افزایش فقیر و نیازمند در جامعه بی‌توجهی مؤمنان به فریضه واجب خمس و زکات است، از مؤمنان خواست تا بیشتر این فریضه الهی را موردتوجه قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه فاروج؛ امام‌جمعه شهرستان فاروج گفت: دین اسلام بیشترین توجه را به نیازمندان کرده و مضاف بر کمک‌های عادی، مقدرهای واجبی مانند خمس و زکات را بر جامعه و مؤمنان فرض کرده تا سهمی از محل درآمد ثروتمند به نیازمندان تخصیص یابد.
وی بابیان اینکه با پرداخت زکات، نیازمند مستحقی در جامعه نخواهیم داشت، ادامه داد: از علل ازدیاد فقیر و نیازمند، عدم توجه به این دو فریضه واجب است.
حجت‌الاسلام قلی زاده تصریح کرد: البته ملت ایران متشکل از انسان‌هایی، دلسوز، متعهد، مقرر به رعایت حقوق همسایه و شهروندی، کمک به ایتام و غیره است و در زمان لازم مانند شروع مهر و فصل مدارس و آغاز بهار و عید نوروز، مستحق و نیازمندان را فراموش نمی‌کند.
وی اضافه کرد: همان‌طور که مؤمنان در ماه رمضان با بسته‌های نذری و کمک به ایتام، در جهت حل مشکل نیازمند گام برمی‌دارند، در نو شدن سال جدید و فرارسیدن بهار نیز به صحنه آمده و از نیازمندان غافل نشوند.
امام‌جمعه فاروج با تأکید بر اینکه بیکاری و رکود در کشور افزایش‌یافته است، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از افراد شاغل در سال‌های گذشته امروز بیکار شده و جزو افراد آبرومند جامعه هستند باید از این افراد دست‌گیری شده و به آن‌ها کمک شود.
حجت‌الاسلام قلی زاده توصیه کرد که مؤمنان بخش کوچکی از خرید شب عید خود را با نیازمندان و دردمندان تقسیم کنند تا با خنداندن لب‌های نیازمند، سال پربرکتی آغاز شود.
وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و نزول رحمت الهی، خاطرنشان کرد: شکرانه نعمات الهی، کمک به ایتام و نیازمندان است.

 

 

پایان خبر/.77




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مؤمنان به پرداخت فریضه خمس و زکات بیشتر توجه کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..