تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هیچکاک به روایت فیلمسازان روی آنتن شبکه مستند

هیچکاک به روایت فیلمسازان روی آنتن شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سینما مستند باکس ویژه شبکه مستند در ساعت 17 تا 19 است که به پخش فیلم‌های سینمایی مستند اختصاص دارد و در این ایام 16 فیلم سینمایی روی آنتن خواهد رفت.

شنبه 28 اسفند اولین فیلم از این فهرست روی آنتن می‌رود که «هیچکاک/ تروفو» نام دارد که تولید سال ۲۰۱۵ کشورهای آمریکا و فرانسه به کارگردانی کنت جونز است.

در خلاصه‌ این فیلم مستند به تهیه‌کنندگی اولیور مایل و چارلز کوهن آمده است که در سال ۱۹۶۲ آلفرد هیچکاک و فرانسوا تروفو برای بررسی اسرار پشت صحنه در سینما، خودشان را به مدت یک هفته دور از هالیوود حبس کردند. پایه اصلی ثبت و ضبط این جلسه برای نگارش کتاب افسانه‌ای «هیچکاک/ تروفو» مورد استفاده قرار گرفت و فیلم مستند این رویارویی هم به بزرگ‌ترین درس سینما در تمام دوران بدل شد...

این مستند بلند در بخش رسمی جشنواره کن ۲۰۱۵ به نمایش درآمده است و منتخب جشنواره‌های سن‌سباستین اسپانیا، تورنتو کانادا و شیکاگو آمریکا هم بوده است.

کنت جونز از سال ۲۰۰۷ به حرفه‌ مستندسازی روی آورده است و در کارنامه‌ فیلمسازی‌اش، ساخت مستندهای «مردی در سایه» و «نامه‌ای به الیا» نیز به چشم می خورد.

در این اثر، سینماگران در مورد چگونگی تاثیر کتاب «سینما به روایت هیچکاک» نوشته فرانسوا تروفو بر روی زندگی حرفه‌ای او بحث می‌کنند.

مارتین اسکورسیزی، وس اندرسن، دیوید فینچر، ریچارد لینکلیتر، پیتر بوگدانوویچ، الیویه آسایاس، ارنو دپلشن، کیوشی کوروساوا، جیمز گری، پل شریدر و متیو آمالریک فیلمسازانی هستند که در این مستند حضور دارند.

مستند بلند «هیچکاک/ تروفو» شنبه 28 اسفند ساعت 17 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و یکشنبه 29 اسفند ساعت 00:30 بامداد بازپخش می شود.

57243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هیچکاک به روایت فیلمسازان روی آنتن شبکه مستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..