تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت آب و هوا در ایام نوروز 1396

مطابق با آخرین اطلاعات دریافتی از جدیدترین برونداد مدل های پیش یابی، طی نوروز 1396، بستر برای فعالیت سامانه های موج غربی مهیا می باشد.

روز نو :

برونداد مدل مجموع بارش طی هفته اول نوروز 1396 نشان دهنده این مطلب می باشد که تمرکز بارش های عمده کشور در نیمه غربی _ شمالی کشور می باشد. اکثر استان های واقع در غرب، نوار ساحل دریا مازندران، شمال شرق کشور دارای بارش های قابل می باشند. جریانات بارشی که از مسیر مدیترانه به طرف شرق و فلات ایران گسترش یافته اند بعنوان مسیر عبور توده هوای آب و هوایی و Storm track شناخته می شوند.

بر روی نواحی مرکزی کشور مقادیر بارش دستکم نشان دهنده این موضوع می باشد که شرایط بارندگی ها را (نه در حد ایده آل) خواهند داشت .

در طی نیمه دوم عید همچنان بارش در سطح کشور خواهیم داشت که پیک آن در حال حاضر (با الگوی فعلی) در نیمه غربی کشور و استان های واقع در سرتاسر زاگرس خواهد بود.

از نظر دمایی برای نوروز 1396 دمای هوا سردتر از حالت نرمال بلند مدت پیش بینی می شود که سرمایش نیمه اول آن بیشتر از نیمه دوم نوروز 1396 خواهد بود.

برای اکثر مناطق کشور طی نیمه اول نوروز 1396 دما هوا بین 4 تا 5 درجه سلسیوس کمتر از نرمال بلند مدت بوده برای نواحی از شمال شرق و بخش هایی از البرز غربی و شمال زاگرس این میزان تا 8 درجه سلسیوس زیر نرمال خواهد رسید. در طی نیمه دوم نوروز 1396 متوسط دمای هوا در بیشتر مناطق بین 1 تا 2.5 درجه سلسیوس کمتر از حالت نرمال می باشد و بر روی نوار شمالی کشور برای بخش هایی از شمال آذربایجان های غربی، شرقی، اردبیل، سواحل دریا مازندران نرمال تا نیم درجه سلسیوس بالاتر از نرمال های بلند مدت خواهد بود.

بنابر این در طی نوروز 1396 در بیشتر مناطق کشور دمای هوا به طور میانگین سردتر از حالت نرمال بوده که این سرمایش در نیمه اول نوروز 1396 بیشتر از نیمه دوم آن می باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت آب و هوا در ایام نوروز 1396»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..