تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر اضافه وزن دارید، انتظار این بیماری ها را هم داشته باشید!

آمارهای کارشناسان نشان می دهد در سال‌های آینده میلیاردها نفر از اهالی کره زمین دچار مشکل چاقی می‌شوند و این به دلایل مختلف از جمله بی تحرکی، خوردن مواد غذایی پرچرب و شیرین است.

به گزارش صدخبر،شعار امسال سازمان بهداشت جهانی تمرکز بر چاقی و نقش مخرب و مستقیم آن بر ابتلا به بیماری‌های کلیوی دارد.  اگر اضافه وزن دارید، انتظار این بیماری ها را هم داشته باشید!

براساس تحقیقات اکنون در جهان بیش از ۶۰۰ میلیون فرد دچار چاقی هستند که زنگ خطری ترسناک و قوی برای ابتلای آنها به انواع بیماری‌های کلیوی از جمله نارسایی و حتی سرطان کلیه است. 

چاقی و تجمع چربی فراوان در اطراف بافت‌های بدن بویژه داخل حفره شکمی باعث افزایش فشارخون در مویرگ‌های کلیه شده و فشار برای تصفیه حجم بیشتری از مایعات توسط این بخش از بدن می‌شود و به تدریج نارسایی و از کار افتادگی کلیه‌ها را در پی خواهد داشت. 

در اثر نارسایی کلیوی، بدن قادر به تخلیه سموم نیست و این تجمع مواد سمی باعث از کار افتادگی سایر اعضای بدن و مرگ فرد می شود، در بیشتر موارد فرد مجبور به دیالیز، مصرف انواع دارو، رژیم غذایی و حتی دریافت پیوند کلیه است. 

براساس آمارهای کارشناسان در سال‌های آینده میلیاردها نفر از اهالی کره زمین دچار مشکل چاقی می‌شوند و این به دلایل مختلف از جمله بی تحرکی، خوردن مواد غذایی پرچرب و شیرین، نوشابه‌های شیرین و گاز دار، کم تحرکی، مصرف کم مایعات بویژه آب، مصرف نوشیدنی‌های صنعتی دارای رنگ و افزودنی های شیمیایی، مصرف بالای نمک به همراه غذا، مصرف برخی داروها، ابتلا به بیماری های مزمن و یا ضربه و تروما رخ می‌دهد. 

کارشناسان اعتقاد دارند برای جلوگیری از اپیدمی بیماری‌های کلیوی آموزش اولین گزینه است و باید آموزش در زمینه جلوگیری از چاقی در جوامع مختلف نهادینه شود. 

یکی دیگر از عوارض چاقی بر کلیه ها بوجود آمدن سنگ کلیه است که می‌تواند باعث مشکلات شدید سلامتی برای بدن شود، درمان سنگ کلیه معمولاً بسیار سخت است و بیمار درد و رنج شدیدی را تحمل می‌کند. 

برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر اضافه وزن دارید، انتظار این بیماری ها را هم داشته باشید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..