تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است!

کد خبر: ۴۹۵۹۷۰

۴۶۱  بازدید

این جزیره که در مجمع الجزایر سیبنیک قرار دارد، 1.4 کیلومتر مساحت داشته و کاملا با شبکه ای از دیوارهای سنگی خشک پوشیده شده است. هنگامی که از بالا نگاه کنید، جزیره بیضی شکل بالژناک شبیه یک اثرانگشت بزرگ به نظر می رسد.

برترین ها: این جزیره کوچک در دریای آدریاتیک در سواحل کرواسی توجه زیادی را به سوی خود جلب کرده است. این جزیره که در مجمع الجزایر سیبنیک قرار دارد، 1.4 کیلومتر مساحت داشته و کاملا با شبکه ای از دیوارهای سنگی خشک پوشیده شده است. هنگامی که از بالا نگاه کنید، جزیره بیضی شکل بالژناک شبیه یک اثرانگشت بزرگ به نظر می رسد.

مانند بسیاری دیگر از کشورهای غرب اروپا از جمله انگلستان، ایرلند و اسکاتلند، بسیاری از حومه و سواحل کرواسی را دیوارهای سنگی خشک دربرگرفته است. قدمت این ساخت و سازها به قرن ها پیش بازمی گردد و در طول تاریخ برای مرزبندی زمین های زمین های کشاورزی استفاده می شده است. دیوارها بدون ملاتی که سنگ ها را نگه دارد ساخته می شوند، درعوض سازندگان سنگ ها را با دقت انتخاب می کنند و آن ها را مانند قطعات پازل روی هم می چینند. بیشتر زمین های کرواسی سنگی است، برای کشت این زمین های سخت، کشاورزان با زحمت بسیار سنگ ها را از خاک جدا می کردند و همان ها را برای ساخت این دیوارها در اطراف زمین های هندسی و  گاهی شبکه ای به طول چندین کیلومتر استفاده می کردند.

طول این جزیره تنها نیم کیلومتر است اما طول دیوارها 23 کیلومتر است. گذشته از تعریف مرزهای کشاورزی، این دیوارها جلوی بادهای قوی که «بورا» نام دارند را نیز می گیرد و کشاورزی را در این مکان ممکن می کند.

جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است!  جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است!  جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است!  جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است!  جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است! 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..