تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




86 درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد 85.8 درصد از درامدهای مالیاتی پیش‌بینی‌شده در این دوره زمانی یعنی از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان دی‌ماه سال جاری محقق شده است.

گروه اقتصادی: نزدیک به 86 درصد درآمدهای مالیاتی ایران از ابتدای فروردین تا پایان دی‌ماه سال جاری محقق شد.

86 درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد 

به گزارش بولتن نیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد 85.8 درصد از درامدهای مالیاتی پیش‌بینی‌شده در این دوره زمانی یعنی از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان دی‌ماه سال جاری محقق شده است.

در این دوره زمانی دولت از محل مالیات‌ها درآمدی نزدیک به 74 هزار و 690 میلیارد تومان داشته است این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌ها مقرر بود 87 هزار و 40 میلیارد تومان در این مقطع از زمان حاصل شود. به‌این‌ترتیب میزان درآمد مالیاتی که در 10 ماهه منتهی به دی‌ماه حاصل‌شده است، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی برابر با 28.4 درصد را تجربه کرده است.

درآمدهای مالیاتی در دوره کاهش قیمت نفت به مهم‌ترین منبع تأمین درآمدهای دولت تبدیل‌شده‌اند.

کارشناسان و فعالان بخش خصوصی توصیه می‌کنند دولت به‌جای افزایش مالیات‌ها از مودیان شناسایی‌شده، بهتر است درصدد شناسایی مودیان جدید مالیاتی باشد چراکه در حال حاضر نیمی از تولید ناخالص داخلی ایران همچنان مالیات پرداخت نمی‌کنند.

افزایش شمار مودیان مالیاتی عدالت مالیاتی را به همراه داشته و فشار بر بنیان‌های تولید را کاهش خواهد داد.

بودجه سال آینده نیز با محوریت مالیات تنظیم‌شده است. این دومین لایحه بودجه‌ای است که مالیات محور از سوی دولت ارائه‌شده است.

مالیات یکی از مهم‌ترین پایه‌های تأمین درآمد در اغلب کشورهاست این در حالی است که نفت در کشورهای دارای منابع نفتی مانع از توجه کافی به این منبع مهم شده است. بر این اساس کاهش درآمد نفت فرصت مغتنمی را در اختیار دولت قرار داده است تا بتواند به این مهم توجه نماید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «86 درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..