تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجوزی برای استقرار تله‌کابین در جنگل ناهارخوران صادر نشده است

نورمحمد تربتی‌نژاد درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح استقرار تله‌کابین در جنگل ناهارخوران، گفت: مباحثی پیرامون تصمیم شهرداری گرگان برای استقرار تله‌کابین در جنگل ناهارخوران مطرح شده اما رسانه های جمعی استان تاکید دارند که تله‌کابین در این مکان نباید استقرار یابد زیرا موجب تخریب جنگل می‌شود.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هنوز مجوزی برای استقرار تله‌کابین در جنگل ناهار خوران صادر نشده است، تصریح کرد: این طرح به مجوز سازمان حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی نیاز دارد که به جهت اظهار مخالفت‌های بسیار تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری گرگان نیز مجوزی برای این اقدام دریافت نکرده است، افزود: جانمایی تله‌کابین در میان جنگل ناهارخوران در طرح شهرداری مشخص است اما هنوز اقدام عملیاتی صورت نگرفته است، طبق طرح شهرداری این تله‌کابین از میدان ناهارخوران تا ارتفاعات جنگل‌های ناهارخوران است ولی اجرای آن منوط به مجوزهای مذکور است.

تربتی‌نژاد ادامه داد: طرح‌های توسعه گردشگری و طرح های صیانت از محیط‌زیست و جنگل در برخی مواقع با یکدیگر در تناقض است، در موضوع مذکور نیز به همین شکل است بنابراین برای جلوگیری از تخریب جنگل و کاهش مشکلات محیط زیستی باید تله‌کابین را در نقطه‌ای دیگر مستقر کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: منطقه‌ی هزار پیچ گرگان می‌تواند جایگزین جنگل ناهارخوران برای استقرار تله کابین شود زیرا  استقرار تله‌کابین در این منطقه آسیب کمتری به محیط‌زیست و جنگل وارد خواهد کرد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: در هر حال برای هر گونه اجرای طرح در محدوده جنگل، باید کارهای کارشناسی دقیق از سوی مسئولان منابع طبیعی انجام گیرد، به همین جهت در صورت عدم ارائه مجوز، شهرداری یا هر نهاد دیگر حق اجرای طرح‌های خود را ندارد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ در حالی مدیرکل منابع طبیعی گلستان از صدور مجوز مشروط برای استقرار تله کابین در جنگل «ناهارخوران» گرگان توسط سازمان جنگل‌ها و برگزاری مراسم کلنگ زنی از سوی شهرداری برای اجرای این پروژه خبر داده که قائم مقام سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری و رییس شورای عالی جنگل ومرتع اذعان دارند تا کنون هیچ طرحی از سوی مجریان این پروژه به «شورای عالی جنگل ومرتع» برای جانمایی تله‌کابین در جنگل ارسال نشده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجوزی برای استقرار تله‌کابین در جنگل ناهارخوران صادر نشده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..