تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آماده‌باش آتشنشانی آبیک برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخرسال

ساعت: 16:15 منتشر شده در مورخ: 1395/12/21 شناسه خبر: 1060938

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات شهرداری آبیک خبر داد؛

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات شهرداری آبیک با اشاره به اینکه خانواده‌ها نقش مهمی در بحث پیشگیری حوادث چهارشنبه‌سوری دارند، گفت: نیروی‌های آتشنشانی آبیک برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخرسال در آماده‌باش بسر می‌برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جباری مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات شهرداری آبیک در گفت‌وگو با  نگاه آبیک؛ با اشاره به نزدیک شدن شب چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: هم‌زمان با چهارشنبه‌سوری سه تیم عملیاتی به همراه ماشین‌آلات در نقاط پر خطر و میادین اصلی شهر آبیک به منظور دسترسی آسان و سریع به کانون حوادث و اتفاقات احتمالی، پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است که استقرار می‌یابند.

وی افزود: همچنین با توجه به فرا رسیدن چهارشنبه‌سوری و برپایی جشن در این روز و شب با مساعدت شهرداری آبیک، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در این واحد و نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس کرده است.

جباری تصریح کرد: این کلاس‌ها به منظور آشنایی و آگاه‌سازی هر چه بیشتر شهروندان آبیکی برای پیشگیری از حوادث و خطرات در روز چهارشنبه‌سوری برگزار شده است.

وی با تأکید بر نفش اولیا در پیشگیری از بروژ حادثه، عنوان کرد: ممکن است موضوع ایمنی و پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه سوری، در بدو امر برای گروه سنی نوجوانان زیاد جالب نباشد، چرا که آنها مجبورند مقداری محدودیت در ترقه بازی، فشفشه بازی و آتشبازی خود متحمل شوند.

جباری ادامه داد: ولی می‌توان با نشان دادن این موضوع که این امر با زندگی آنها مرتبط است، آموزش در این زمینه را برای آنها جالب‌تر کرد.

این مسؤول اضافه کرد: حادثه برای هرکسی اتفاق میافتد. در برخی حوادث افرادی کشته شده یا به شدت آسیب می‌بینند. اما از بروز اغلب حوادث از جمله حوادث چهارشنبه سوری می‌توان جلوگیری کرد.

وی با توصیه به شهروندان مطرح کرد: از پرتاب فشفشه، موشکی و سای. مواد آتش‌زا بر روی شاخه‌های درختان، پشت‌بام و بالکن منازل خودداری کنید. هرگز از فشفشه و ترقه در فضای بسته استفاده نکنید.

این مسئول امر آموزش به شهروندان آبیکی در سنین مختلف و آشنایی آنان با اصول و مبانی امداد و نجات و اطفای حریق را ضروری دانست و گفت: با تحقق این مهم از سوی واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک، شاهد کاهش چشمگیر حوادث حریق و دیگر حوادث می‌شویم.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث نقش مهمی را ایفاء می‌کنند، گفت: چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

جباری متذکر شد: در این روزها برای حفظ سلامت فرزندان خود مراقبت و نظارت بیشتری بر آنها اعمال نمایید. معمولا کودکان خود زشتی آتش‌بازی را به دلیل خطرات آن درک می‌کنند و به همین دلیل اغلب کبریت و ترقه و مواد آتش‌زا را در نقاط غیرقابل دید مثل انباری، زیرزمین یا در داخل کمد و کیف و وسایل شخصی خود مخفی می ‌کنند.

وی افزود: همین امر از عوامل بروز حریق و حادثه است، لذا توصیه می‌کنم حتی‌الامکان درب این محل‌ها را قفل کرده و این مکان‌ها و وسایل شخصی فرزندان خود را مورد بازرسی قرار دهید.

جباری در پایان گفت: شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و در صورت گسترده بودن حریق سریعا افراد مسن و کودکان و دیگر افراد را از محل حریق به جای امن انتقال داده و سریعا با تلفن ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانی دقیق و نوع حادثه به ستاد فرماندهی آتشنشانی اطلاع داده و در هنگام حضور آتش‌نشانان در محل حریق نهایت همکاری را با آنان انجام دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آماده‌باش آتشنشانی آبیک برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخرسال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..