تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زن بودن با رجل سیاسی شدن منافاتی ندارد

ساعت: 15:36 منتشر شده در مورخ: 1395/12/21 شناسه خبر: 1060885

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:کسی را به دلیل زن بودن رد صلاحیت نمی کنند و خانم ها هم مثل خیلی از آقایانی که ثبت نام می کنند و به عنوان رجل سیاسی شناخته نمی شوند از حضور در مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری باز می مانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛شهیندخت مولاوردی در گفت و گو با خبرنگار زنجانم , در رابطه با عنوان رجل سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: رجل سیاسی به شخصیت سیاسی اطلاق می‌شود نه به جنسیت خاصی اما ما شاهد هستیم که زنان هر چند در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می‌شوند ولی هیچ گاه به عنوان کاندیداهای نهایی مطرح نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه زن بودن و رجل سیاسی شدن منافاتی  باهم ندارد افزود: البته کسی را به دلیل زن بودن رد صلاحیت نمی کنند و خانم ها هم مثل خیلی از آقایانی که ثبت نام می کنند و به عنوان رجل سیاسی شناخته نمی شوند از حضور در مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری باز میمانند.

مولاوردی با اشاره به پایین بودن اعتماد به نفس زنان گفت: یکی از موانع حضور بانوان در مناصب مدیریتی اعتماد به نفس خود انهاست.

وی با اشاره به نقش جمع و جامعه در این زمینه خاطر نشان کرد: جامعه در این وضعیت نقش دارد اما لازم است در جهت افزایش اعتماد به نفس بانوان  گام های موثری  برداریم و این کار را می‌توان با برگزاری دوره‌های کارورزی و توانمندسازی آنان محقق کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یکی دیگر از علل کمرنگ بودن حضور زنان در مناصب بالای مدیریتی ترس حاکم بر آنهاست ادامه داد: موارد زیادی تصدی پست‌های مدیریتی به زنان پیشنهاد می‌شود ولی آنها به علت ترس قبول نمی‌کنند متولیان و فعالان حوزه‌های مختلف از جمله احزاب و تشکل‌ها باید به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده در این زمینه ابراز کرد:اگرچه اقدام دولت در انتصاب زنان قابل توجه است اما آیا نباید به تناسب تخصص و مسئولیت‌های محول شده توجه بیشتری شود؟

مولاوردی با بیان اینکه در انتصاب مردان نیز به این نکته توجه چندانی نمی‌شود گفت:در انتصابات بیشتر بر اساس سابقه، تجربه و پیشینه مردان به آنان اعتماد می‌شود اگر انتصاب زنان و مردان در شرایط برابر بود این انتظار وجود داشت که تخصص و تجربه برای سپردن یک مسئولیت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه همین ترس و عدم اعتماد به نفس اعتماد بیشتر به مردان موجب شده است که تجربه خانم ها در مناصب مدیریتی کمتر از مردان باشد عنوان کرد:  اگر انتظار داشته باشیم که برای سپردن مسئولیت‌ها به زنان بر اساس تخصص و تجارت آنان اقدام شود شاید تا 20 تا 30 سال آینده هیچ زنی را در مناصب بالای مدیریتی نبینیم.

مولاوردی در پایان صحبت های خود با بیان اینکه قبول نداریم نگاه دولت به زنان تغییر کرده است اظهار کرد: تلاش‌ها برای حضور زنان در مناصب عالی مدیریتی همچنان ادامه دارد و امیدواریم در سطح معاونان و وزیران و در استان‌ها از زنان توانمند بهره برده شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زن بودن با رجل سیاسی شدن منافاتی ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..