تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حفاظت از محیط زیست سردشت توسط تشکل های مردم نهاد

ساعت: 14:07 منتشر شده در مورخ: 1395/12/21 شناسه خبر: 1060602

انجمن مردم نهاد نوژین نلاس در اقدامی ابتکاری با جای گذاری بیش از 102 لوله بتنی سعی در حفاظت از طبیعت شهرستان سردشت و فرهنگ سازی در این خصوص دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو هیئت مدیره ی انجمن فرهنگی جوانان نوژین نلاس به بُلفَت گفت: مسیر روستاهای گردشگرپذیر شهرستان از روستای واوان تا روستاهای نلاس، ورگیل و همچنین پلیس راه سردشت به فاصله بیش از 15 کیلومتر تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

سعید خضرنژاد در خصوص طرح جای گذاری لوله های بتنی، افزود: در این طرح تعداد 102 لوله بتنی به ارزش بیش از 80 میلیون ریال از محل کمک های مردمی و انجمن هزینه شد که تمام آنها با رنگ های مناسب و نوشته های "اهمیت محیط و حفظ محیط زیست" مزین شده است.

به گفته وی، هدف از این فعالیت زیست محیطی فرهنگ سازی در جهت دفع صحیح زباله های اهالی و مسافران بوده است که بهمناسبت استقبال از بهار و ظهور زیبای طبیعت صورت گرفت.

خضرنژاد مهم ترین اقدامات انجمن را برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و تبدیل آن به چهارشنبه سبز با قرار دادن گل هایی در خیابان، همکاری با مدارس در جهت بهبود وضعیت ساختمانی و فنی، نشست هایی با شورا و دهیار نلاس برای حل مشکلات داخلی، تجهیز سالن ورزشی نلاس به رختکن و سرویس بهداشتی و همچنین تلاش برای دریافت زمین کتابخانه از مهم ترین فعالیت های انجمن در سال جاری بوده است.

بر اساس گزارش بُلفَت، انجمن فرهنگی جوانان نوژین نلاس در سال 93 تاسیس و در همان زمان نیز مجوز خود را از فرمانداری سردشت دریافت کرد تا بتواند فعالیت هایش را به صورت رسمی آغاز کند.

شهرستان سردشت دارای 150 هزار هکتار مساحت است که از این میزان 90 هزار هکتار را اراضی جنگلی و 30 هزار هکتار مرتع تشکیل می دهد.

70 درصد از اراضی جنگلی آذربایجان غربی در شهرستان سردشت واقع شده است.

شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حفاظت از محیط زیست سردشت توسط تشکل های مردم نهاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..