تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انویدیا و مایکروسافت از ساختار گرافیکی جدید با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی کردند

انویدیا و مایکروسافت دیروز از سیستم گرافیکی جدیدی در اجلاس Open Compute رونمایی کردند که به‌طور ویژه روی بهبود محاسبات ابری در حوزه هوش مصنوعی تمرکز دارد.

این محصول جدید به‌طور ویژه برای بهینه‌سازی عملکرد پردازشگرهای گرافیکی در دیتاسنترها و به‌عنوان بخشی از پروژه الیمپیوس مایکروسافت به مرحله تولید رسیده و قرار است در خدمت پروژه Open Compure ردموندی‌ها قرار گیرد.

به گفته مسئولان انویدیا، محصول جدید این شرکت یعنی HGX-1 به‌طور ویژه برای برآورده کردن نیازهای روزافزون محاسبات ابری در حوزه هوش مصنوعی توسعه یافته است. از این محصول در زمینه‌هایی نظیر توسعه خودروهای بدون راننده، ارائه خدمات شخصی‌سازی شده در حوزه درمان، بهبود سیستم‌های شناسایی صدای کاربر، تحلیل داده‌ها و محتویات چندرسانه‌ای و حتی شبیه‌سازی مولکولی استفاده خواهد شد.

پروژه Olympus مایکروسافت مدتی است که در قالب رونمایی شرکت‌هایی نظیر اینتل، AMD، کوالکام و حالا انویدیا از سخت‌افزارهای جدید در خدمت این پروژه، به تیتر یک خبری در حوزه هوش مصنوعی تبدیل شده است. هر یک از پلتفرم‌های رونمایی شده توسط شرکت‌های یادشده، بهبود عملکرد در بخشی از این پروژه را موجب شده‌اند. به گفته مسئولان مایکروسافت، همکاری اینتل با این پروژه، به امکان استفاده از پردازنده‌های اسکا‌ی‌لیک باز می‌گردد. این در حالی است که انتظار می‌رود در آینده شاهد پشتیبانی از شتاب‌دهنده‌های FPGA یا ارائه راهکار Intel Nervana باشیم. راهکارهای AMD با تمرکز روی Naples و راهکار کوالکام هم با تمرکز روی استفاده از پردازنده 48 هسته‌ای جدید در خدمت این پروژه قرار گرفته‌اند.

پلتفرم انویدیا در این پروژه، استفاده از هشت پردازشگر گرافیکی پاسکال (GP100) و ادغام آن در یک شاسی واحد را به همراه خواهد داشت. برقراری ارتباط میان مولفه‌های یادشده از طریق به‌کارگیری استاندارد NVLink انجام شده است. با برقراری ارتباط میان چهار سیستم HGX-1، امکان پشتیبانی تا 32 پردازشگر گرافیکی مهیا خواهد شد. استاندارد HGX-1 به گونه‌ای طراحی شده تا برقراری ارتباط میان پردازنده‌ها و پردازشگرهای گرافیکی، بسته به میزان تقاضای کاری از طریق رابط‌های NVLink میسر شود.

انویدیا اعلام نکرده این راهکار با چه پردازنده‌هایی سازگار خواهد بود. این در حالی است که همکاری احتمالی انویدیا و AMD در این پروژه، در آینده نه‌چندان دور می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انویدیا و مایکروسافت از ساختار گرافیکی جدید با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..