تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم مناسب‌سازی برنامه‌های سیما برای ناشنوایان

به گزارش افکارنیوز،

شبکه دو سیما طی سال ها تنها شبکه ای بود که یک نفر در ساعاتی از روز اخبار، سریال و برنامه های این شبکه را برای ناشنوایان به زبان اشاره ارایه می کرد اما مدت هاست که دیگر هیچ رابط خبری این برنامه ها و سریال ها را در شبکه های سیما ترجمه نمی کند و تنها بعضی بخش های خبری در صداوسیما این بخش را دارد و البته شبکه خبر نیز در این زمینه با داشتن زیرسرویس خبرها امکان استفاده را برای این عزیزان فراهم می‌کند.

شاید رادیو حداقل بتواند برای روشن دلان جامعه نقشی ایفا کند و آنها با این رسانه از نیازهای خود در حوزه های مختلف خبری، سرگرمی و... بی بهره نباشند اما می توان گفت ناشنوایان که قشر کمی از جامعه هم نیستند هیچ سهمی از تلویزیون ندارند و آن چنان که چندین بار هم اعلام کرده اند به سمت شبکه های ماهواره ای می روند تا خوراک مورد نظر خود را برطرف کنند چراکه بسیاری از این شبکه ها حداقل زیرنویس فارسی دارند.

مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی چندی پیش در حاشیه یک نشست درباره فراهم آوردن امکاناتی برای مخاطبان ناشنوا گفت: ما این آمادگی را داریم که هم برای نابینایان و هم برای ناشنوایان امکانات لازم را فراهم کنیم و باید طی  برنامه ریزی هایی با مدیران شبکه ها صحبت کنیم تا ببینیم چه رویکردی را در پیش بگیریم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم مناسب‌سازی برنامه‌های سیما برای ناشنوایان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..