تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیفون 5.8 اینچی از نمایشگر تخت بهره خواهد برد

برخلاف شایعاتی که اخیرا در مورد خمیده بوده نمایشگر آیفون 8 مدل ۵.۸ اینچی منتشر شده، حالا خبری منتشر شده که اعلام می‌کند این محصول از صفحه‌نمایشی تخت بهره خواهد برد.

انتظار می‌رود اپل در سال جاری یک گوشی‌هوشمند آیفون ۵.۸ اینچی با نمایشگری خمیده که حاشیه‌های کمی دارد معرفی کند. همچنین احتمال دارد دکمه‌ی فیزیکی هوم در این مدل حذف شود. علاوه بر این برخی از گزارش‌ها بیان کرده‌اند که نمایشگر این محصول خمیده خواهد بود اما حالا تعداد قابل توجهی از منابع مدعی شده‌اند که این مدل از گوشی‌هوشمند آیفون نیز همچنان از صفحه‌نمایشی تخت بهره خواهد برد.

وین لام یکی از تحلیل‌گران IHS در گفتگو با مک‌رومرز گفته: «انتظار داریم که اپل از یک نمایشگر اولد در یکی از مدل‌های آیفون‌های بعدی خود استفاده کند که این صفحه‌نمایش از نظر طراحی تقریبا مشابه‌ شیشه‌ی 2.5D کنونی خواهد بود».

لازم به ذکر است که لام معمولا زنجیره‌ی تامین‌کنندگان شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند از جمله کمپانی اپل را تحلیل و بررسی می‌کند.

وین لام در ادامه‌ی سخنان خود اینگونه توضیح داده است: «انتظار داریم همانند آنچه در مورد گوشی‌هوشمند ال‌جی جی ۶ دیدیم، یک نمایشگر لمسی با نسبت تصویر به بدنه‌ی بیشتر در آیفون های بعدی اپل به‌کار گرفته شود و بدین طریق استفاده‌ی بیشتری از سایز این گوشی‌ها شود. زبان طراحی جدید احتمالا به یکی از موضوعات داغ سال ۲۰۱۷ تبدیل خواهد شد و علاوه بر این انتظار می‌رود رقیب دیرینه‌ی اپل یعنی سامسونگ در اواخر ماه جاری جدیدترین گوشی‌هوشمند پرچمدار خود را که از همین زبان طراحی بهره می‌برد را معرفی کند».

لام همچنین به نسبت ۲ به ۱ نمایشگر ۵.۷ اینچی ال‌سی‌دی گوشی‌هوشمند ال‌جی جی ۶ اشاره کرده است و اعلام کرده که بلندی این صفحه‌نمایشی نسبت به عرض آن دوبرابر است. این در حالی است که آیفون‌های امروزی از نسبت تصویری ۱۶ به ۹ بهره می‌برند. به همین ترتیب بر اساس تصاویری که تا کنون از گوشی‌هوشمند پرچمدار گلکس اس ۸ سامسونگ منتشر شده، این محصول نیز از صفحه‌نمایشی طویل‌تر با حاشیه‌هایی بسیار کم بهره خواهد برد و علاوه بر این دکمه‌ی فیزیکی هوم از این دستگاه حذف خواهد شد.

لام ماه گذشته توضیح داده بود که گوشی‌هوشمند ال‌جی چگونه توانسته علی‌رغم سایز مناسب گوشی‌هوشمند ال‌جی جی ۶، یک نمایشگر با ابعاد بسیار بزرگ را در آن جای دهد به‌طوریکه نگه داشتن گوشی در دست سخت نیست و به‌راحتی در جیب کاربر جا خواهد شد. در ادامه بخشی از توضیحات لام را در این مورد با هم می‌خوانیم:

گوشی‌هوشمند ال‌جی جی ۶ یک به شرکت‌های دیگر یاد می‌دهد که چگونه می‌توان از یک نمایشگر بزرگ در یک گوشی‌هوشمند بهره گرفت بدون اینکه ارگونومی دستگاه کاهش یابد و بتوان همچنان آن را با یک دست با ابعاد معمولی نگه داشت. بدین ترتیب هم به نیاز مشتریان مبنی بر تولید گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر توجه شده و هم به این مورد که دستگاه یاد شده به‌راحتی در جیب جا شود. ال‌جی خود را به چالش کشیده تا یک تفکر جدید از اینکه یک گوشی‌هوشمند مدرن چه ظاهر و ارگونومی و کاربردی باید داشته باشد، ایجاد کند.

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر نام آشنای KGI Securities و نیز کمپانی تحقیقاتی چینی ترندفورس اخیرا اعلام کرده‌اند که انتظار دارند پرچمدار بعدی کمپانی اپل از یک پوشش شیشه‌ای 2.5D بهره ببرد و این یعنی لبه‌های آیفون‌های بعدی اپل باید در بخش لبه‌ها کمی خمیده باشند.

وال‌استریت‌ژورنال هم به‌تازگی گفته که پرچمدار رده‌بالای بعدی اپل از یک صفحه‌نمایش خمیده بهره خواهد برد اما این گزارش به هیچ جزئیات و اطلاعات بیشتری در این رابطه اشاره نکرده است. Korea Herald هم گفته که آیفون بعدی اپل مجهز به یک نمایشگر اولد خمیده خواهد بود که این صفحه‌نمایش به جای پوشش شیشه‌ای بر پایه‌ی لایه‌ای از پلاستیک‌های منعطف تولید خواهد شد. همانطور که می‌دانیم شیشه‌ها امروزه بیشتر برای تولید صفحه‌نمایش‌های تخت به‌کار می‌روند.

مینگ‌چی کو و کوین وانگ تحلیل‌گر بازار شرکت IHS پیش از این اعلام کرده‌اند که انتظار دارند آیفون ۵.۸ بعدی اپل از نمایشگری خمیده بهره ببرد و علاوه بر این نمایشگر یاد شده همانند گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۷ اج سامسونگ از دو طرف کمی خمیده خواهد بود. اما هر دو منبع یاد شده نظر خود را در این زمینه کمی تغییر داده‌اند که البته این اقدام منطقی به‌نظر می‌رسد چراکه بر اساس گزارش‌های مختلف گفته می‌شود که اپل در حال تست حداقل ۱۰ مدل آیفون برای سال جاری است.

وب‌سایت ژاپنی Nikkei Asian و تحلیل‌گران باریکلز هم پیش از این اعلام کرده‌اند که انتظار دارند یکی از آیفون‌های امسال اپل از نمایشگری خمیده بهره ببرد. بنابراین دو دسته دیدگاه مورد اشاره تا زمانی که شایعات معتبرتری در این زمینه منتشر شود نا مشخص باقی می‌مانند. البته به‌نظر می‌رسد در طی چند هفته‌ یا چند ماه آینده، تصاویری از آیفون ۸ به صورت آنلاین منتشر شود و در آن زمان می‌توان دید بهتری از گوشی‌های هوشمند امسال اپل داشت.

همانطور که در خبرهای قبلی در مورد آیفون 8 هم بارها شنیده‌ایم، شاید منظور بسیاری از گزارش‌ها از کلمه‌ی خمیده در واقع اشاره به پوشش شیشه‌ای 2.5D باشد. علاوه بر این با توجه به مشخصات پنل‌های اولد، برخی از گزارش‌ها احتمالا به این نکته اشاره داشته‌اند که آیفون‌های بعدی از نمایشگر خمیده بهره خواهند برد ولی همچنان امکان سفارش مدل تحت برای کاربران وجود خواهد داشت.

IHS انتظار دارد اپل در آینده تعداد بیشتری از آیفون‌های خود را با صفحه‌نمایش‌های اولد همراه خواهند کرد. لام همچنین اشاره کرده که صفحه‌نمایش آیفون‌های بعدی اپل طول بیشتری خواهند داشت که این ویژگی باعث می‌شود تا بتوان از بخش پایینی نمایشگر قسمتی همانند تاچ‌بار را تعبیه کرد. 

نظر شما در این مورد چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیفون 5.8 اینچی از نمایشگر تخت بهره خواهد برد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..