تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری مناقصه برای جذب فاینانسر بین‌المللی/ صندوق توسعه ملی پول خرید هواپیماها را می پردازد

برگزاری مناقصه برای جذب فاینانسر بین‌المللی/ صندوق توسعه ملی پول خرید هواپیماها را می پردازدبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل امروز در نشست خبری حاشیه مراسم ورود اولین ایرباس 330 - 200 به عنوان دومین ایرباس پسابرجامی به ناوگان هوایی کشور، اظهار داشت: این مهم است که قراردادها بدون تضمین دولت باشد این مهم است که انتقال پول بدون ریسک انجام می‌شود و در قبال پیش‌پرداخت‌ها اخذ ضمانت‌نامه بانکی وجود دارد.
وی توضیح داد: در دوره ریاست جمهوری قبلی طبق مصوبه‌ای که هما از محل صندوق توسعه ملی داشت مقرر شد 330 میلیون دلار به هما تسهیلات دهند که 6 فروند هواپیمای نو خریداری کنند.

قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل ادامه داد: در آن زمان مشکلاتی وجود داشت و باید خرید هواپیماها از طریق واسطه انجام می‌شد و خدمات پس از فروش وجود نداشت. در نهایت ما تصمیم گرفتیم که از این مصوبه استفاده کنیم اما به جای استفاده از منابع آن برای خرید 6 فروند هواپیما، از این 330 میلیون دلار مجوز به عنوان پیش‌پرداخت 20 تا 30 فروند هواپیما استفاده می‌کنیم.

فخریه کاشان ادامه داد: بسته به اینکه این هواپیماها چه نرخی داشته باشد ارقام پیش‌پرداخت‌ها متفاوت است و ممکن است از این مبلغ مصوبه صندوق توسعه ملی برای خرید 20 تا 30 فروند هواپیما استفاده شود.

قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل، گفت: 15 درصد رقم هواپیما در قالب پیش‌پرداخت ارائه می‌شود و حتی برخی از این 15 درصد هم توسط شرکت‌های لیزینگ، فاینانس پرداخت شده است.

وی درباره خرید هواپیماهای ATR و به تعویق افتادن زمان تحویل آن توضیح داد: سال گذشته در فرانسه جلسه‌ای با نمایندگان ATR داشتیم؛ شرکت کانادایی سازنده موتور اعلام کرده است که باید مجدداً مجوزهای خود را با اوفک خدمات و مشخصات فنی طرف قرارداد خود ATR باشد و در این راستا پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نزدیک این هواپیما وارد کشور شود؛ حتی بدنه این ATR ها هم با نام ایران ایر رنگ شده است.

فخریه کاشان مزایای قراردادهای اخیر هواپیما را بیش از 10 مورد عنوان کرد و گفت: به قدری تقاضا برای فاینانس از محل‌های مختلف برای خرید این هواپیما داریم که برنامه‌ریزی کرده‌ایم برای خرید دیگر هواپیماها از این پس در قالب مناقصه‌ای که از سوی هما برگزار می‌شود، فاینانسر جذب کنیم.

وی، افزود: کاهش هزینه سربار ایرلاین‌ با افزایش ناوگان و معامله بدون واسطه از مزایای قراردادهای اخیر است که از ورود دلالان و سازمان‌هایی که در این باره ایجاد شده بود جلوگیری کرد.

قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل، ادامه داد: همچنین در این قراردادها خدمات پس از فروش وجود دارد اما در خریدهای قبلی به واسطه تحریم و وجود واسطه‌ها گارانتی وجود نداشت.

فخریه کاشان گفت: همچنین نیروهای فارغ‌التحصیل این رشته در گذشته از کشور خارج می‌شدند اما با توسعه ناوگان هوایی از خروج این کارشناسان ممانعت به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: این معامله شبکه بانکی را در سطح جهانی درگیر کرده است و پولی که ما به ایرباس فرانسه می‌پردازیم در واقع یک معامله بدون واسطه و بدون موانع نقل و انتقال است.

قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل ادامه داد: همچنین راه برای خرید شرکت‌های خصوصی باز شده است؛ به عنوان مثال در همین سفر اخیر به ما گفته شد که اگر آسمان ایر شرایط خود را با طرف خارجی تطبیق داد امکان خرید هواپیما برای این ایرلاین بدون تضمین دولت وجود دارد.

وی اظهار داشت: همچنین مسیر تأسیس شرکت لیزینگ ملی هم فراهم می‌شود که مشابه ایران‌ایر هواپیما خریداری کند و در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

فخریه کاشان، ادامه داد: همان طور که گفته شد به قدری متقاضی فاینانس هواپیما برای ما زیاد شده است که برای انتخاب فاینانسر در خریدهای بعدی مناقصه برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری مناقصه برای جذب فاینانسر بین‌المللی/ صندوق توسعه ملی پول خرید هواپیماها را می پردازد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..