تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهره برداری از پروژه چهاربانده شدن محور اسفراین- بجنورد؛ هم چنان در خواب سنگین/ اسفراینی ها چشم انتظار اند

ساعت: 10:01 منتشر شده در مورخ: 1395/12/21 شناسه خبر: 1060611

محور دو بانده و دو طرفه اسفراین به بجنورد یکی از محورهای استان است که حجم بالای تردد ترافیکی را متحمل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سپهرآیین، «محور دو بانده و دو طرفه اسفراین به بجنورد یکی از محورهای استان است که حجم بالای تردد ترافیکی را متحمل می شود، اما آنچه مهم است پیش از این پایگاه خبری تحلیلی سپهرآیین در گفتگویی با مقام عالی دولت در اسفراین از بهره برداری پنج کیلومتر از محور اسفراین بجنورد به عنوان مسیر چهار طرفه خبر داد، به طوری که میدان پهلوان کشوری تا حوالی روستای فریمان در اجرای این پروژه در قالب یک محور چهار بانده، پنج کیلومتری میزبان ترافیک و تردد خودروها است،  اما هرچند برای تحقق این مهم 2.5 کیلومتر از اسفراین برای چهاربانده شدن در آستانه سال جدید آسفالت شد، اما هنوز خبری از بهره برداری رسمی آن نیست، پروژه ای که به گفته متولیان از سال 91 مصوب شده است و با اعتبار ناچیز کلید خورده که البته تاکنون با جذب اعتبارات در سال های 93 و 94 پیشرفت هایی داشته است، اما تاکنون یک متر از این مسیر به عنوان محور چهاربانده زیر بار ترافیک نرفته است.»

عین مقدمه ای است که سپهرآیین در گزارش اردیبهشت سال جاری از این محور منتشر کرد؛ اما کماکان پروژه چهاربانده شدن محور اسفراین- بجنورد با وجود اینکه آسفالت شده است اما در خواب سنگین به سر می برد.

اشاره: به هر بهانه ای از اسفراین به سوی بجنورد خارج می شوی، بعد از گذر از میدان پهلوان کشوری و بولوار شهیدان فرجی وارد مسیر اسفراین- بجنورد می شویم، دو باند تازه آسفالت شده، سنگریزهای روی آن و علائم ترافیکی و بشکه های مرز باند زیر بار ترافیک با باند دیگر بهره برداری نشده گویای یک پروژه نیمه تمام دیگر است، پروژه ای به نام راه که بی راهه متخاطیان شده است تا از آن به عنوان میان بر برای زودرسیدن یا سبقتی غیرمجاز و غیرقانونی بهره بگیرند، راهی که شاید کماکان در انتظار توجه مسئولان و متولیان است و اکنون در آستانه سال 96، پنج ساله می شود ولی هم چنان حتی یک وجب از آن هم به بهره برداری نرسیده است؛ مسیری که هربار از کنار آن می گذری انگار رویای بهره برداری از آن را هم در خاطره چون رویایی بازخوانی می کنی؛ باید دید آیا 96 سال گشایش برای این پروژه خواهد بود تا با بهره برداری از مسیر 5.6 کیلومتری شاهد کاهش حوادث و سوانح ترافیکی باشیم که در محور اسفراین-بجنورد رخ می دهد.

یکی از شهروندان اسفراینی با اشاره به اینکه مدت هاست شهروندان در انتظار بهره برداری از دو باند جدید در این مسیر هستند، می گوید: برخلاف اینکه این پروژه تا بخشی آسفالت شده است اما شاهد تعلل در بهره برداری از این پروژه هستیم.

«حسینی» با گلایه از سستی مسئولان به عنوان عامل اصلی کاستی ها و کمبودهای موجود در این پروژه می افزاید: باید این مسیر اسفند سال گذشته تا نیمی از آن زیر بار ترافیک می رفت، اما با گذشت یک سال دیگر هم چنان بهره برداری از آن بلاتکلیف است.

وی خاطر نشان می کند: بدون شک بهره برداری از پروژه چهاربانده اسفراین- بجنورد در آستانه ورودی شهر اسفراین می تواند فرصت خوبی برای کاهش سوانح و حوادث ترافیکی باشد.

یکی از شهروندان با اشاره به اینکه متاسفانه حجم ترافیکی در این مسیر در آستانه مبادی وروردی و خروجی شهر اسفراین بسیار بالاست، می گوید: چند سالی است شاهد عملیات عمرانی مقطعی در جوار محور اسفراین- بجنورد از خروجی شهر تا آستان امامزاده سید حسین(ع) فریمان هستیم اما با وجود این عملیات تاکنون یک متر هم از این پروژه به بهره برداری نرسیده است.

«حمیدی» با تاکید بر اینکه سر درگمی شهروندان با توجه به آَسفالت و نبود رعایت حریم محور در برخی نقاط ممکن است حوادث جبران ناپذیری را خلق نماید، می افزاید: هرچند برای مدیریت بار ترافیکی در آستانه سال جدید بخشی از این مسیر چهاربانده آسفالت شد اما تاکنون این بخش نیز زیر بار ترافیک نرفته است.

دیگر شهروند اسفراینی با تلنگری به مسئولان از جهت تعلل در بهره برداری این پروژه اظهار می دارد: بدون شک با هدف اعتلای رفاه همگانی، باید بیش از پیش مسئولان و متولیان برای بهره برداری از پروژه چهاربانده اسفراین- بجنورد تلاش کنند.

«حسن زاده» با بیان اینکه عمر این پروژه بیش از 5 سال است و یک سالی است که بخش آسفالت شده آن نیز بلاتکلیف رها شده است، می افزاید: امید می رود شاهد بهره برداری از این پروژه در ابتدای سال جاری باشیم اما گمان می کنیم این داستان سر دراز دارد.

وی خاطر نشان می کند: بدون شک مسیر 2 بانده محور اسفراین- بجنورد در بسیاری از نقاط و مقاطع حادثه ساز است که برای کاهش این حوادث و سوانح بدون شک باید مسئولان استانی و شهرستانی به لحاظ موقعیت گردشگری و توریستی اسفراین تدبیری شایان اتخاذ نمایند.

دیگر شهروند اسفراینی با اشاره به اینکه مردم اسفراین هم چنان چشم انتظار بهره برداری از پروژه بیش از 5 کیلومتری چهاربانده شدن محور اسفراین- بجنورد هستند، می گوید: مدت هاست مسیر در آستانه چهار بانده شدن فقط شاهد فعالیت ماشین آلات راه سازی است، اما تاکنون حتی یک قدم از این مسیر هم به عنوان گذرگاه چهاربانده به بهره برداری نرسیده است.

«محمودی» با بیان اینکه باید بهره برداری از این مسیر با توجه به اینکه اکنون آسفالت بخشی از آن بیش از پیش موجب خلق حادثه شده است مورد توجه قرار گیرد، می گوید: همت استانی و همه جانبه مسئولان و متولیان می تواند موجب تسریع در بهره برداری از این پروژه باشد.

سرپرست اداره راه و شهرسازی اسفراین هم با اشاره به اینکه، بهره برداری و تکمیل پروژه چهار بانده شدن 5.6 کیلومتر از محور اسفراین به بجنورد، اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال می طلبد، می افزاید: قرارداد پیمان این پروژه در سال 89 با مدت قرارداد 24 ماه به ارزش 27 میلیارد ریال بسته شد تا فرآیند عمرانی آغاز شود اما در گام عملی، این پروژه در سال 91 با اعتبار ناچیزی کلید خورد.

«مجید علی اکبریان» با بیان اینکه تا سال 93، فقط 23 میلیارد و 100 میلیون ریال برای پیشرفت فیزیکی این پروژه هزینه شده است، می افزاید:  اکنون تکمیل زیرساخت های راه در این مسیر، اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال می طلبد که این جدای از طلبکاری پیمانکار می باشد.

وی با اشاره به مطالبه 6 میلیارد ریالی پیمانکار پروژه تصریح می کند: سال جاری پرداخت فقط 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از مطالبات پیمانکار در قالب اسناد خزانه اسلامی در دستورکار بوده است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی اسفراین با اشاره به اینکه مسیر 5/2 کیلومتری از این محور، آسفالت شده که آماده بهره برداری است، افزود: البته بهره برداری از این پروژه نیازمند تامین جداکننده نیوجرسی و نشانه های ترافیکی است که اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال می طلبد.

وی اظهار می دارد: در 500 متر از این مسیری که زیرسازی و آسفالت شده است، مشکلاتی در زمینه جابه جایی تیرهای برق و تجاوز به اراضی کشاورزی وجود دارد که فرآیند جلب رضایت مالکان در مسیر اجرایی است.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان هم با اشاره به مسیر 65 کیلومتری محور اسفراین- بجنورد، می گوید: اقدامات احداث باند دوم محور از سمت اسفراین و بجنورد به موازات هم شروع و به لحاظ تامین امنیت ترافیک ورودی هر دو شهر مبادی ورودی بجنورد و اسفراین به عنوان اولین ضرورت در دستورکار قرار گرفت.

«داوود یارمحمدی» با اشاره به اینکه از سمت بجنورد و مرکز استان به طول 6 کیلومتر از باند دوم احداث و به بهره برداری رسیده و 6 کیلومتر دیگر تا روستای مهنان در حال انجام است، می افزاید: پروژه جدید 6 کیلومتری 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات چهاربانده شده مسیر اسفراین- بجنورد از سوی اسفراین به طول 10 کیلومتر به اتمام رسیده است، می افزاید: 5 کیلومتر از مسیر در حال تعریض و بهسازی باند دوم می باشد که 5/2 کیلومتر آن فرآیند عملیات اجرایی آسفالت به پایان رسیده است و مابقی نیز در ابتدای سال 96 به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به پیشرفت 80 درصدی این مسیر از سوی اسفراین، اظهار می دارد: باقیمانده محور اسفراین-بجنورد هم توسط مهندسین مشاور در حال فرآیند مطالعاتی است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در سال های آتی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ص




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهره برداری از پروژه چهاربانده شدن محور اسفراین- بجنورد؛ هم چنان در خواب سنگین/ اسفراینی ها چشم انتظار اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..