تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشنهادهایی خوشمزه برای سفره عید (1)

کد خبر: ۴۹۴۹۱۸

۶۴۹  بازدید

ماهنامه سرآشپز: در این مطلب طرز تهیه شیرینی هایی خوشمزه برای سفره عیدتان را آموزش داده ایم. حالا که کمی به نوروز باقی مانده، تا وقت از دست نرفته، از این شیرینی ها درست کنید.

شیرینی برنجی

سحر مومنی

مواد مورد نیاز:

آرد برنج نرم: 25 گرم کره (ذوب شده): 125 گرم پودر قند: 100 گرم تخم مرغ: 1عدد گلاب: 1.5 ق س پودر هل: یک دوم ق چ تخم خرفه: به میزان لازم
 پیشنهادهایی خوشمزه برای سفره عید (1)

روش پخت:

1-    کره (یا روغن جامد) و پودر قند را داخل کاسه ای ریخته و با دور کند همزن برقی بزنید تا به صورت مایه ای کش دار شود.

2-    تخم مرغ را به مواد اضافه کرده و کمی بزنید تا رنگ آن روش شود.

3-    آرد برنج، پودر هل و گلاب را به تدریج داخل مواد ریخته و با دست ورز دهید تا به شکل خمیر رقیقی درآید.

4-    خمیر را داخل کیسه نایلونی قرار داده و به مدت 24 ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

5-    از خمیر گلوله های کوچکی برداشته و در دست گلوله کنید. سپس آن را در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده، بچینید. بعد با قالب به شکل دلخواه بروی آن ها فرم داده و تخم خرفه بپاشید (به این کار ادامه دهید تا مواد تمام شود).


6-    سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 170 درجه سانتی گراد گرم شده، حدود 15 دقیقه قرار دهید تا زیر شیرینی برشته شود، ولی رنگ آن تغییر نکند.

نکته: این شیرینی داخل ظرف دردار و در دمای محیط به مدت 30 روز قابل نگهداری است.


شیرینی نعلی


بهار اسدی


مواد مورد نیاز:


آرد (الک شده): یک و یک چهارم پیمانه کره (سرد و خردشده): 100 گرم شکر: دو سوم پیمانه تخم مرغ: 1 عدد فندق: 100 گرم شکلات تخته ای تلخ (ذوب شده): به میزان لازم وانیل: یک دوم ق چ
 پیشنهادهایی خوشمزه برای سفره عید (1)

روش پخت:


1.    آرد، فندق و شکر را داخل دستگاه غذاساز ریخته و پوره کنید. بعد تخم مرغ، وانیل و کره را به آن افزوده و به هم زدن ادامه دهید (به مدت دقیقه) تا به شکل خمیر درآید. خمیر را از دستگاه خارج کرده و داخل کاسه ای با قاشقی  کمی هم بزنید تا نرم شود.


2.    از خمیر به میزان یک گردو برداشته و در دست گرد کنید. بعد روی سطح صافی به صورت استوانه کوچک و به بلندی انگشت شکل دهید. سپس با کارد دو طرف خمیر را برش بزنید تا صاف شود (تمام خمیر را به این ترتیب آماده کنید).


3.    هر کدام از برش های خمیر را به صورت نعل اسب حالت دهید و داخل سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده، بچینید.


4.    سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 15 دقیقه بگذارید تا بپزد (این شیرینی در هنگام پخت کم پف کرده و ترد می شود؛ اما تغییر شکل نمی دهد). بعد از فر خارج کرده و کنار بگذارید تا سرد شود. سپس دو سر شیرینی را داخل شکلات فرو برده و روی پنجره سیمی قرار دهید تا شکلات سفت شود.

نکته: این شیرینی داخل ظرف دردار و یخچال به مدت 30 روز قابل نگهداری است.


فلورانتین


سحر مومنی


مواد مورد نیاز:


آرد (الک شده): 175 گرم کره (نرم شده): 75 گرم + میزان لازم پودر قند: 60 گرم زرده تخم مرغ: 2 عدد خامه صبحانه: 1 ق س وانیل: یک سوم ق چ نمک: 1 پنسه
مواد مورد نیاز درونی:
عسل: 70 گرم کره: 100 گرم خلال بادام: 150 گرم زعفران (دم کرده): 1 ق س پسته (خردشده): به میزان لازم
 پیشنهادهایی خوشمزه برای سفره عید (1)

روش پخت:


1-    75 گرم کره، پودر قند، وانیل، نمک و آرد را درون ظرف یا دور کند همزن برقی مخلوط کنید. سپس زرده تخم مرغ را یکی یکی به آن افزوده و به هم زدن ادامه دهید. بعد خامه را ریخته و کمی هم بزنید تا خمیر لطیفی به دست آید. بعد آن را داخل کیسه نایلونی قرار داده و به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید.


2-    از خمیر آماده شده به اندازه یک گردو برداشته و در کف قالب کوچک تارت که با مقداری کره چرب شده، به ضخامت 0.5 سانتی متر پهن کنید.


3-    روی خمیر با چنگالی چند سوراخ ایجاد کرده و قالب را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم شد، به مدت 15 دقیقه بگذارید تا بپزد. سپس از فر خارج کرده و کنار بگذارید.


4-    برای تهیه مواد درونی؛ زعفران، کره و خلال بادام و پسته را درون تابه ای روی حرارت ملایم با هم مخلوط کرده و بعد از 2 دقیقه عسل را به آن بیفزایید و هم بزنید. پس از 2 دقیقه از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.


5-    با استفاده از قاشقی مواد درونی آماده شده را داخل تارت ریخته و پسته را روی آن بپاشید. بعد مجدد در فر بگذارید تا روی آن کمی طلایی رنگ شود.

نکته: این شیرینی داخل ظرف دردار و در دمای محیط به مدت 3 روز قابل نگهداری است.


شیرینی بامرنگ


فرشته گرجی


مواد مورد نیاز:


آرد (الک شده): 2.5 پیمانه پودر قند: یک دوم پیمانه کره (نرم شده): 1 پیمانه تخم مغر: 1 عدد وانیل: یک دو ق چ بیکینگ پودر: یک دوم ق چ مارمالاد آلبالو: به میزان لازم
مواد مورد نیاز مرنگ:
پودر قند: 70 گرم سفید تخم مرغ: 1 عدد کرم تار تار: یک دوم ق چ
 پیشنهادهایی خوشمزه برای سفره عید (1)

روش پخت:


1-    پودر قند و کره را داخل کاسه ای ریخته و با  دور کند همزن برقی زده تا یکدست شود.


2-    تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کرده و کمی با همزن برقی بزنید. بعد بیکینگ پودر و آرد را به آن افزوده و با نوک انگشت مواد را به خورد هم دهید تا خمیر لطیفی حاصل شود.


3-    با استفاده از وردنه ای خمیر را روی سطح صافی به ضخامت 0.5 سانتی متر باز کرده و با کاتر به شکل برگ برش بزنید. سپس روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده، بچینید. بعد با استفاده از قاشقی روی آن مقداری مارمالاد پخش کنید.


4-    برای تهیه مرنگ؛ سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی بزنید تا کف کند. بعد کرم تارتار را به آن افزوده و به هم زدن ادامه دهید تا سفت شود. با استفاده از قاشقی پودر قند را به آن افزوده و هم بزنید تا جای پره های همزن روی آن باقی بماند.


5-    مرنگ را درون قیفی با سرماسوله ساده ریز ریخته و به صورت مارپیچ روی خمیر قیف بزنید (اگر مرنگ باقی ماند و خمیر تمام شد، می توانید به صورت جداگانه آن را داخل سینی قیف بزنید و در طبقه وسط فر با دمای 140 درجه سانتی گراد به مدت 10 دقیقه بپزید).


6-    سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 15 دقیقه بگذارید تا بپزد.

نکته: این شیرینی داخل ظرف دردار و در دمای محیط به مدت 14 روز قابل نگهداری است.

ادامه دارد...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشنهادهایی خوشمزه برای سفره عید (1)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..