تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت آلرژی غذایی کودکان، خبر دارید؟

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که قرار گرفتن کودکان در معرض دود سیگار اطرافیان در هفته‌های اول بعد از تولد می‌تواند خطر ابتلا به آلرژی‌های غذایی را افزایش بدهد.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که قرار گرفتن کودکان در معرض دود سیگار اطرافیان در هفته‌های اول بعد از تولد می‌تواند خطر ابتلا به آلرژی‌های غذایی را افزایش بدهد.

گزارشی از این مطالعه در The Journal of Allergy and Clinical Immunology منتشر شده است. محققان موسسه کارولینسکای سوئد در این مطالعه، وضعیت حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از کودکان سوئدی را تحت نظارت قرار دادند که همگی بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ میلادی متولد شده بودند و این نظارت را تا ۱۶ سالگی آنان پیگری کردند.

 یافته‌های نهایی نشان دادند که سیگار کشیدن والدین در فاصله تولد تا ۲ ماهگی کودکان، احتمال به‌وجود آمدن نشانه‌های آلرژی‌های غذایی (خصوصا نسبت به تخم‌مرغ و بادام‌زمینی) را در آنان افزایش می‌دهد.

 با این‌حال، این یافته‌ها هنوز نمی‌توانند با قطعیت تعیین کنند که قرار گرفتن کودکان در معرض دود سیگار اطرافیان، مستقیما باعث ابتلا به آلرژی‌های غذایی می‌شود. درواقع، محققان فقط توانسته‌اند نوعی ارتباط بین این عوامل پیدا کنند.

 دکتر آنا برگستروم (مسئول این مطالعه) می‌گوید: «امروزه ثابت شده است که قرار گرفتن کودکان در معرض دود سیگار اطرافیان، یکی از عوامل خطر ابتلا به آسم در آنان است. حتی بعضی از مطالعات نیز نشان می‌دهند که این اتفاق به حساسیت‌های آلرژیک و اگزما در کودکان منجر می‌شود».




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت آلرژی غذایی کودکان، خبر دارید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..