تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌اندازی بورس پسته مرجعیت جدید قیمت‌گذاری عادلانه را ایجاد کرده است

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار‌ داشت: استان کرمان بیشترین ظرفیت تولید محصول پسته به عنوان یک کالای صادراتی را دارد.

وی با بیان اینکه به دلایل مختلف تولید و کشت پسته در کرمان به خوبی نتوانسته رضایت‌مندی کشاورز را ایجاد کند گفت: در سال‌های اخیر به‌دلیل عدم تعیین قیمت مناسب و همچنین عدم وجود یک مرجع قیمت‌گذاری مناسب و عادلانه، شاهد رقابت‌های منفی در بازار پسته بودیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رقابت منفی صادرکنندگان پسته در داخل کشور باعث شد تا بازار پسته در خارج از کشور را هم از دست بدهیم افزود: بعضی‌ها با خرید و فروش پسته به هر روشی، منافع شخصی را فدای منافع ملی کردند.

وی با بیان اینکه کشاورزان با همه زحمتی که می‌کشیدند در زمان بهره با قیمت کم محصول روبه‌رو می‌شوند خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه بعد از حدود 2 سال پیگیری بورس پسته راه‌اندازی شد اگرچه خیلی‌ها از این موضوع ناراحت هستند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه راه‌اندازی بورس پسته، مرجعیت جدید قیمت‌گذاری عادلانه ایجاد کرده است گفت: امروز یک جایگاه جدید برای مرجعیت قیمت پسته در دنیا تعریف شده و از آثار مثبت ناشی از آن وجود صادرات باکیفیت این محصول است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت‌گذاری صحیح و عادلانه، حذف واسطه‌ها و همچنین امکان صادرات بسیار خوب از مزیت‌های قرار گرفتن پسته در بورس کالای ایران است.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها علاقه‌مند به شفافیت اقتصادی و منفعت بیشتر کشاورزان از تولید خود نیستند تصریح کرد: با مکانیزم بورس کالا، کشاورزان می‌توانند یک فعال اقتصادی شوند و با حذف دلالان خودشان محصول تولیدی را با شفافیت کامل به فروش برسانند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی بورس پسته، کشاورز می‌داند قیمت تمام‌شده محصولش در هر لحظه از شبانه‌روز بر اساس یک استاندارد مناسب تعیین می‌شود گفت: از طرفی فعالان اقتصادی هم برای صادرات با مشکل تامین مالی روبه‌رو بودند که با این اقدام، امکان تامین مالی هم خود به خود برطرف می‌شود.

به گزارش تسنیم تالار بورس پسته در شهرستان رفسنجان 16 اسفند‌ماه جاری از طریق ویدئو کنفرانس با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و رؤسای سازمان بورس کالای کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌اندازی بورس پسته مرجعیت جدید قیمت‌گذاری عادلانه را ایجاد کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..