تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر از نکته های کلیدی رهبری غافل شویم همه ضرر می کنیم / نسخه شفابخش اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است

اگر-از-نکته-های-کلیدی-رهبری-غافل-شویم-همه-ضرر-می-کنیم-نسخه-شفابخش-اقتصاد-کشور-اقتصاد-مقاومتی-است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اگر از نکته های کلیدی مقام معظم رهبری غافل شویم همه ضرر می کنیم، گفت: نسخه شفابخش اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است که فکر می کنم در سال های آینده نیز برای تضمین اقتصاد خود باید به آن توجه ویژه ای کنیم.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از خبرنگار اعزامی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان خراسان رضوی، دکتر محمود واعظی در شورای اداری تربت حیدریه با اشاره به اینکه کار در کشور بسیار زیاد است و محدودیت از نظر مالی وجود دارد گفت : انشااله همینطور که به پیش می رویم بتوانیم مشکلات بیشتری را حل کنیم چرا که سیاست این دولت بر مبنای توسعه استوار شده است و فکر می کردیم اگر محدودیت ها و تحریم وجود دارد نمی توان سیاست خود را تغییر دهیم و آن وعده ای که جناب اقای روحانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری دادند بر این اساس بود که همزمان با حل مشکلات کشور توسعه ادامه پیدا کند که بخشی از بودجه عمرانی و بخش بیشتر باید به دوش بخش خصوصی باشد که این سیاست با سیاست های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند همراه شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از تلاش های نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ٢۴ بند کلیدی اقتصاد مقاومتی این است که دولت تصدی گری نکند و خود را چابک سازد و فضا را برای مردم و بخش خصوصی آماده کند تا آنها اقتصاد را در کشور به دست بگیرند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب بحث خصوصی سازی مطرح بوده که به دلیل بروکراسی موجود در دولت ها جلوی آزادکردن اقتصاد برای بخش خصوصی گرفته شده افزود: طبیعی است هرجا دولت بخواهد که رقیب بخش خصوصی شود، آنها شکست می خورند.
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با بیان اینکه در سه و نیم سال گذشته بسیاری از موانع ابتدایی دولت بخصوص در مسایل خارجی مانند تحریم ها و فشارهای بین المللی و نوع روابط با کشورهای منطقه تغییر کرده، تصریح کرد: با حمایت های مقام معظم رهبری در دوره سی ماهه مذاکرات از تیم مذاکره کننده و آنچه به دنبال حفظ حقوق هسته ای و حدف تحریم ها بودند، نتیجه مذاکرات به گونه ای شد که شرایط منطقه ای، بین المللی و اقتصادی کشور کاملا تغییر کرد.
ضو کابینه دولت تدبیر و امید در مورد این تغییرات خاطرنشان کرد: در مقایسه با چهار یا پنج سال گذشته وضعیت صادرات، انتقال پول به داخل و خارج کشور و همچنین فروش نفت به ملی تغییر پیدا کرده و دیگر مشکلات گذشته را نداریم. مثلا در فروش نفت دیگران برای ما سهم تنها یک میلیون بشکه نفت را تعیین کرده بودند که قرار بود هر شش ماه ٢٠ درصد از آن نیز کم شود درحالیکه در ماه گذشته دو میلیون و ٨۵٠هزار بشکه نفت صادر کردیم و همه پول آن نیز در اختیار نظام است. ضمن اینکه در همین فضا وزارت نفت سهمیه ایران را در اوپک به قبل از تحریم ها برگرداند که توفیق بزرگ ملت و نظام بود.
دکتر واعظی با اشاره به حضور دشمنان قسم خورده بیرونی و آمریکا که با همه وجود به دنبال ضربه زدن به کشور هستند، گفت: مقام معظم رهبری به بد عهدی آمریکا اشاره کردند که روشن است اگر مسوولان و دولت از آن غافل شوند همه ضرر می کنیم و لازم است نکته کلیدی رهبری یکی از دغدغه های اصلی برای نذاکره با طرف خارجی باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در زمان مذاکره با خارجی ها موضع اقتدار کشور است، اظهار کرد: چرا که تیم مذاکره کننده به نمایندگی از همه مردم و نظام وارد میدان مذاکرات شده است و در این مدت در عرصه خارجی و منطقه فداکاری هایی از طرف نیروهای مسلح و سپاه انجام شده که که طی آن دشمن قبل از نزدیک شدن به مرزها در عراق و سوریه را زمین گیر کرده و شهدای مدافع حرم را تقدیم کردند که این قدرت و اقتدار نظام به شمار می رود بطوریکه هیچ مساله ای بدون حضور ایران قابل حل شدن نیست و الان جایگاه بسیار بزرگی را برای کشور و نظام قائل شدند که با مقاومت و پایمردی مردم بدست آمده است.
وی با بیان اینکه دولت تلاش کرد تا در زمان وجود مشکلات اقتصادی تورم را کنترل کند، افزود: تورمی که در ابتدای شروع کار دولت ۴٠ درصد بود اینک به ٨.۶ رسیده است که توفیق بزرگی است. ضمن اینکه از ابتدای انقلاب تراز صادرات غیر نفتی نسبت به واردات برای نخستین بار مثبت شده است و رشد اقتصادی که در شروع دولت یازدهم منفی ۶.٨ درصد بود تا پایان سال به بالاتر از مثبت ۵ درصد می رسد که همه آنها علایم روشنی است.
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با تاکید بر ضرورت رفع مشکل معیشت مردم روستاهای محروم و کمتر برخوردار تصریح کرد: باید گام های جدی برای رفع مشکلات معیشتی مردم برداشته شود که جز با نگاه توسعه ای داشته باشیم و کارها را به دست مردم بسپاریم امکان پذیر نیست که دولت این سیاست را دنبال می کند.
عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل فضایی ایجاد شده است که فکر می کنیم شعار سال آینده هرچه باشد فکر می کنم نباید شعار اقتصاد مقاومتی را در سال های آینده را فراموش کنیم، اظهار کرد: اقتصاد کشور از آنجایی که طی هفتاد تا هشتاد سال قبل بر مبنای نفت بود همیشه مشکلات داشته است و اگر بخواهیم این بیماری را علاج کنیم نسخه شفابخش آن همین اقتصاد مقاومتی است که باید به جز دولت و مجلس و سایر نهادها به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای کنیم تا آینده اقتصاد خود را بتوانیم تضمین کنیم.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر از نکته های کلیدی رهبری غافل شویم همه ضرر می کنیم / نسخه شفابخش اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..