تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه مشکل نادرست نشان داده شدن درصد باقی‌مانده باتری گوشی را برطرف کنیم؟!

یکی از مشکلات شایع در مورد باتری گوشی‌های هوشمند، نشان دادن نادرست باقی‌مانده میزان شارژ باتری است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که درصد باتری لیتیومی اسمارت‌فون شما در عرض کمتر از یک دقیقه مثلا از 60% به 50% کاهش می‌یابد. در این حالت احتمالا با کالیبره کردن باتری، مشکل برطرف خواهد شد.

دلیل نادرست نشان دادن درصد باتری توسط گوشی چیست؟

این مشکل امروزه در بسیاری از وسایل اکترونیکی که با باتری کار می‌کنند دیده می‌شود. بنابراین گوشی‌های اندرویدی، iPhone و حتی تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها نیز ممکن است با این مشکل مواجه شوند. به عبارت دیگر می‌توان گفت تمام وسایل اکترونیک که از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌کنند، احتمال بروز چنین مشکلی در آن‌ها وجود دارد. هر چند که این مشکل، ایراد خیلی اساسی به حساب نمی‌آید، ولی می‌تواند فرد استفاده کننده از این وسیله را کمی عصبی کند. فرض کنید که به صفحه گوشی خود نگاه می‌کنید و می‌بینید که 25 درصد شارژ برای‌تان باقی مانده است. پس از چند لحظه مجددا به اسمارت‌فون نگاهی می‌اندازید ولی این بار در کمال تعجب مشاهده می‌کنید که شارژ باتری رو به اتمام بوده و گوشی در حال خاموش شدن است.

دلیل بروز این مشکل در باتری‌ها بسیار ساده است. با گذشت زمان عمر باتری کاهش می‌یابد که این امر کاملا طبیعی است. در نتیجه کاهش عمر باتری، ظرفیت آن نیز کم می‌شود. ولی نکته اینجا است که گوشی شما در اندازه‌گیری ظرفیت باتری خیلی خوب عمل نمی‌کند. بعنوان مثال فرض کنید ظرفیت باتری گوشی شما به 95% از ظرفیت اصلی و اولیه آن کاهش پیدا کرده باشد. در این حالت اسمارت‌فون شما این مقدار 95% را بعنوان شارژ کامل در نظر گرفته و به شما گزارش می‌کند. کالیبره کردن باتری این مشکل را برطرف خواهد کرد.

چگونه باتری گوشی خود را کالیبره کنیم؟

خوشبختانه کالیبره کردن باتری اسمارت‌فون خیلی ساده است. فقط ممکن است کمی زمان شما را بگیرد. حدودا به مدت 2 الی 3 ساعت نمی‌توانید از گوشی خود استفاده کنید.

در ابتدا و پیش از انجام هر کاری، از گوشی خود استفاده کنید تا باتری آن بصورت کامل تخیله شده و خودش خاموش شود. برای اطمینان از خالی شدن کامل باتری، سعی کنید گوشی را مجددا روشن کنید. اگر گووشی روشن نشود نشان دهنده این است که شارژ باتری کاملا تخلیه شده است.

سپس در همین حالت خاموش، شارژر گوشی را وصل کرده و اجازه دهید بصورت کامل و تا 100% شارژ شود. در طول زمان شارژ گوشی را به هیچ وجه روشن نکنید. برخی افراد پیشنهاد می‌کنند پس از شارژ کامل، باز هم به مدت یک ساعت گوشی را در شارژ باقی بگذارید.

پس از اینکه باتری بطور کامل شارژ شد، گوشی را روشن کرده و صبر کنید تا بالا بیاید. هنگامی که صفحه Home را در گوشی خود مشاهده کردید، مطمین شوید که اسمارت‌فون شما شارژ باتری را 100% نشان می‌دهد. سپس شارژر را از گوشی جدا کنید.

باتری گوشی شما کالیبره شده است. به همین سادگی. اکنون باتری اسمارت‌فون شما به حالت طبیعی و نرمال کار خواهد کرد.

چند وقت یک‌بار باید باتری را کالیبره کنیم؟

هیچ قانونی در این مورد وجود ندارد و از نظر فنی تا زمانی که باتری لیتیومی دستگاه شما به مشکل فوق بر‌نخورده است، نیازی به کالیبره کردن آن نیست. مخصوصا اگر شما در نگهداری باتری و نحوه شارژ کردن آن فرد با سلیقه و هوشیاری باشید، به ندرت با این مشکل مواجه خواهید شد.

ولی اگر با این مشکل برخورد کردید یا نسبت به دقت میزان شارژ باقی‌مانده از باتری گوشی خود خیلی حساس هستید، بهتر است هر 2 یا 3 ماه یک مرتبه باتری را کالیبره کنید. همانطور که گفته شد هیچ قانونی در این مورد وجود ندارد و شما بسته به وضعیت باتری و میزان حساسیت خود‌تان در دقیق بودن شارژ باقی‌مانده، این زمان را تغییر دهید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که “کالیبره کردن، طول عمر باتری را افزایش نمی‌دهد”. بهترین راه برای افزایش طول عمر باتری این است که هیچ‌گاه اجازه ندهید باتری لیتیومی دستگاه شما بطور کامل تخلیه شود. در واقع این کار را فقط برای کالیبره کردن که آن هم هر چند ماه یک بار صورت می‌گیرد، انجام دهید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه مشکل نادرست نشان داده شدن درصد باقی‌مانده باتری گوشی را برطرف کنیم؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..