تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




60 درصد جرائم غیرعمد مربوط به چک‌های برگشتی و جرائم مشابه آن است/فساد سیستمی کاملاً شایع شده است

به گزارش خبزنگار بازرگانی خبرگزاری فارس غلامحسین شافعی امروز در نشست صبحانه کاری فعالان اقتصادی که با حضور معاون اول قوه قضاییه در حال برگزاری است گفت: بر اساس آمار منتشر شده در سال 2014 بیش از 60 درصد افرادی که برای جرایم غیر عمد با مشکل مواجه شده‌اند و حتی بازداشت شده‌اند مربوط به چک‌های برگشتی و جرایم غیر عمد مشابه آن است.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ما در شرایط غیر اقتصادی عادی زندگی میکنیم اما همه توسل ما به تصمیمات زمان عادی است افزود: با این شرایط نمی توان تغییرات عمده‌ای در زمان اضطرار برای اقتصاد داشته باشیم.

وی افزود: زمانی هم که نسبت به این موضوع نقد می شود می گویند اقدامات بر اساس قوانین مصوب انجام می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی به راحتی به حقوق مالکیت تعرض می شود و فساد سیستمی هم کاملا شایع است بیان داشت: مشکل اساسی‌تر تورم مقررات و تعارض در قوانین است که مشکلات بسیار پیچیده‌ای را برای ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی به عنوان بالاترین مقام مسوول متقاعد شدند و براساس بخشنامه اعلام کردند که فعالان اقتصادی در صورت داشتن وثیقه ممنوع الخروج نشوند گفت: همچنین مقرر شده تا فعالین اقتصادی که از هیت مدیره شرکت‌های بدهکار جدا شده‌اند ممنوع الخروج نشوند که حتی یک مورد هم در کشور اجرا نشده است.

شافعی افزود: وقتی در این مورد به بانک‌ها مراجعه می شود بانک‌ها در پاسخ می‌گویند بر اساس ثبت ما راه دیگری داریم و اجازه داریم که ممنوع الخروج کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: اگر ممنوع الخروجی حقوق شهروندی است با حکم قاضی باید فردی ممنوع الخروج شود یا ممنوع الخروجی آن رفع شود.

وی همچنین به تشکیل کمیته حمایت از سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت : این کمیته در برخی استان‌ها تشکیل شده و ما می‌خواهیم که این کمیته با یک هدایت منسجم در همه استان‌ها و تهران ایجاد شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/GXB7P2 اخبار مرتبط فرصت مبارزه با فساد اداری - اقتصادی از دست رفت/ سلامت اداری در دو برنامه 5 ساله جبران و ارتقا خواهد یافت95/12/17 - 13:16دولتی که وزرایش از قاچاقچی حمایت می‌کند نمی‌تواند ادعای مبارزه با فساد کند/ افزایش بی‌کاری بی‌سابقه در دولت یازدهم95/12/16 - 17:47دست‌مریزاد نجومی مدیران دولتی بابت ورشکستگی و فساد فزآینده بنگاه‌‌ها95/12/14 - 09:56افزایش فساد اقتصادی در دستگاه‌ها/ اوضاع چک‌های برگشتی نامساعدتر شد95/12/13 - 13:10بزرگ شدن دولت همراه با فساد است95/12/03 - 15:23مهمترین خطر برای کشور فساد و عدم مقابله با آن است/ مردم شفافیت را مطالبه کنند95/11/15 - 12:16 ویدیو مرتبط فیلم/ اظهارات تند و تیز وزیر اقتصاد درباره فساد اقتصادی/ شرکت دولتی یعنی حقوق نجومی و استخدام‌های فامیلی!

علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در اظهاراتی صریح و تند و تیز از فسادهای شرکت‌های دولتی، حقوق‌های نجومی و رانت‌های دولتی انتقاد کرد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «60 درصد جرائم غیرعمد مربوط به چک‌های برگشتی و جرائم مشابه آن است/فساد سیستمی کاملاً شایع شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..