تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با هنر می‌توانیم به فرهنگ‌سازی درست کمک کنیم

با هنر می‌توانیم به فرهنگ‌سازی درست کمک کنیمبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روح‌اله سنایی نویسنده و کارگردان تئاتر که با دو نمایش در همایش«نمایش ترافیک» حضور یافته است، نمایش‌های خود را اینگونه معرفی می‌کند: در مورد نمایش«شهر به اضافه من» که با مفهوم جایگاه هر آدم در جامعه و خانواده خود اجرا می‌شود. باید بگویم شیوه اجرایی ما با استفاده از «بلک من»ها می‌باشد که در فضایی با زمینه سفیدرنگ انجام می‌شود و سیاه بودن شخصیت‌های این نمایش به جهت نشان دادن استفاده بی مورد از وسایل نقلیه شخصی و یا وسایل نقلیه معیوب که موجب آلودگی هوا می‌شود و همراه آن عدم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی  و این شخصیت های سیاه نمادی از مردمی هستند که هر روز در معرض این آلودگی هوا قرار می‌گیرند و آسیب می‌بینند.

وی همچنین اظهار داشت:شعار این رویداد فرهنگی وقتی جامه عمل بپوشاند تأثیرگذار خواهد بود و ما قادر هستیم آثار این شعار را به صورت عمیق در جامعه حس کنیم. به هر حال ایجاد فضای فرهنگی و القای معانی و مفاهیم فرهنگی برای مردم نوعی تذکر و یادآوری است ابتدا برای ما که کار فرهنگی انجام می‌دهیم به خود بیاییم و بعد بعد از مردم انتظار داشته باشیم که اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمایند. رعایت قانون و پایبندی به آن در هر جامعه ای که خواهان پیشرفت در تمام زمینه‌های داخلی و بین المللی دارد الزامی است.

این کارگردان در ادامه عنوان کرد: وقتی شعاری را در قالب هنر بریزیم و به آن روح بخشی کنیم معنا خواهد یافت به شرط آنکه برنامه‌های پیوسته و مدور در این زمینه داشته باشیم و به شیوه‌های گوناگون هنری  آن را به مردم ارائه دهیم. در تمام جوامع پیشرفته دنیا برای القای مفاهیم و اصلاح یک فرهنگ غلط، از سالهای پیش به استفاده از هنر روی آورده‌اند و با استفاده از مفاهیم فرهنگی در قالب هنر، فرهنگ درست را در اعمال و اندیشه مردم نمایان سازیم.

وی در پایان بیان کرد: «تندیس» نمایشی است با اجرایی به سبک پرفورمنس که با حضور یک «گُلد مَن» همراه با تابلوهای تبلیغاتی مربوط به حوزه ترافیک که در دست دارد و با فرم نمایشی خود به معرفی آن‌ها می‌پردازد. در حقیقت اسم نمایش براساس همین «گُلد مَن» است که یک تندیس طلایی متحرک است و شبیه به تندیس‌هایی که ما درون شهر همه روزه آن‌ها را می‌بینیم که حالا جان گرفته‌اند و به مردم هشدار می‌دهند که مراقب باشیم و همسو با شعار این همایش نمایش از خودمان شروع کنیم و به خودسازی در فرهنگ بپرداریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با هنر می‌توانیم به فرهنگ‌سازی درست کمک کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..