تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵ نکته در مورد حواشی اخیر احسان علیخانی و منتقدانش

به گزارش عمارنامه، چند روزی است که ماجرای متلک‌پرانی احسان علیخانی به محسن چاوشی در آنتن زنده تلویزیون مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. اتفاقی که علیخانی مدعی غیرعمد بودن آن شد و در فاصله یک روز، به واسطه حجم گسترده انتقادات هواداران چاوشی به او، مجبور شد در مورد آن توضیح دهد.

۱. ماجرا چگونه آغاز شد؟

ماجرا از آنجا آغاز شد که احسان علیخانی در جریان اجرای تازه‌ترین سری برنامه سه ستاره در آنتن زنده با اشاره به برنامه‌ای که امیر تاجیک، حجت اشرف زاده و رضا یزدانی برای ویژه برنامه سال تحویل شبکه سه اجرا کرده‎اند، گفت: «من خیلی از این سه عزیز سپاسگزارم که به ما لطف کردند، ما خیلی خواننده داریم که زنده نمی‌خوانند، به نظر من کسی که زنده می‌خواند خواننده است، از این نمونه خوانندگان که هیچ وقت اجرای زنده نکرده‌اند، داریم.»

در ادامه آرش ظلی‌پور دیگر مجری برنامه نیز در سخنانی عجیب گفت: «الان همه خوانندگاه شروع به فیلم گرفتن از خودشان در راهرو می‌کنند که دارند می‌خوانند و صدایشان دستگاهی نیست.»

این اظهارنظر مستقیم که درواقع به محسن چاوشی اشاره می‌کرد، باعث ایجاد موجی از اعتراضات در فضای مجازی شد. اعتراضاتی که احسان علیخانی را وادار به عقب‌نشینی کرد.

۲. وقتی صحبت‌های خواننده لس‌آنجلسی مبنای اظهارنظر مجری تلویزیون می‌شود!

اما در ادامه این ماجرا، احسان علیخانی برای کم‌کردن تنش‌های پیش آمده در برنامه «سه ستاره» روز بعد با تاکید بر رفاقتش با محسن چاوشی گفت: «شب گذشته من بدون آنکه متوجه بشوم آرش (ظلی پور) چه گفته است، در ادامه صحبت‌هایش نکته‌ای را بیان کردم که به نظر طرفداران محسن چاوشی خوش نیامد و احساس کردند که منظور من محسن است، درحالیکه من اصلا چنین قصدی نداشتم. من و محسن باهم رفیق هستیم، اولین تیتراژی که من در تلویزیون ساختم سال 90 بود و با محسن چاوشی همکاری کردم و واقعا هم کار بسیار فوق العاده‌ای بود. محسن من را در استودیو شخصی‌اش دعوت کرد و از من نظر خواست تا کار را به چه نحوی بخواند که بهتر شود. ما باهم رفیق هستیم و نان و نمک هم را خورده‌ایم و هیچ وقت از این کارها نخواهم کرد.»

او همچنین با انتقاد از نقدناپذیر بودن طرفداران چاوشی با اشاره تلویحی به صحبت های یک خواننده لس‌انجلسی در یکی از برنامه‌های ماهواره در ارتباط با دستگاهی بودن صدای محسن چاوشی گفت: «خوب است که نقد پذیر باشیم؛ یک نفر آن سر دنیا نقدی به این مسئله دارد، به هرحال بزرگ‌تر است و در این حوزه تخصص دارد و این مسئله را بیان می‌کند، باید به او هم احترام بگذاریم و نظرش را محترم بشماریم.»

۳. نظر کیهان در مورد صحبت‌های علیخانی چه بود؟

این اظهارنظر علیخانی بازتاب‌های مختلفی داشت. یکی از این بازتاب‌ها مربوط به روزنامه کیهان بود. این روزنامه با اشاره به صحبت‌های عیلخانی در دفاع از خود و اشاره او به خواننده لس‌آنجلسی و استفاده از تعبیر کارشناس در ارتباط با این خواننده نوشت: «مقصود احسان علیخانی از فردی که او را بزرگ‌تر و متخصص نامیده، یک خواننده شارلاتان لس آنجلسی است که کاری جز تولید و انتشار ترانه‌های مبتذل نکرده است.

مجریان صدا و سیما گاه بدون اشراف بر موضوعات تخصصی، اجازه صدور حکم در حوزه‌های مختلف را به خود می‌دهند. در حالی که به اقتضای سرمایه‌گذاری عظیمی که دشمنان انقلاب و کشور در فضای رسانه‌ای جهانی دارند، مسئولیت «اجرا» نیازمند افزایش دانش سیاسی و قدرت تحلیل مجری رسانه‌ ملی است، علاوه بر همه اینها تعیین چارچوب‌های منطقی و منطبق بر معیارهای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی برای مجری و التزام او به پرهیز از اعمال علایق و برداشت‌های شخصی می‌تواند از چنین اشتباهاتی جلوگیری کند.»

۴. شخصی‌سازی آنتن تلويزيون به سليقه مجری‌ها

روزنامه جوان یکی دیگر از رسانه‌هایی بود که به این ماجرا پرداخته است و نسبت به رویه انتخاب شده از سوی احسان علیخانی و اظهارنظرهای غیرمرتبطش به تلویزیون انتقاد کرده است. در بخشی از گزارش این روزنامه در ارتباط با این اتفاق آمده است: «دوشنبه شب بخش زيادي از برنامه سه‌ستاره به دفاع عليخاني از خودش و توجيه رفاقت ديرينه‌اش با چاوشي گذشت. آيا تلويزيون قرار است هميشه محل پاسخگويي مجري‌هايش نسبت به رفتار‌هاي شخصي‌شان و دعواهاي فضاي مجازي باشد؟ تلويزيون بخشي از مجموعه صداوسيماست که از طريق بودجه عمومي تغذيه مي‌شود و مالک شخصي ندارد که مثل تلويزيون‌هاي لس‌آنجلسي صاحب تلويزيون همان مجري تلويزيون باشد و هرچه خواست روي آنتن بگويد و کسي هم برايش مهم نباشد.

متأسفانه سياست غلطي در تلويزيون به يک عرف تبديل شده و آن اين است که مديران شبکه‌ها يا حتي معاون سيما در برابر شخصي‌سازي آنتن تلويزيون از سوي مجري‌ها واکنش جدي از خودشان نشان نمي‌دهند. مورد برنامه سه ستاره تنها يکي از چندين و چند اتفاقي است که در آن مجري سعي کرده اتفاقات حاشيه‌اي مربوط به خودش را با استفاده از موقعيت ويژه‌اي که صداوسيما در اختيارش قرار داده است، حل و فصل کند...»

۵. پاسخ تیزهوشانه چاوشی، آب روی آتش

در میان همه این بحث‌ها اما هوشمندانه‌ترین جواب به اظهارنظرهای غیراصولی علیخانی و همکارش را محسن چاوشی در صفحه شخصی خود داد. چاوشی در این متن با تیزهوشی به تاثیر به اشتباه علیخانی اشاره کرده ولی از طرفداران خودش خواسته که از این اشتباه صرف‌نظر کنند.

چاوشی در پیامش آورده است: «مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز/ ور نه در مجلس رندان خبری نیست که نیست

رفتارهای اجتماعی بخشی از هویت درونی آدم هاست که در گذر زمان ردی از آنها در تاریخ می‌ماند. پاک کردن آنها از ذهن آدمها غیرممکن و ساختن ذهنیت مثبت (با وجود همه اشتباهات و ضعف های گاه و بی‌گاه)، مهم ترین بخش از رسالت آدم هایی ست که جریان های اجتماعی از خروجی آنها اتفاق می‌افتد.

احسان علیخانی یکی از آن آدم هایی است که ناخواسته اشتباهاتی را داشته که سوء تفاهماتی را باعث شده است. ولی جریان‌های خیرخواهانه احسان، از اتفاقاتی است که همیشه خواهد ماند. روزهای انتهایی سال را به کام هموطنانمان تلخ نکنیم و با هم برای هم لبخند به بار آریم.»

 منبع: فردا

 

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵ نکته در مورد حواشی اخیر احسان علیخانی و منتقدانش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..