تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گل مژه را در خانه به راحتی درمان کنید

گل مژه را در خانه به راحتی درمان کنید

گل مژه را در خانه به راحتی درمان کنید 

اگر مبتلا به گل مژه شده اید نگران نباشید،شما می توانید در خانه به راحتی این عارضه را درمان کنید،کافیست تا راهکارهای زیر را عملی کنید. گل‌مژه در اثر عفونت فولیکول مژه و یا تجمع چربی در آن ایجاد می‌شود. بدون هیچ دست‌کاری و درمانی این عارضه یک هفته بعد از ظاهر شدن آن روی پلک برطرف می‌گردد که با درمان‌های موثر می‌توان این زمان را کوتاه کرد.
با درمان‌های خانگی می‌توان درد و سوزش ناشی از گل‌مژه را کاهش داد و احتمال ایجاد دوباره آن را نیز کم کرد.

1. شستشوی گل‌مژه
با یک شامپوی بچه و یک گوش پاکن تمیز، گل‌مژه را بشویید. این اولین کاری است که درباره آن باید انجام دهید، زیرا به احتمال زیاد در اثر آلودگی و گرد و غبار و یا تماس دست آلوده، پلکتان دچار گل‌مژه شده است.

2. کمپرس آب گرم

یک کیسه آب گرم تهیه کنید و یا با یک حوله کوچک که آن را در آب گرم خیس کرده‌اید، این کار را انجام دهید.آب گرم می‌تواند به خوبی تورم گل‌مژه را کاهش دهد و خیلی زود آن را درمان کند. حوله گرم را برای مدت 5 دقیقه روی پلک‌ها بگذارید و وقتی سرد شد، دوباره آن را با آب گرم، گرم کنید و تا 5 دقیقه این کار را تکرار کنید.

3. گل‌مژه را فشار ندهید

ممکن است وسوسه شوید که با دست، گل‌مژه را فشار دهید تا چرک آن خارج شود ولی ابدا این کار را انجام ندهید زیرارعمق عفونت را در زیر پوست و چشمتان بیشتر می‌کند و حتی ممکن است در پلکتان زخم دردناکی هم ایجاد شود.

4. کرم آنتی باکتریال

کرم‌ های ضد باکتری برای بهبود هر چه سریعتر گل‌مژه بسیار عالی هستند. عفونت گلمژه در اثر باکتری‌ها ایجاد می‌شود و از این روی، استفاده از پماد آنتی‌باکتریال برای درمان آن موثر و مفید خواهد بود.

5. تخم گشنیز

مقداری تخم گشنیز را در یک کاسه آب خیس کنید و بعد از یک ساعت، دانه‌ها را کاملا فشار دهید تا عصاره و آب آن خارج شود. این عصاره به کاهش تورم گل‌مژه کمک خواهد کرد.

6. ژل آلوئه‌ورا

مقداری پنبه را به ژل آلوئه‌ورا آغشته کنید و آرا برای 20 دقیقه روی پلک بسته خود و روی گل‌مژه قرار دهید.
(افزایش رشد مژه‌ها با آلوئه‌ورا)

7. سیب زمینی
درمان گل مژه
یک عدد سیب زمینی کوچک را پوست بگیرید و تمیز بشویید. سپس آن را رنده کنید و در یک دستمال تنظیف تمیز قرار دهید و روی پلک خود بگذارید. بعد 15 دقیقه دستمال را بردارید. این درمان را 3 تا 4 مرتبه در روز انجام دهید تا از آن نتیجه دلخواهتان را بگیرید.

8. چای بابونه

یک درمان موثر و قدیمی برای گل‌مژه استفاده از چای بابونه روی آن است. مقداری تفاله خیس چای بابونه را روی پلک‌ها بگذارید و یا اینکه چای کیسه‌ای بابونه را خیس کنید و روی گل‌مژه قرار دهید.

نکته پایانی
حتما بعد از اینکه دچار گل‌مژه شدید، براش‌های آرایشی خود را با دقت بشویید. در این مدت کمتر از لوازم آرایش برای چشم‌ها استفاده کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گل مژه را در خانه به راحتی درمان کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..