تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«سپاه پنجم» بازوی قدرتمند ارتش سوریه برای سرکوب نهایی داعش است

«مهند الحاج»، فرمانده گردان البعث حلب و عضو پارلمان سوریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، هدف اصلی عملیات های نظامی ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن را آزادی مناطق حیاتی برای سوری ها مثل چاه های نفت و گاز و منابع تامین آب دانست.

الحاج گفت: هم اینک روند عملیات ارتش سوریه به سمت آزادی منابع تامین آب حلب پیش می رود تا پس از آن به سوی آزادی چاه های نفت و گاز پیش رود.

فرمانده سوری گفت: ارتش سوریه در حالی ظرف چند روز اخیر بیش از یک هزار کیلومتر مربع  را از چنگ داعش آزاد کرده که آمریکا و متحدانش نتوانسته اند حتی یک متر از خاک سوریه را آزاد کنند.

وی گفت: ارتش سوریه تنها طرف جدی در مبارزه با داعش است و آمریکا و متحدانش از این گروهک تروریستی حمایت می کنند و نیت جدی برای سرکوب آن ندارند.

الحاج در خصوص سرعت بالای ارتش سوریه در آزادسازی هزاران کیلومتر و فروپاشی صفوف تروریست های داعش در برابر ضربات ارتش سوریه و متحدان آن شامل ایران، روسیه و مقاومت لبنان، گفت: ارتش سوریه با تشکیل گروه معروف به «سپاه پنجم» که نیروهایش از جدیدترین تسلیحات و آموزش نظامی برخوردارند، توانسته جبهه های دیر الزور و رقه را همزمان باز کند به گونه ای که معادله سیاسی با دشمنان سوریه را دگرگون خواهد کرد.

وی تاکید کرد: سپاه پنجم از جدیدترین نیروهای داوطلب سوری تشکیل شده که با دارا بودن عقیده مبارزاتی قوی و همچنین تجهیزات و آموزش های نظامی مدرن در حال نوشتن آخرین صفحه از کتاب پیروزی سوریه هستند.

الحاج گفت: موج عظیم پیشروی های ارتش سوریه مژده پایان قریب الوقوع داعش در سوریه و تسلط بر قرارگاه های اصلی آن در دیر حافر، رقه و دیر الزور در نیمه اول سال 2017 را می دهد.

فرمانده یگان کماندویی حلب افزود: پس از آن نبردها به جبهه مبارزه با دشمن بزرگ تر یعنی ترکیه منتقل می شودکه بخش های وسیعی از خاک سوریه را اشغال کرده و راهی مقابل خود جز عقب نشینی ندارند چون در میدان سیاست هم شکست خورده است.

به گزارش فارس، تشکیل سپاه پنجم در واقع نقطه اوج همکاری و هماهنگی چهارجانبه میان سوریه، ایران، روسیه و حزب الله درست یک سال و اندی پس از مداخله نظامی مسکو در سوریه است.

در این گروه شماری از گروههای مبارز حاضر در سوریه حضور دارند؛ کسانی که تجربه جنگی بالایی دارند. افزون بر این نیروها، شمار زیادی از افراد داوطلب و رزمنده های پیشین شاخه های دفاع ملی سوریه حضور خواهد داشت. در واقع این گروه همه افراد داوطلب سوری از ادیان و مذاهب مختلف به ویژه مردم مناطق شرق سوریه را جذب خواهد کرد.

نکته دیگر در تشکیل این گروه این است که نیروهای وابسته به «صقور الصحراء» (بازهای صحرا) و «لواء القدس» سرنیزه این گروه و نیروهای ضربتی آن نیز از افراد داوطلب خواهند بود.

گفته می‌شود که برخی از فرماندهان نظامی حزب الله نیز در فرماندهی گروههای ملحق به سپاه پنجم نقش اساسی را خواهند داست. این گروهها اکنون در حال گردآوری هستند. به هر حال مستشارانی که از حزب الله با سپاه پنجم فعالیت خواهند کرد، از حلقه ویژه این جنبش هستند. در واقع این افراد از تجارب نظامی و توانمندیهای فرماندهی خاصی برخوردار هستند.

پیشتر ارتش سوریه شامل سه سپاه بود و همزمان با ورود نظامی روسیه به بحران سوریه، در اکتبر 2015 سپاه چهار شکل گرفت.

هنوز روشن نیست عدد دقیق نیروهای این سپاه چقدر است ولی معمولا هر سپاه متشکل از چهار لشگر است که هر کدام حدود 30 هزار نیرو دارد.

انتهای پیام

http://fna.ir/26I5MQ



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««سپاه پنجم» بازوی قدرتمند ارتش سوریه برای سرکوب نهایی داعش است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..