تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد گوترش از سلاح حزب‌الله و تهدیدهای نصرالله علیه اسرائیل

دبیرکل سازمان ملل اظهارات تهدیدآمیز دبیرکل حزب الله در 16 فوریه علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

آفتاب‌‌نیوز :

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارش دوره‌ای این سازمان در خصوص اجرای قطعنامه 1701 مرتبط با لبنان که روز گذشته به شورای امنیت ارائه داد، گفت: ادامه مدیریت توانایی‌ها و امکانات نظامی توسط حزب‌الله و گروه‌های دیگر به روند بازگشت لبنان تاثیر گذاری و حضور سازنده لبنان در منطقه تاثیر منفی می‌گذارد و همچنین اعتماد شرکای بین المللی از بین می برد.

وی بر اجرای کامل قطعنامه‌های 1701 و 1559 و 1690 که به خلع سلاح تمامی گروه‌های مسلح لبنان به غیر از نهادهای دولتی اشاره دارد، تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل از میشل عون، رئیس جمهوری لبنان نیز خواست تا نشست‌های گفتگوی ملی را به جریان بیندازد تا به یک استراتژی دفاعی ملی دست یافته شود که بتواند مساله "سلاح خارج از کنترل دولت" را بررسی کند.

گوترش اظهارات تهدید آمیز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله علیه اسرائیل در 16 فوریه را نیز محکوم کرد و گفت که نمی‌توان این تهدیدها را توجیه کرد.

وی گفت که تهدید مبنی بر استفاده از قدرت از سوی هر گروهی که مطرح شود، آرامش نسبی و ثبات را از بین می‌برد. دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان دادن به این تهدیدها از سوی تمامی طرف‌ها شد چراکه "این تهدیدها به تنش‌ دامن می‌زند و ممکن است به ازسرگیری درگیری‌ها بینجامد."

وی گفت: پایبندی لبنان به قطعنامه‌های بین المللی و لزوم گرفتن سلاح‌ها از دست گروه‌های مسلح در لبنان باعث می‌شود که سلاح تنها در دست دولت لبنان باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، گوترش مجدداً از حزب الله و تمامی گروه‌های لبنانی خواست تا به هرگونه دخالت در درگیری‌ها در سوریه پایان دهند.

وی تحرکات افراد مسلح و انتقال تجهیزات جنگی از طریق مرزهای لبنان-سوریه را نیز محکوم و تاکید کرد که این اقدامات نقض قطعنامه 1701 است. وی از تمامی طرف‌ها خواست تا به حاکمیت لبنان احترام بگذارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد گوترش از سلاح حزب‌الله و تهدیدهای نصرالله علیه اسرائیل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..