تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار روسیه درباره استقرار سامانه موشکی آمریکا در کره جنوبی

چین از دیگر قدرت‌های منطقه نیز مخالفت خود را با استقرار سامانه موشکی امریکا در کره جنوبی اعلام کرده است.

روسیه هشدار داده است استقرار سامانه موشکی اخیر امریکا در کره جنوبی ثبات در منطقه را تهدید کرده و موجب به راه افتادن رقابتی تسلیحاتی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه (19 اسفند 955) در بیانیه‌ای هشدار داد استقرار سامانه موشکی امریکا (تاد) در کره جنوبی می‌تواند «پیامدهای منفی بسیار جدی» را به همراه داشته باشد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «چنین اقدامی منفی‌ترین عواقب جدی را برای ثبات استراتژیک بین‌المللی و منطقه‌ای به همراه خواهد داشت.»

این بیانیه افزود: «در منطقه آسیا- پاسفیک که هنوز وضع امنیتی ناآرامی برقرار است، عامل مخرب جدیدی سر برآورده است که می‌تواند مشکل هسته‌ای را پیچیده‌تر کند و مشکلات جدیدی برای شبه‌جزیره کره ایجاد و به رقابت تسلیحاتی منطقه‌ای از جمله موشکی بیانجامد.»

اولین بخش از سامانه موشکی امریکایی تاد سه‌شنبه به مقر هوایی «اوسان» در کره جنوبی منتقل شد. یک مقام نظامی ماه گذشته از تکمیل استقرار این سامانه تا ماه اگوست خبر داد. سئول قصد دارد تا پایان سال این سامانه را به بهره‌برداری برساند.

چین از دیگر قدرت‌های منطقه نیز مخالفت خود را با استقرار سامانه موشکی امریکا در کره جنوبی اعلام کرده است.

امریکا و کره جنوبی مدعی هستند هدف از استقرار این سامانه حفاظت از دو کشور در مقابل تهدیدات موشکی کره شمالی است.

استقرار تاد همچنین مخالفت‌هایی را در داخل کره جنوبی موجب شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار روسیه درباره استقرار سامانه موشکی آمریکا در کره جنوبی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..