تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات خبر درگذشت ریزعلی خواجوی یا دهقان فداکار (عکس)

جزئیات خبر درگذشت ریزعلی خواجوی یا دهقان فداکار

 

طی روز های اخیر اخبار متفاوتی در مورد درگذشت ریز علی خواجوی که به دهقان فاکار نیز شهرت دارد و داستان فداکاری او سالها در کتب درسی تدریس میشد ،به گوش میرسد . به گزارش ایران ناز پیگیریها نشان میدهد ریز علی خواجوی در قید حیات به سر میبرد.  روابط عمومي راه آهن انتشار خبر مربوط به فوت ريزعلي خواجوي (دهقان فداكار )را تكذيب كرد.

 

يونس خواجوي نیز با تكذيب خبر منتشر شده درفضاي مجازي اعلام كرد كه پدرش در سلامت كامل است.

 

پیش ازین برخی رسانه ها عنوان کرده بودند دهقان فداکار کتاب های درسی درگذشت. به گزارش ایران ناز، برخی منابع آگاه ادعا کرده اند که ریزعلی خواجوی، دهقان فداکار شب گذشته دار فانی را وداع گفته است که این ادعا تکذیب شد .

 

زبرعلی حاجوی معروف به ریزعلی خواجوی و دهقان فداکار (زادهٔ ۵ اسفند ۱۳۰۹ شهرستان میانه آذربایجان فرزند علی‌اصغر، فردی است که داستانش سال‌هاست با عنوان «دهقان فداکار» در کتاب فارسی مدارس ایران چاپ می‌شود.

 

و در آذرماه ۱۳۴۱ شمسی، در سن سی و دو سالگی شب‌هنگام در حالی که در کنار ریل قطار حرکت می‌کرد، متوجّه مسدود شدن مسیر قطار به علت ریزش کوه شد. در آن هنگام برای نجات قطار و مسافران آن، کُت خود را آتش زد و به سمت قطار حرکت کرد؛ این کار نتوانست مسئولین قطار را آگاه سازد و در نهایت با شلیک چند گلوله از تفنگ شکاری خود، توانست باعث توقف قطار شود.

 

به گفتهٔ او پس از توقّف قطار، مردم ناراضی از قطار پیاده شدند و او را کتک زدند. تا اینکه او آنها را متوجه خطری که در انتظار آنها بود؛ ساخت. پس از آنکه مسافرین با چشم خود ریزش کوه را دیدند به تشکر و عذرخواهی از او روی آوردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات خبر درگذشت ریزعلی خواجوی یا دهقان فداکار (عکس)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..