تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده از کودهای نانو برای افزایش راندمان محصولات باغی و زراعی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی عصر جمعه در همایش استفاده از کودهای نانو و ریزمغذی ها در شهرستان اهر گفت: با توجه به اینکه استفاده از کودهای شیمیایی هم در تولید محصولات و هم در مصرف از لحاظ سلامتی ممکن است مشکلی به وجود آورد استفاده از تکنولوژی های جدید و کودهای نانو و ریز مغذی که توسط شرکت های داخلی به عنوان برترین کودهای دنیا شناخته شده اند می توانند در راندمان تولید و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشاورزان مفید واقع شود.

وی، افزود: با توجه به اینکه بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار زمین های زراعی در شهرستان اهر وجود دارد، استفاده از کودهای نانوتکنولوژی و ریز مغذی ها می تواند در تولید محصولات از لحاظ کمی و کیفی نقش بسزایی داشته باشد و از بهره برداران انتظار داریم برای مصرف درست از کوهای نانو از راهنمایی های کارشناسان نیز استفاده کنند.

ضرورت استفاده از تکنولوژی روز به جای کشت سنتی

در این همایش امام جمعه شهرستان اهر نیز گفت: تولید محصولات کشاورزی از لحاظ کمی و کیفی و استفاده از نظرات کارشناسان این امر در جهت کاهش واردات میوه و سایر محصولات کشاورزی لازم و ضروری است.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، گفت: از کشاورزان شهرستان اهر نیز انتظار داریم به جای کشت سنتی، استفاده از علم روز در جهت تولید مصولات کشاورزی سالم و بیشتر را در اولویت قرار دهند.

در این همایش مدیرعامل شرکت دانش بنیان فن آور سپهر پارمیس وابسته به صندوق حمایت از فناوری های وزارت دفاع  نیز، گفت: تولید ۴۷ نوع کود از موفقیت های شرکت دانش بنیان فن آور سپهر پارمیس است.

محمد اسمی، گفت: کودهای تولیدی شرکت دانش بنیان فن آور سپهر پارمیس به طور صد درصد سلامتی محصولات کشاورزی و مردم را تضمین می کند و یکی از خصوصیات کود های این شرکت افزایش مقاومت درختان میوه در برابر سرما و گرما است و علاوه بر این مزیت هنگام باروری درختان میوه از شکستگی شاخه های درختان جلوگیری می کند.

گفتنی است در پایان این همایش از تعدادی از کشاورزان و کارشناسان کشاورزی که در استفاده از کودهای نانو و ریز مغذی ها برای راندمان محصولات کشاورزی در شهرستان اهر تلاش می کنند تجلیل شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده از کودهای نانو برای افزایش راندمان محصولات باغی و زراعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..