تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهار آتش بازی ارازل در پای یک اثر تاریخی البرز/ اقدام ضربتی متولیان حفظ ابنیه کهن در نگهداری تاریخ 300 ساله

ساعت: 16:58 منتشر شده در مورخ: 1395/12/20 شناسه خبر: 1060317

حکایت تلخ و شیرین یکی از میراث های تاریخی البرز در قاب دوربین حساس باشی؛

شبها گروهی از ارازل و اوباش جان و روح یکی از میراث های ارزشمند برجای مانده به قدمت بیش از 300 سال را پای بساط خود به آتش می کشیدند که در یک اقدام ضربتی توسط متولیان حفظ ابنیه کهن این آتش مهار و این اثر مرمت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»؛ تکیه صیادیه اشتهارد با قدمت 300ساله در محله صیادیه و در مجاورت حمام 400ساله این شهرستان قرار دارد و در لیست میراث ملی اشتهارد به ثبت رسیده است، این اثر با قدمتی تاریخی یکی از بناهای با ارزش این شهرستان و استان البرز است که بعضأ گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

در چند ماه اخیر شبها گروهی از ارازل و اوباش در پای این میراث ارزشمند، اقدام به آتش افروزی می کردند و روح و جان آن را به آتش می کشیدند، این عمل غیر اخلاقی علاقمندان به آثار باستانی و مردم محلی را دچار ناراحتی زیادی کرده بود که در یک اقدام ضربتی و پسندیده توسط متولیان حفظ ابنیه کهن و مسئولین میراث فرهنگی، این آتش افروزی ها مهار و اثر مذکور مرمت شد.

استان البرز یکی از استانهای غنی در بخش جاذبه های گردشگری است که سابق بر این نامش در لیست آثار باستانی جهانی نیز ثبت گردیده و می تواند در این زمینه بدرخشد اگر بتوانیم دقت و حساسیت خود را برای حفظ و احیاء تاریخ کهن منطقه خود افزایش دهیم.

خیلی از این مکانها در سطح استان با کمی دقت و نوآوری می تواند رونق پیدا کرده و گردشگر پسند باشد و در بعضی از مکانها این مردم و اهالی هستند که به طور خود جوش از محل کمکهای نقدی به مرمت آثار و نگهداری از ابنیه می پردازند.
 

حکایت تلخ و شیرین این تخریب و مرمت را در قاب دوربین حساس باشی "تیتر1" ببینید


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهار آتش بازی ارازل در پای یک اثر تاریخی البرز/ اقدام ضربتی متولیان حفظ ابنیه کهن در نگهداری تاریخ 300 ساله»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..