تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دشمن در حال عبور از برجام است/ حقوق بشر؛ بهانه‌ی بعدی فشار به ایران

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: دشمن در حال عبور از برجام است و برای زمین‌گیر کردن ایران دنبال مسئله دیگری است و آن مسئله حقوق بشر است و زمزمه هائی شنیده می‌شود که پس‌ازاین، با طرح بحث حقوق بشر به ایران فشار بیاورند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: از اموری که متّقین از آن غافل نیستند، توجّه به تربیت دینی فرزندانشان است و یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تربیت دینی، تعلیم حضور در مسجد و نماز جماعت به فرزندان است که طبق روایات باید قبل از دوران بلوغ و تا سنین قبل از ده‌سالگی صورت پذیرد.

دشمن در حال عبور از برجام است/ حقوق بشر؛ بهانه‌ی بعدی فشار به ایران 

وی با تأکید بر تکریم و تشویق و آموزش کودکان جهت حضور در نمازهای جماعت مساجد، خاطرنشان ساخت: تشویق صحیح و به‌جا، در افراد آرامش ایجاد می‌کند و جدیت در کار و تحمل آنان را افزایش می‌دهد؛ باید ضمن احترام متقابل، ارتباط و صمیمیت را بیشتر کرده به کودکان و نوجوانان، بها داد که یکی از راه‌های بها دادن، واگذاری قسمتی از کارهای مسجد به نوجوانان است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ادامه بحث آفات درونی انقلاب اسلامی به "غوغا سالاری منحرفان” اشاره‌کرده و تصریح کرد: اینان با ایجاد هیاهو و جوسازی، افرادی که ریشه فکری و ایمانی محکمی ندارند را به دنبال خود کشیده و جذب می‌کنند.

وی ادامه داد: نمونه‌ی این رفتار و جوسازی را در رفتار عده‌ای می‌بینیم که موفقیت‌ها را به خودشان نسبت می‌دهند و شکست‌ها و ناکارآمدی‌ها را به انقلاب منتسب می‌کنند که خدای تعالی در آیه ۱۳۱ سوره مبارکه اعراف، ریشه این رفتار را در جهل و نادانی اینان می‌داند.

امام‌جمعه کرج، نفاق را آفت بزرگ‌تری برای انقلاب دانسته و اظهار داشت: آیات دهم و یازدهم سوره مبارکه عنکبوت، به مسلمانانی اشاره دارد که "آمنا بالله” می‌گویند، اما ایمان به عمق جانشان رسوخ نکرده و باور قلبی‌شان نشده است و وقتی در راه خدا آزار می‌بینند آزار مردم را مانند عذاب خدا قرار می‌دهند؛ درحالی‌که اگر از جانب خداوند پیروزی رسد حتماً خواهند گفت ما نیز با شما بودیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه دوم نماز با گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره) و روز تکریم مادران و همسران شهدا به مناسبت سالروز وفات جناب ام‌البنین در ۱۳ جمادی‌الثانی سال ۶۴ هجری قمری، گفت: طبق روایات جوهر قلم دانشمندان و علما از خون شهدا ارزشمندتر است؛ چون علم و بیان و تبلیغ عالم است که انگیزه و حرکت به سمت ایثارِ جان و شهادت ایجاد می‌کند؛ اما مهم‌تر از آن بیان، تربیت بر اساس آن آموزه‌هاست؛ یعنی عمل شیرزنی به اسم مادر که فرزند خود را بر اساس فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی تربیت‌کرده است.

وی تصریح کرد: مادران شهدا با خدا معامله کرده‌اند و نزد خدای تعالی مأجورند. همسران شهدا و ایثارگران و جانبازان هم این‌گونه هستند؛ آنان که با صبر و استقامت خود دشواری‌ها را تحمل کردند و در تمام عرصه‌های موردنیاز کشـــور، حضوری پررنگ داشته و دارند.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: طبق بیان رهبر انقلاب "مسئله شهدا را باید خیلی جدّی گرفت؛ ما باید برای شهدا همان ارزش‌هایی را قائل باشیم که خدای متعال برای این‏ها قائل است”؛ یکی از مهم‌ترین کارهای فرهنگی امروز که هرکس به هر مقدار که می‌تواند باید انجام دهد، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهداست و انتقال آن به نسل بعدی؛ چون این کار شوق و نشاط و انگیزه کار ایجاد می‌کند و قسمتی از این کار با تکریم مادران شهدا حاصل می‌شود؛ هم مردم و هم مسئولین، یکی از کارهای جدی خودشان را دیدار از خانواده‌ها، خصوصاً جانبازان قرار دهند که آثار و برکات فراوانی بر آن مترتّب هست.

وی با تأکید بر توجه مردم و مسئولین به حفظ آرمان‌های شهدا و خانواده‌های ایشان، تصریح کرد: نکته‌ای را نباید غافل بود و آن خواسته‌هایی است که خانواده‌ها دارند و ما در دیدارهایی که با عزیزان داریم دائماً تکرار می‌شود و آن حفظ دستاوردهای نظام و آرمان‌های انقلاب است؛ اینکه مسئولین با رفتارهایشان کاری نکنند که نظام ناکارآمد جلوه کند، عزت و اقتدار به‌دست‌آمده ارزان و با بی‌توجهی از دست نرود، مظاهر دین‌داری، عفت و حیا در جامعه توسعه پیدا کند و با مظاهر فساد و بی‌بندوباری مبارزه شود، تبعیت از رهبری و عملیاتی شدن نظرات ایشان و مسائل مهم دیگری که همه در مقابل این خواسته‌ها مسئولیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای هفته گذشته‌شان، خاطرنشان ساخت: این بیانات دارای نکات راهبردی و مهمی بودند؛ اینکه دفاع مقدس گنج است و ثروت و باید فراوری شود تا نتیجه بدهد؛ اینکه با ایستادگی قطعاً بر دشمن غلبه می‌کنیم و دولتمردان به‌جای ضعف و زبونی اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و اینکه گلایه‌های مردم نادیده گرفته نشود.

وی ادامه داد: البته مردم بحمدالله همیشه آماده و گوش‌به‌فرمان رهبر هستند و این را به رهبر و مولایشان اعلام می‌کنند که اگر دشمن نادانی کند، به فضل پروردگار با کوهی استوار و خلل‌ناپذیر از اراده‌های پولادین جوانان و آحاد ملت روبرو خواهند شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور آذربایجان با رهبر انقلاب در هفته گذشته، گفت: رهبری در این دیدار نکات مهمی را تذکر دادند؛ تذکر خطر اسرائیل برای جهان اسلام و بشریت؛ و اینکه فرمودند: خیر و مصلحت دولت آذربایجان در همراهی با احساسات مذهبی مردم است.

وی تصریح کرد: اینکه حکومت‌ها لازم است به خواسته‌ها و مبانی دینی مردم توجه کنند مسئله مهمی است؛ امروز در داخل کشور احتیاج است مسئولین محترم به این نگاه توجه دقیق داشته باشند؛ چقدر تأکید می‌شود بر حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی، اما بااین‌حال می‌بینیم در عرصه‌های مختلف آرمان‌های انقلابی جامعه مورد هجمه قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: عده‌ای محدود ولی زبان‌دار و بعضاً تریبون دار، مبانی تفکر لیبرال دمکراسی، فمینیستی و امثال‌ذلک را توسعه می‌دهند و با نفوذی که در بعضی دستگاه‌های تصمیم‌ساز کرده‌اند، قصد نهادینه کردن تفکرات خود را دارند و می‌خواهند با ایجاد دوگانگی کاذب، تفکر حامی آرمان‌ها، ارزش‌ها و انقلابیون را تضعیف و ناتوان جلوه دهند.

وی افزود: تلاش می‌کنند وحدت و یکپارچگی مردم از بین ببرند تا پیروز میدان باشند و به اهداف خود برسند؛ اما آن راهی که همه این فتنه‌ها را خنثی می‌کند و این کشتی عظیم را در این دریای پرتلاطم نیرنگ و ظلم و فساد، سالم به ساحل می‌رساند، تبعیت از هدایت‌های ناخدای بصیر، هوشمند و شجاع انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌هاست.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بلوکه شدن ۱۶۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی به بهانه‌های واهی در خارج از کشور، گفت: دشمنی شیطان بزرگ، "اظهر من الشمس” است؛ چطور دست برنمی‌دارند عده‌ای؟! نمی‌بینید که چگونه دائماً از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا دولت و ملت ایران را تحقیر کنند؟! چرا اجازه می‌دهید؟! چرا ضعیف و منفعلانه برخورد می‌کنید؟! از قرآن و عترت درس بگیرید که به ما آموزش می‌دهند در مقابل دشمن اظهار عجز نکنید.

وی یادآور شد: رهبری فرمودند: «جنگ تحمیلی برای این اتفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد، اگر می‏خواهید دشمن را از تهاجم منصرف کنید، اظهار ضعف نکنید و قوت خود را آشکار کنید.» البته تا وقتی عده‌ای هنوز هم‌ فکر می‌کنند برجام سایه جنگ را از سر ملت برداشته است باید رجزخوانی‌های استکبار را بشنویم؛ خطر این فکر این است که نه‌تنها چیزی به دست نمی‌آوریم بلکه هرچه هم داریم باید واگذار کنیم تا آنان باور کنند ما عنصر ترسناکی نیستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، بیان داشت: دشمن در حال عبور از برجام است و برای زمین‌گیر کردن ایران دنبال مسئله دیگری است و آن مسئله حقوق بشر است و زمزمه هائی شنیده می‌شود که پس‌ازاین، با طرح بحث حقوق بشر به ایران فشار بیاورند.

وی تأکید کرد: این‌ها همه بهانه‌جوئی‌هایی است که باید محکم پاسخ آن داده شود؛ در این مسئله باید مسئولین محکم وارد شوند و از الآن آمادگی لازم را داشته باشند که این ترفند دشمن مؤثر نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: مدتی است که بعضی سخنرانی‌ها می‌شود که در آن‌ها شائبه‌ی تقابل با رهبری دیده می‌شود؛ این افراد بدانند که مردم، حزب‌الله و نیروهای ارزشی و انقلابی فعلاً حمل به صحت می‌کنند و برای گفتار آن‌ها محمل صحیحی می‌یابند؛ اما اگر خدای‌ناکرده یقین کنند که عده‌ای قصد تقابل با رهبری دارند، بدانند که جواب آن‌ها قاطع و دندان‌شکن خواهد بود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات، اظهار داشت: عزیزانی که می‌دانند واقعاً زمینه‌ی پیروزی ندارند، اقدامی نداشته باشند و سرمایه‌ها را هدر ندهند؛ از طرف دیگر دوستانی که وظیفه بررسی صلاحیت‌ها را دارند خدا را در نظر بگیرند و با دقت تمام‌ کار را انجام دهند که حقی از کسی ضایع نشود. تا انتخاب خوبی در استان داشته باشیم.

وی اظهار داشت: به فکر باشید، کسانی که در کار خود تخصص لازم را دارند؛ وامدار کسی نیستند؛ زبان گویا برای بیان حق ‌دارند و منافع عمومی را بر منافع شخص خود ترجیح می‌دهند انتخاب کنید؛ وجود افرادی که مطامع شخصی و حزبی دارند، موجب می‌شود که دلسوزان هم نتوانند کار خود را به‌درستی انجام دهند و در شورای کنونی هم مبتلا به چنین شرایطی هستیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دشمن در حال عبور از برجام است/ حقوق بشر؛ بهانه‌ی بعدی فشار به ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..