تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخواست پناهندگی چند دیپلمات‌ ترکیه‌ای از سوئیس

تعدادی از دیپلمات‌های ترکیه‌ در سوئیس، به این کشور درخواست پناهندگی دادند.

آفتاب‌‌نیوز :

معاون سفیر ترکیه در سوئیس و تعدادی دیگر از دیپلمات‌های این کشور از سوئیس درخواست پناهندگی کرده‌اند.

ولکان قره‌گوز نفر دوم سفارت ترکیه در برن، ماه گذشته در لیست رسمی کسانی قرار گرفت که قرار بود از مقام خود به دلیل روابط با فتح‌الله گولن، مبلغ مخالف دولت آنکارا خلع شود.

فتح‌الله گولن از سوی آنکارا به برگزاری کودتای ترکیه در ماه ژوئیه 2016 متهم شده است.

در فوریه گذشته ترکیه معاون سفیر خود در سوئیس را به آنکارا فرا خوانده بود و ممکن بود وی به دلیل روابطش با این رهبر مذهبی به زندان بیفتد. این دیپلمات از مقامات کشور خود پیروی نکرد و به سوئیس درخواست پناهندگی داد تا بتواند در این کشور بماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری RTS سوئیس، دوشنبه گذشته سوئیس اعلام کرده بود که 408 درخواست پناهندگی پس از کودتای ترکیه داشته است.

شورای فدرال سوئیس همچنین اسامی چند دیپلمات ترکیه‌ای دیگر را در میان درخواست‌کنندگان نام برده است.

رولان بوشل، رییس کمیسیون ملی سیاست خارجی سوئیس گفت که اگر این کشور درخواست پناهندگی نفر دوم سفارت ترکیه را قبول کند، امکان دارد که موانعی میان روابط دو کشور ایجاد شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخواست پناهندگی چند دیپلمات‌ ترکیه‌ای از سوئیس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..