تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پژو ۳۰۰۸ ؛ یورش یک شیر دیگر به ایران

چند ماه گذشته، پژو ۲۰۰۸ و جزییات تولید و عرضه آن در کشور، سوژه اصلی خبرهای منتهی به کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج بود اما حال که با نمایش این کراس اوور ساب کامپکت فرانسوی در شهر آفتاب و ارائه اطلاعات نهایی از مجموعه محرکه و سطح تجهیزاتی مدل در نظر گرفته شده برای بازار کشور، این تب کمی فروکش کرده، منابع آگاه از تصمیم ایران خودرو مبنی بر عرضه پژو ۳۰۰۸در ایران از شهریور و یا اوایل مهر ماه سال آینده خبر می دهند.

از ۲۰۰۸ تا ۳۰۰۸

فروش ۸۶۰,۹۱۱ دستگاه خودرو در اروپا که نشان دهنده رشد تنها ۱٫۳ درصدی به نسبت سال ۲۰۱۵ است و پژو را پایین تر از فولکس واگن، رنو، فورد و اوپل/ واکسهال، در جایگاه پنجمین برند پرفروش بازار خودروی اروپا در سال ۲۰۱۶ قرار می دهد، شاید آمار چشمگیری برای این خودروساز فرانسوی به حساب نیاید اما در رسیدن به این آمار نه چندان دلچسب نیز یک مدل، تاثیر بسزایی داشته و آن هم ۲۰۰۸ است؛ کراس اوور ساب کامپکتی که ۲ سال گذشته، با میانگین فروش ۱۵۵هزار دستگاه در سال و پشت سر رنو کپچر، دومین ساخته پرفروش این سگمنت نوظهور قاره سبز بوده است.

پژو 3008پژو ۳۰۰۸ پژو 3008؛ یورش یک شیر دیگر به ایران پس از موفقیت چشمگیر با ۲۰۰۸ در رده کراس اوورهای ساب کامپیکت، پژو حال با نسل دوم ۳۰۰۸، در پی تکرار این موفقیت در بازار کراس اوورهای کامپیکت اروپاست؛ سگمنتی که در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۶ بیش از یک میلیون خریدار اروپایی را به خود جلب کرده است. در واقع پژو با نسل جدید ۳۰۰۸ چشم طمع به جایگاه نیسان قشقایی دارد که با فروش ۲۳۳,۴۹۶ دستگاه در سال ۲۰۱۶، حکمران بلامنازع بازار کراس اوورهای کامپکت اروپاست.

آوانگارد به سبک فرانسوی

پژو 3008؛ یورش یک شیر دیگر به ایران پژو 3008؛ یورش یک شیر دیگر به ایران برخلاف نسل اول که بیشتر شبیه به یک مینی ون پف کرده با ارتفاع سواری بالا بود، ۳۰۰۸ جدید با برداشتی قدرتی تر و تهاجمی تر از الگوی طراحی ۲۰۰۸ و ترکیب آن با عناصر طراحی جدیدی همچون طرح سقف شناور (استفاده از باریکه ای کرومی روی ستون و سقفی تماما سیاهرنگ) و چراغ های به ظاهر یکپارچه عقب، ژست پر هیبت و جذاب یک کراس اوور مدرن را به خود گرفته. جذاب تر از این چهره مدرن، کابین ۵ سرنشین آینده نگرانه ۳۰۰۸ جدید است که با بازی هوشمندانه ای که با شکست خطوط در داشبورد و رو دری های دو طبقه آن شده و همچنین استفاده از طرح دکمه های ضامن دار جنگنده هایی هوای برای معدود دکمه های چیده شده روی داشبورد تداعی کننده احساس حضور در کابین یک خودرو اسپرت است، مخصوصا با تک پشتبند اتصال دهنده کنسول میانی به داشبورد و زاویه مهیجی که بخش مرکزی داشبورد به سمت راننده دارد. در واقع اگر عدم امکان عرضه به صورت چهار چرخ محرک را پاشنه آشیل ۳۰۰۸ در برابر رقبای مجهز شرقی بدانیم، قطعا طراحی آوانگارد و متمایز بدنه و کابین، نقطه قوت این ساخته پژو در برابر آنها خواهد بود. همچنین بخوانید :  اولین مرسدس بنز طلایی وارد ایران شد +عکس

یورش با مجهزترین تریم

به لطف افزایش فاصله بین دو محور به ۲٫۶۷۵ میلیمتر و تغییری که در فرم اتاق صورت گرفته، فضای بیشتری برای سرنشینان وجود دارد و فضای باز نیز با افزایش تقریبا ۹۰ واحدی، به ۵۳۰ لیتر رسیده؛ حجمی که در صورت خواباندن صندلی های عقب، به ۱٫۵۸۰ لیتر هم می رسد. با توجه به رویکردی که ایران خودرو در واردات مدل سدان خانوادگی ۵۰۸ در مجهزترین تریم یعنی GT Line اتخاذ کرده و همچنین حضور رقبای اصلی در مجهزترین یا به اصطلاح بازاری ها فول ترین مدل، همین استراتژی را در واردات ۳۰۰۸ نیز شاهد خواهیم بود.

پژو 3008؛ یورش یک شیر دیگر به ایران ۳۰۰۸ در تریم های Allure، Active و Access و GT Line عرضه می شود و در پایین ترین رده تجهیزاتی یعنی اکسِس نیز دارای امکانات استانداردی همچون ایربگ های جلو جانبی و پرده ای، نمایشگر فشار باد تایرها، آیینه بغل های برقی مجهز به گرمکن، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نویگیشن، کروز کنترل و سامانه هشدار خروج از مسیر است؛ هر چند چرخ های فولادی ۱۷ اینچی این تریم، با قالپاق حسابی تو ذوق می زنند.

در مجهزترین تریم یعنی GT Line که البته متفاوت زا قدرتمندترین مدل GT (با موتور ۲٫۰ لیتری توربودیزل ۱۷۸ اسبی) است. تهویه اتوماتیک با کنترل دو منطقه ای، سیستم کابین مجازی (i-Cockpit) پژو متشکل از یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی قابل تنظیم به جای شانگرهای آنالوگ پشت فرمان و یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی ایستاده روی داشبورد، نویگیشن با نقشه های سه بعدی، سیستم تشخیص فرامین صوتی، پکیج Pack City 1 (شامل همیار پارک اتوماتیک به اضافه دوربین دید عقب و دید پرنده ۳۵۰ درجه از اطراف خودرو)، پکیج Pack Safety Plus (شامل سامانه های هشدار نقاط کور راننده، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار خواب آلودگی راننده، هشدار ترافیک عبوری از پشت و نور بالای تطبیق پذیر)، چراغ های تمام LED جلو با قابلیت تغییر زاویه نورپردازی با توجه به زاویه فرمان، چرخ های ۱۸ اینچی آلیاژی دو رنگ، صندلی برقی راننده با تنظیم گودی کمر و صندلی برقی سرنشین جلو با محفظه بار تعبیه شده در زیر آن نیز به لیست امکانات استاندارد ۲۰۰۸ اضافه می شود.

همچنین بخوانید :  بررسی فنی تیگو 5 پژو 3008؛ یورش یک شیر دیگر به ایران همچنین آپشن هایی نظیر سانروف پانورامیک، بازشو اتوماتیک درب قسمت بار، سامانه توزیع گشتاور متغیر، شارژ وایرلس گوشی های هوشمند، ریل باربند سقف، چرخ های ۱۹ اینچی آلیاژی، صندلی های مجهز به سیستم سرمایش، گرمایش و ماساژور جلو و سیستم پخش پریمیوم Hi-Fi نیز با هزینه بیشتر برای ۳۰۰۸ های GT Line قابل سفارش  هستند که البته بعید است ایران خودرو تیک آنها را برای مدل های در نظر گرفته شده برای بازار کشور، بزند.

یک پیکربندی آشنا برای پیشرانه

۳۰۰۸ در نسل جدید به لطف زیرسازی پیشرفته EMP2، ۱۰۰ کیلومتر سبک تر شده و با گستره ای از موتورهای بنزینی و دیزل کم حجم ۱٫۲ تا ۲٫۰ لیتری توربو عرضه می شود که محتمل ترین گزینه برای مدل های در نظر گرفته شده برای بازار کشور، واحد ۴ سلیندر ۱٫۶ لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژری است که با ۱۶۲ اسب بخار (۱۶۵ اسب بخار متریک) قدرت در دور ۶۰۰۰ و بیشینه ۲۴۰ نیوتن متری گشتاور در دور ۱۴۰۰، متصل به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، شتاب صفر تا صد ۸٫۹ ثانیه به خودرو می دهد.

با این پیکربندی پیشرانه مشترک با ۲۰۰۸ و ۵۰۸ های در نظر گرفته شده برای بازار کشور، ۳۰۰۸ مسافت هزار متر را در ۲۹٫۹ ثانیه می پیماید و قادر به دستیابی به حداکثر سرعت ۲۰۶ کیلومتر در ساعت است. متوسط مصرف سوخت این واحد یورو ۶ نیز در شهر و جاده به ترتیب صدی ۷٫۳ و ۴٫۸ لیتر اعلام شده و با توجه به ظرفیت ۵۳ لیتری باک و مصرف سوخت ترکیبی ۵٫۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، با هر بار سوختگیری کامل می تواند بُرد پیمایشی بالغ بر ۹۳۰ کیلومتر برای ۳۰۰۸ متصور بود.

رُخ در رُخ بازار

عنوان شده که به دلیل تیراژ پایین داخلی سازی پژو ۳۰۰۸ برای ایران خودرو مقرون به صرفه نیست و از این رو قرار است به صورت CBU وارد کشور دو در کشور عرضه شود. با این حساب باید قیمتی در محدوده خودروهایی همچون هیوندای توسان و کیا اسپورتیج برای پژو ۳۰۰۸ متصور بود که در حال حاضر به ترتیب با قیمت شرکتی ۱۹۵ و ۱۸۹ میلیون تومان توسط آسان موتور و اطلس خودرو عرضه می شوند اما رقابت به همین جا ختم نمی شود چرا که عرضه قریب الوقوع اصلی ترین رقیب ۳۰۰۸ در قاره سبز یعنی نیسان قشقایی توسط جهان نوین آریا، بازار کراس اوورهای کامپیک در کشور را داغ تر نیز خواهد کرد.

همچنین بخوانید :  A7، انقلابی در طراحی آئودی!

MG GS که در حال حاضر در مدل های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ با قیمت ۱۷۲ و ۱۶۲ میلیون تومان توسط مدیاموتورز عرضه می شود نیز در کنار نیوکوراندو ۱۲۶٫۵ میلیون تومانی سانگ یانگ، آلترناتیوهای ارزان قیمت تر بازار کراس اوورهای کامپیکت کشور هستند.

هنوز زمان زیادی تا موعد محتمل ورود ۳۰۰۸ به بازار باقی مانده و برای گمانه زنی در مورد قیمت گذاری، کمی زود است اما آنچه که مسلم است، با توجه به نگاه سرد بازار به خودروهای فرانسوی و اقبال مساعدتری که ساخته های کره ای در بازار دارند، ایران خودرو قطعا باید فیتیله قیمت را به نسبت رقبا پایین بکشد؛ مخصوصا حالا که نگین خودرو با اعلام قیمت قطعی ۱۹۹٫۵ میلیون تومان برای نسل جدید رنو کولئوس، یک کلاس ابعادی بالاتر از پژو ۲۰۰۸، معادلات قیمتی را در رده کراس اوورهای میدسایز تغییر داده است. لازم به ذکر است ۳۰۰۸ GT Line بدون آپشن های اضافه، در فرانسه قیمت ۳۶,۱۵۰ یورویی دارد که به پول خودمان تقریبا معادل ۱۴۸ میلیون تومان می شود.

Total Shares



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پژو ۳۰۰۸ ؛ یورش یک شیر دیگر به ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..