تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سود عملیاتی فوق‌العاده اپل از بازار تلفن‌های همراه در سال 2016

صنعت تلفن‌های همراه یک صنعت بسیار فعال و پرسود است. اگر به اعداد و ارقام منتشر شده در این زمینه دقت کنید متوجه سرمایه‌های کلان موجود در این حوزه خواهید شد. همان گونه که در جریان هستید سامسونگ و اپل دو غول بزرگ در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند محسوب می‌شوند و طبق جدیدترین آمار منتشر شده بیش‌ترین سهم از این بازار را به تصرف خود درآوردند.

این دو برند در کنار ال‌جی، سونی، اچ‌تی‌سی، شیائومی، هواوی و چندین برند قدرتمند دیگر نقش مهمی در مراودات مالی دنیای اسمارت فون‌ها ایفا می‌کنند اما در سال ۲۰۱۶ و در بحث سود مالی به دست آمده در این زمینه باید اقرار کرد که تنها یکی از آن‌ها عملکرد خیره کننده‌ای داشته است و آن هم برند محبوب کوپرتینویی دنیای گجت‌های الکترونیکی هوشمند، یعنی اپل بوده است.

از میان ۵۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سود عملیاتی که نصیب سازندگان و فروشندگان تلفن‌های همراه هوشمند در سال ۲۰۱۶ شده است، اپل توانست میزان ۴۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار را به خود اختصاص دهد و با اقتدار در صدر جدول سود آوری قرار بگیرد. این یعنی اپل توانسته به تنهایی حدود ۷۹.۲ درصد از سود حاصله را از آن خود کند. اپل سال گذشته میلادی با معرفی آیفون ۷ و ۷ پلاس رسما از اولین اسمارت فون‌های ضد آب خود رونمایی کرد و قیمت فروش این دو را نیز نسبت به نسل قبلی افزایش داد و از آنجایی که با بخت خوش اپل این دو اسمارت فون پرقدرت فروش بسیار خوبی هم داشتند سود کلانی نصیب این کمپانی شد.

اپل در حالی با کسب ۴۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار سود عملیاتی در مقام اول قرار گرفته‌ است که سامسونگ، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ آن‌ها، تنها توانست ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سود عملیاتی به دست آورد و با این رقم که حدودا یک پنجم سود کسب شده توسط اپل بوده است در جایگاه دوم قرار گرفته است. شکست گلکسی نوت ۷ و افتضاحی که ماجراهای مربوط به انفجار این فبلت قدرتمند به وجود آورد قطعا در این کاهش سود نقش موثری داشته است و شاید اگر گلکسی نوت ۷ می‌توانست همان روند موفق چند روز اول فروش خود را ادامه دهد اکنون این آمار و ارقام به طرز شگفت‌ انگیزی تغییر می‌کرد.

جالب است بدانید که کمپانی‌های سازنده‌ چینی هم‌چنان به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهند و سه جایگاه دیگر در میان پنج کمپانی برتر این لیست به برندهای چینی اختصاص پیدا کرده است. بنابراین رتبه‌ بندی کمپانی‌های هواوی، اوپو و ویوو به ترتیب با اختصاص دادن ۱.۶، ۱.۵ و ۱.۴ درصد از مجموع سود عملیاتی در بازارهای سراسر جهان در جایگاه‌های سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

تصویر نمایه جواد بالویی

جواد بالویی

۱۹ سالمه از استان مازندران و شهرستان ساری. دنیای فناوری رو خیلی دوس دارم و ازش لذت می‌برم...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سود عملیاتی فوق‌العاده اپل از بازار تلفن‌های همراه در سال 2016»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..