تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امتیاز Dxo Mark هواوی پی 10 مشخص شد؛ عملکرد خوب ولی نه در سطح بهترین ها

دی‌ایکس‌او می‌گوید عملکرد دوربین گوشی‌هوشمند هواوی پی ۱۰ خوب ارزیابی می‌شود اما بهترین نیست.


روزهایی که فقط کمپانی‌های اپل، سامسونگ و سونی مدعی ارائه‌ی بهترین دوربین بر روی گوشی‌های هوشمند بودند به پایان رسیده است. شاید متعجب شوید اگر بدانید حالا شرکت چینی هواوی هم موفق شده محصولی ارائه کند که از نظر دوربین در سطح بهترین گوشی‌های بازار است. مطمئنا هواوی توجه‌ بسیار زیادی به عکاسی با گوشی‌هوشمند داشته و نتیجه‌ی تلاش‌های خود را در گوشی‌ پی ۱۰ ارائه داده است. بر اساس بررسی DxOMark از گوشی‌های هوشمند پرچمدار هواوی پی ۱۰ این دستگاه موفق شده امتیاز ۸۷ را به‌دست بیاورد. کسب این امتیاز باعث می‌شود تا گوشی مورد بحث پس از گوشی‌هوشمند گوگل پیکسل و جلوتر از آیفون ۷، در مقام سوم بهترین گوشی از نظر دوربین قرار بگیرد. از آنجا که پرچمدار قبلی این کمپانی یعنی هواوی پی ۹ امتیازی در حدود ۸۰ را از DxO دریافت کرده‌، کسب امتیاز ۸۷ توسط هواوی پی ۱۰ از این تست یک جهش بسیار خوب برای این شرکت محسوب می‌شود. این امتیاز می‌تواند به ترغیب کاربران سراسر جهان برای خرید جدیدترین پرچمدار هواوی کمک کند.

Dxo mark

هواوی پی ۹ یکی از محصولاتی است که به فراگیر شدن دوربین‌های دوگانه در گوشی‌های هوشمند کمک زیادی کرده است؛ اگرچه استفاده از دوربین‌های دوگانه قبل از پی ۹ هم توسط برخی شرکت‌ها انجام شده اما هواوی روشی بهتر را برای استفاده از این قابلیت در پیش گرفته است. یکی از دوربین‌ها سنسور معمولی RGB است و اطلاعات رنگی معمولی را جمع‌آوری می‌کند. دوربین دوم نیز یک سنسور تک رنگ است که اطلاعات کنتراست را جمع‌آوری کرده و در محیط‌های کم‌نور، کیفیت تصاویر را بالا می‌برد.

Dxo mark p10

از آنجا که دوربین گوشی هوشمند هواوی پی ۱۰ در محیط‌های داخلی و نیز شرایز کم‌نور عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده می‌توان روش هواوی در استفاده از دوربین دوگانه را روشی مناسب به حساب آورد. البته تصاویر ثبت شده با هواوی پی ۱۰ در محیط‌های کم‌نور کمی نویز دارد ولی این میزان نویز به قدری نیست که تصویر را خراب کند. جای تعجب ندارد که گوشی‌هوشمند مورد اشاره در محیط پ‌های بیرونی نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. البته در برخی محیط‌ها رنگ‌ و میزان جذب نور کمی نامناسب به نظر می‌رسند و این مورد به‌خصوص در نواحی تیره عکس‌ها بیشتر به چشم می‌خورد.

Huawei p10

گوشی هوشمند هواوی پی ۱۰ از نظر فیلم‌برداری نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. البته فیلم‌های ثبت شده با این دستگاه در برخی از شرایط نوری خاص کمی افت کیفیت دارند. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که فیلم‌های ثبت شده با هواوی پی ۱۰ در اکثر محیط‌ها با هر میزان نور، کمی نویز درخشندگی هم دارند. از آنجا که امروزه تعداد گوشی‌های هوشمندی که قادر به ثبت فیلم‌های با کیفیت بسیار بالا هستند بسیار کم است، بنابراین عملکرد هواوی پی ۱۰ در فیلم‌برداری موضوع خیلی مهمی محسوب نمی‌شود.

امتیاز DxOMark به هواوی پی ۱۰ برای ثبت تصاویر ۸۸ و برای فیلم‌برداری ۸۴ است. بالاترین امتیاز ثبت شده در این دو بخش به ترتیب ۸۹ و ۸۸ است. بدین ترتیب بار دیگر امتیاز بالای گوشی‌هوشمند گوگل پیکسل به رخ رقبا کشیده می‌شود. لازم به ذکر است که دی‌ایکس‌او مارک فقط یک مدل از هواوی پی ۱۰ را بررسی کرده که این مدل از لنز SUMMARIT-H بهره گرفته است. این لنز در نسل قبلی گوشی‌ یاد شده نیز مورد استفاده قرار گرفته و این در حالی است که گوشی‌هوشمند هواوی پی ۱۰ پلاس از لنز جدید SUMMILUX-H بهره می‌برد. احتمالا استفاده از این لنز جدید می‌تواند باعث بهبود بیشتر عملکرد دوربین این محصول شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امتیاز Dxo Mark هواوی پی 10 مشخص شد؛ عملکرد خوب ولی نه در سطح بهترین ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..