تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه گردشگری داخلی با تکمیل زیرساخت ها

بدون شک برای موفقیت در #توسعه و رونق #گردشگری داخلی باید در گام نخست زیرساخت ها و امکانات اولیه لازم برای گردشگران فراهم شود.

توسعه گردشگری را در ایام تعطیل می توان به عنوان یکی از فرصت هایی قلمداد کرد که در صورت توجه به آن می تواند درآمدهایی را نصیب اقتصاد کند. در این بین گاهی برخی فعالان حوزه گردشگری به توسعه کردن بیشتر گردشگری داخلی در این ایام اشاره می کنند و معتقدند می توان با رونق گردشگری داخلی از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

در مقابل هستند کارشناسان و فعالان دیگر این عرصه که معتقدند گردشگری داخلی در ایام نوروز به اندازه کافی رونق دارد و بیش از این نمی توان بر توسعه این بخش امیدوار بود چون ظرفیت ها و بسترهای لازم برای توسعه گردشگران در مراکز گردشگری داخلی بیش از این در کشور وجود ندارد.

با این استدلال نیازی نیست حجم گردشگران در مقاصد گردشگری داخلی افزایش یابد. این در حالی است که باید با ایجاد زیرساخت های مناسب برای توسعه گردشگری از ظرفیت های مغفول مانده مراکز گردشگری استفاده کرد.

به عبارت دیگر باید با برنامه ریزی های مناسب در زمینه توسعه و رونق گردشگری در مقاصد ناشناخته و کمتر شناخته شده گردشگری داخلی و مقصدهایی که گردشگری در آنها رونق کافی ندارد، تلاش کرد. برای تحقق این مهم نخستین راهکار، معرفی هدفمند این نوع از مقاصد گردشگری است.

برای موفقیت در این شناساندن و معرفی باید با تبلیغات هدفمند به جذب گردشگر در این مناطق روی آورد. به علاوه اینکه با بازاریابی منطقی و هدفمند می توان به توسعه گردشگری در این مناطق پرداخت.

برخی مراکز گردشگری در استان ها موفقیت هایی را در این بخش به دست آورده اند به عنوان نمونه استان قزوین با تبلیغات قابل قبول در شهرها و استان های همجوار توانسته در جذب گردشگر به موفقیت هایی دست یابد.

همچنین در مناطقی که جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارند، و توسعه گردشگری در آنها امکان پذیر است باید پیش از جذب گردشگران زیرساخت ها و امکانات آنها را تکمیل کرد و پس از تکمیل زیرساخت های اقامتی، مسیرهای حمل و نقل ریلی، هوایی، جاده ای و دریایی به توسعه گردشگری و بازاریابی اقدام کرد. از سوی دیگر توجه به امکانات رفاهی، تفریحی و بهداشتی از دیگر نکاتی است که باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

با ایجاد مکان های تفریحی برای کودکان و توجه لازم به ایمنی مقاصد گردشگری می توان در راستای تقویت جذب گردشگر در مناطق نوین گردشگری گام برداشت. در صورت تحقق تمام این اهداف اهرم مهم و کلیدی دیگری در جذب گردشگر موثر است و آن چیزی نیست جز «هزینه سفر».

هزینه سفر در حقیقت یکی از فاکتورهای مهمی است که می تواند در پذیرش یا رد برگزاری سفر در سبد خانوار نقش کلیدی داشته باشد. برای مدیریت هزینه های سفر نیز علاوه بر خانواده برگزارکنندگان تورهای گردشگر و مسئولان نیز می توانند نقش کلیدی داشته باشند.

در کنار تمام این موارد اطلاع رسانی دقیق از نحوه سفر، میزان و روش مدیریت هزینه ها و مراکز گردشگری نیز باید انجام شود. در این بخش با اطلاع رسانی کافی درباره مقاصد مختلف گردشگری که جزو مقاصد کلاسیک گردشگری نبوده و به اندازه کافی شناخته شده نیستند؛ می تواند به توسعه گردشگری داخلی کمک کند.

تمام این موارد با هدف توسعه گردشگری داخلی انجام می شود و بدون شک برای موفقیت در این مهم باید در گام نخست زیرساخت ها و امکانات اولیه لازم برای گردشگران فراهم شود.

در این صورت است که می توان با توسعه گردشگری داخلی و ترغیب و تشویق شهروندان به گردشگری در مراکز و شهرهای گردشگرپذیر داخلی از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه گردشگری داخلی با تکمیل زیرساخت ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..