تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت سهم خود برای نوسازی بافت فرسوده را پرداخت کند

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با تاکید بر اینکه وجود نفوذناپذیری در بافت‌ فرسوده و شکل هندسی غیرقابل در دسترس بودن بافت فرسوده موجب عدم انگیزه ساکنان و مالکان این خانه‌ها جهت ایجاد نوسازی می‌شود، گفت: دولت و شهرداری باید بخش‌هایی از این مناطق بافت فرسوده را خریداری کنند و با ایجاد تغیرات اصلاحی و نوسازی در این قسمت‌ها، امکان دسترسی محلی را افزایش دهند.

وی همچنین در خصوص راه‌کارهای افزایش انگیزه بیشتر ساکنان مناطق دارای بافت فرسوده گفت: می‌شود با افزایش تسهیلات برای شهروندان ساکن بافت فرسوده شهر بر انگیزه آنها برای نوسازی افزود. از جمله می‌توان به آنها این اجازه را داد که بیشتر از معمول قادر به ساخت طبقاتی باشند و از تراکم بیشتر استفاده کنند تا این سیاست تشویقی بتواند هزینه و فایده را برای انجام نوسازی در بخش‌های فرسوده شهر، منطقی‌تر و اقتصادی‌تر کند.

این عضو شورای شهر همچنین بر ضرورت اجرای تعهد دولت و شهرداری در ارائه تکالیف خود تاکید کرد و گفت: شهرداری در خصوص عوارض پروانه ساخت سهم خود را ایفا می‌کند اما دولت باید با پرداخت سهم پنجاه درصدی خود در تامین هزینه پروانه ساخت بافت فرسوده، به افزایش سرعت و انگیزه ساخت و ساز در بافت فرسوده شهر کمک کند.

قناعتی تقید به تعهد دولت و شهرداری تهران در قبال بافت فرسوده و و تغییر نگرش نسبت به طرح تفصیلی و تغییر هندسی و رفع نفوذناپذیری در پهنه‌های بافت فرسوده را از جمله راهکارهای روان‌سازی نوسازی بافت فرسوده دانست.

انتهای پیام/

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال تسنیم در تلگرام شوید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت سهم خود برای نوسازی بافت فرسوده را پرداخت کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..