تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با وجود مشکل گلکسی نوت 7، سامسونگ بیشترین گوشی را در سال 2016 راهی بازار کرده است

با وجود اتفاقات ناخوشایند برای سامسونگ در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی، این کمپانی بیشترین گوشی‌هوشمند را راهی بازار کرده است.

سامسونگ در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی روزهای چندان خوبی را سپری نکرد، چراکه نسل جدید فبلت پرچمدار این کمپانی یا همان گلکسی نوت ۷ با مشکل انفجار باتری روبرو شده و از این‌رو کره‌ای‌ها مجبور شدند تا علاوه بر جمع‌آوری تمام نسخه‌های عرضه شده، تولید این محصول را نیز متوقف کنند. با این وجود سامسونگ موفق شده تا در سال ۲۰۱۶ میلادی در مجموع با عرضه‌ی بیش از ۳۰۸.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار، به گواه آمار Strategy Analytics بزرگ‌ترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ میلادی باشد. پس از سامسونگ، رقیب آمریکایی این کمپانی یا همان اپل قرار دارد که موفق شده ۲۱۵.۵ میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند.

البته حاشیه‌ی سود بالای اپل در فروش گوشی‌های هوشمند آیفون باعث شده تا این کمپانی بخش بزرگی از درآمد کسب شده در بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد که قریب به ۸۰ درصد از مجموع درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۶ است. براساس اطلاعات ارائه شده اپل موفق شده تا ۴۴.۹ میلیارد دلار از درآمد ۵۳.۷ میلیارد دلاری بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد.

در مقایسه با اپل، سامسونگ ۱۴.۶ درصد از درآمد گوشی‌های هوشمند را که قریب به ۸.۳ میلیارد می‌شود، مال خود کرده است. بی‌شک مشکل گلکسی نوت ۷ تاثیر شگرفی روی درآمد سامسونگ داشته است. با نگاهی به سود عملیاتی کسب شده نیز می‌توان دید که حاشیه‌‌ی سود عملیاتی سامسونگ ۱۱.۶ درصد است، در حالی که این عدد برای اپل ۳۲.۴ درصد ثبت شده است.

هواوی از نظر سهم بازار در رتبه‌ی سوم قرار دارد. گوشی‌های هوشمند سری آنر هواوی به تنهایی فروشی ۷۲.۲ میلیون دستگاهی را تجربه کرده‌اند، حال آنکه گوشی‌های هوشمند رده‌ی بالای Ascend بیش از ۶۵.۷ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند. برندهای زیر مجموعه‌ی هواوی فروشی بیش از مجموع گوشی‌های هوشمند شیائومی را کسب کرده‌اند، چراکه استارتاپ چینی موفق شده تا ۴۶.۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند. شیائومی در مقایسه با فروش ۶۵ میلیون دستگاهی سال ۲۰۱۵ کاهش محسوسی را تجربه کرده است.

ویوو و اپو را باید دو کمپانی چینی دیگری خواند که عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند. ویوو با سری ایکس موفق شده تا ۳۳.۷ میلیون دستگاه گوشی به فروش برساند، حال آنکه سری Y موفق شده تا به آمار ۲۵.۶ میلیون دستگاهی دست یپدا کند. سری R اپو نیز با فروش ۳۸.۴ میلیون دستگاهی از دو سری رقیب چینی یعنی ویوو پیشی گرفته است. هواوی، اپو و ویوو در مجموع ۱.۵ درصد از سود از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را کسب کرده‌اند. اصلی‌ترین بازار این کمپانی‌ها کشور چین است که میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند در آن‌ها بین ۲۶۰ تا ۵۲۰ دلار است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با وجود مشکل گلکسی نوت 7، سامسونگ بیشترین گوشی را در سال 2016 راهی بازار کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..