تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغذیه نامناسب در بارداری، عوارض

تغذیه نامناسب در دوران بارداری در طولانی مدت موجب ابتلای مادران به پوکی‌استخوان و درکوتاه مدت موجب ریزش موی آنان می‌شود.

کارشناس بهداشت خانواده مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: تغذیه نامناسب در دوران بارداری در طولانی مدت موجب ابتلای مادران به پوکی‌استخوان و درکوتاه مدت موجب ریزش موی آنان می‌شود.

پریسا مولایی” روز پنج‌شنبه در همایش "مادران باردار” افزود: اگر تغذیه دوران بارداری و شیردهی مناسب نباشد،جنین از ذخایر بدن مادراستفاده خواهد کرد که این امر علاوه بر پوکی استخوان موجب بروز عوارضی نظیر کمردرد و پا درد در مادران می‌شود.

وی با بیان این مطلب که تغذیه مناسب به معنی بیشتر خوردن نیست، اظهار داشت: آنچه که در تغذیه مادر باردار اهمیت دارد رعایت تنوع و تعادل در مصرف مواد غذایی است.

به گفته مولایی در دوران بارداری باید مصرف غذاهای چرب، شیرین و شور محدود شده و روزانه شش تاهشت لیوان مایعات مصرف شود چرا که مصرف مایعات به مقدار زیاد در طول بارداری سبب پیشگیری از عوارض شایعی همچون یبوست خواهد شد.

این کارشناس مصرف شیر ولبنیات رامنبع بسیار خوبی ازکلسیم دانست وافزود:

علاوه بر نیاز مادر، کلسیم در ساخت و ساز استخوان‌ها و دندان‌های جنین بسیار مهم است.

مولایی در ادامه به مادران باردار توصیه کرد به جای استفاده ازنوشابه‌های گازدار آبمیوه تازه مصرف کنند واز خوردن زیاد نوشیدنی‌های محرک مانند قهوه و چای خودداری کنند.

کارشناس بهداشت خانواده مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: در دوران بارداری نیاز مادر و جنین به موادی مانندآهن،اسیدفولیک و انواع ویتامین‌ها افزایش می‌یابد.

"پریسا مولایی” از جمله عوارض کمبود اسیدفولیک در زنان باردار را افزایش تولد نوزاد با ناهنجاریهای سیستم عصبی، زایمان زودرس، سقط جنین و کم‌خونی نوزاد و به‌ویژه مادران برشمرد.

وی اضافه کرد: کمبود ویتامین ‪ D‬در مادر باعث کاهش کلسیم خون و از بین رفتن عاج دندان نوزاد، کمبود ویتامین ‪ C‬در خون مادر باعث ایجاد مسمومیت حاملگی و پارگی زودرس پرده‌های جنینی و کمبود ویتامین ‪ A‬موجب اختلال در تکامل جنین می‌شود.

این کارشناس در پایان از جمله علتهای بروز سوء تغذیه در دوران بارداری را کم بودن وزن مادر قبل از حاملگی، کوتاهی قد، سابقه تولد نوزاد کم وزن، حاملگی‌های مکرر به خصوص بافاصله کم، ناآگاهی مادر از تغذیه صحیح در دوران بارداری و فعالیت بدنی زیاد برشمرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغذیه نامناسب در بارداری، عوارض»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..