تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید پردازنده 12 هسته‌ای مدیاتک توسط TSMC کلید خورد

تولید پردازنده 12 هسته‌ای مدیاتک توسط TSMC کلید خورد

به گفته منابع خبری، شرکت تایوانی TSMC که در زمینه تولید تراشه های موبایلی فعالیت دارد، به زودی مراحل تولید آزمایشی پردازنده 12 هسته ای کمپانی مدیاتک را با فناوری ساخت پیشرفته 7 نانومتری آغاز خواهد کرد. با تک شات همراه باشید.

این پردازنده علی‌رغم برخورداری از هسته های پردازشی بیشتر و به لطف مجهز بودن به جدیدترین تکنولوژی ساخت تراشه های نیمه هادی یعنی 7 نانومتری از سرعت و عملکرد بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و بدین ترتیب، می تواند گزینه ای ایده آل برای تولیدکنندگان گوشی های هوشمند باشد.

اگر به یاد داشته باشید، مدیاتک در عرضه پردازنده های 10 هسته ای پیشگام بود و در سال 2015، با تولید تراشه های هلیو X25 و هلیو X20 که هر دو به این تعداد هسته پردازشی مجهز شده بودند، بخش قابل توجهی از بازار چیپست ها در گوشی های بالارده را در دست گرفت.

اما شاید به عقیده برخی ها، استفاده از 12 هسته در پردازنده ها چندان منطقی و کاربردی به نظر نرسد چرا که پردازنده اسنپدراگون 821 کوالکوم که تنها از چهار هسته بهره می برد، توانسته است به خوبی از پس پردازش اطلاعات گوشی های هوشمند برآید. اما به نظر می رسد که شرکت مدیاتک قصد دارد تا این توان و سرعت پردازشی را به حداکثر و مصرف انرژی را به حداقل برساند که احتمالاً این قابلیت ها در پردازنده جدید این شرکت رویت خواهد شد.

در حال حاضر، شرکت های TSMC و سامسونگ، تولید پردازنده های مجهز به فناوری ساخت 7 نانومتری را آغاز کرده اند و قصد دارند تا در اوایل سال 2018، افتخار عرضه اولین تراشه های تحت این تکنولوژی را به نام خود ثبت کنند. گفته می شود که پردازنده 12 هسته ای مدیاک از اواسط سال آینده میلادی در اختیار تولیدکنندگان گوشی های هوشمند قرار خواهد گرفت.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید پردازنده 12 هسته‌ای مدیاتک توسط TSMC کلید خورد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..