تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ریاض میانجیگری چین بین ایران و عربستان را رد کرد

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سفیر عربستان سعودی در چین در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا گفت که ریاض از وساطت چین بین ایران و عربستان استقبال می‌کند ولی ایرانی علاج ناپذیر است.

سفیر عربستان در چین روز پنجشنبه (امروز) گفت که تهران آمادگی وساطت چین بین ایران و عربستان را ندارد.

ترکی بن محمد الماضی، سفیر عربستان سعودی در چین طی مصاحبه‌ای که با خبرگزاری شینهوا داشت، مدعی شد که ایران میانجیگری بین تهران و ریاض را قبول ندارد.

الماضی مدعی شد، کشورش از تلاش‌های چین در راستای برقراری صلح و آرامش در خاورمیانه استقبال می‌کند ولی ایران غیر قابل علاج و رام نشدنی است.

وی ادامه داد:‌ هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که بخواهد روابط خوبی با همسایگان خود نداشته باشد؛ ولی ایران علاج ناپذیر بوده و نمی‌توان با آن بر هیچ اساس یا میانجیگری‌ای تعامل کرد.

وی مدعی شد که ایران کشوری است صلح اجتماعی در بحرین را تهدید کرده و در کشوهای یمن، سوریه، عراق و لبنان دخالت می‌کند.

وانگ یی، وزیر خارجه چین روز چهارشنبه (دیروز) طی نشست مطبوعاتی از آمادگی کشورش برای میانجیگری بین ایران و عربستان جهت حل منازعات بین دو کشور خبر داده بود.

سفیر عربستان در واکنش به سخنان یی مدعی شد:‌ ما از تلاش‌های چین برای برقراری صلح در خاورمیانه استقبال می‌کند و ما از وی به خاطر تلاش‌ها و سخنان تشکر می‌کنیم. ولی آیا ایران آماده این میانجیگری است؟ ایران هرگز این میانجیگری را قبول نخواهد کرد. سیاست ایران این است که انقلابش را صادر کند.

وی بعید دانشت که موضوع میانجیگری بین ایران و عربستان در سفر آتی پادشاه این کشور به چین بین روزهای 15 و 18 مارس مطرح شود.

فارس

202




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ریاض میانجیگری چین بین ایران و عربستان را رد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..